Cbr 600 1998 achterwiel vast

Darcio_d

Rookie
8 jun 2023
8
8
Yoo ik heb een vraag ik heb enkele weken geleden een cbr 600 gekocht hij liep perfect.
Ben 1 keer op de linkerzei kant gevallen en toen begon de ellende.
ik krijg de scooter niet meer aangelopen eerst liet ik altijd die koppeling schieten in de 2de versnelling en ging hij aan.
Nu blijft het achterwiel moer vast zitten zou iemand weten waardoor dit komt mvg
 
Een 600 vierpitter moet je inderdaad makkelijk aanlopen.
Dat moest ik vroeger bij mijn Bimota YB9 (Thundercat blok) ook vaak doen.

Zouden de magneten van de startmotor ook defect zijn?
Of draaide die met startkabels wel rond?

We hebben pas een ZX-10R proberen te hotstarten en ook aan te duwen.
Dat lukte ook allemaal niet.
Later bleek de startmotor dus te blokkeren.
 
Yoo ik heb een vraag ik heb enkele weken geleden een cbr 600 gekocht hij liep perfect.
Ben 1 keer op de linkerzei kant gevallen en toen begon de ellende.
ik krijg de scooter niet meer aangelopen eerst liet ik altijd die koppeling schieten in de 2de versnelling en ging hij aan.
Nu blijft het achterwiel moer vast zitten zou iemand weten waardoor dit komt mvg

Heb nooit scooter gezegd beter lezen
Jawel hoor.
 
Heb nooit scooter gezegd beter lezen
Lees dit effe door 3de zin 4de woord.......
Schermafbeelding 2023-06-12 om 01.36.30.png
 
Heb er nu een accu in heb bougies eruit gehaald morgen ga ik hem aanrennen zodat het brandstof eruit komt
Snap er niks meer van wat je van ons wilt horen.

1--Eerst schrijf je zelf dat het je cbr 600 een scooter is.
Dat ga je later weer ontkennen terwijl jij en niemand anders het zelf hier schrijft.

2--Dan heb je weer geen accu.
Krijg je advies over een accu schrijf je later ik heb een accu maar ga toch de motor aanrennen tot brandstof eruit komt.
Waarom aanrennen je hebt nu toch een accu?.

3--En in je vraag schrijf je ook dat je -achterwiel moer vast zit.
Wat bedoel je daar nu weer mee?

4--En nu slibt je band bij aanrenneb- dit aanrenneb schrijf jij.
Kortom onduidelijk allemaal.

Conclusie:
Probeer eerst je vragen eens goed en duidelijk op te schrijven want nu staat er iets rommelligs waar de 1 wel iets van snapt.
En de ander weer niet en er hier door geen zin meer in heeft er verder in te verdiepen omdat je zo beroerd schrijft.
Blijft verder wel vreemd dat jij dingen eerst opschrijft en later ontkent terwijl het er nog staat geschreven.

Vraagje voor jouw @Darcio_d snap je het zelf nog wel?.
 
Laatst bewerkt:
Dat je eerst een paar weken gaat rijden met een fiets voordat je het onderdelenkanon er op afvuurt kan ik goed begrijpen.

Heb er nu een accu in heb bougies eruit gehaald morgen ga ik hem aanrennen zodat het brandstof eruit komt
Top. Kans bestaat dat de benzine in de tussentijd verdampt :)

Heb je geen middenbok? Dan kun je in de vijfde versnelling met het wiel de krukas ronddraaien. Scheelt rennen.
 
Snap er niks meer van wat je van ons wilt horen.

1--Eerst schrijf je zelf dat het je cbr 600 een scooter is.
Dat ga je later weer ontkennen terwijl jij en niemand anders het zelf hier schrijft.

2--Dan heb je weer geen accu.
Krijg je advies over een accu schrijf je later ik heb een accu maar ga toch de motor aanrennen tot brandstof eruit komt.
Waarom aanrennen je hebt nu toch een accu?.

3--En in je vraag schrijf je ook dat je -achterwiel moer vast zit.
Wat bedoel je daar nu weer mee?

4--En nu slibt je band bij aanrenneb- dit aanrenneb schrijf jij.
Kortom onduidelijk allemaal.

Conclusie:
Probeer eerst je vragen eens goed en duidelijk op te schrijven want nu staat er iets rommelligs waar de 1 wel iets van snapt.
En de ander weer niet en er hier door geen zin meer in heeft er verder in te verdiepen omdat je zo beroerd schrijft.
Blijft verder wel vreemd dat jij dingen eerst opschrijft en later ontkent terwijl het er nog staat geschreven.

Vraagje voor jouw @Darcio_d snap je het zelf nog wel?.
ik ben 16 en maak soms nog fouten mijn exuus hier voor maar het ding is heb een accu maar die is leeg vandaar dat ik hem moet aanrennen .
Daarom citeerde ik dat ik moet rennen tot dat de benzine eruitkomt.
kortom ik weet het probleem al.
mijn band slipte eerst dat bedoelde ik dus dat hij niet meer rond ging tijdens het aandraaien wat komt door dat de krukas niet meer bewoog door benzine bij de cilinder.
ben nieuw in de motor wereld vandaar dat ik fouten maak in wat ik zeg heb namelijk mijn gilera runner geruild tegen een cbr haha ben nog maar 16.
kortom bedankt iedereen voor jullie hulp!!
 
ik ben 16 en maak soms nog fouten mijn exuus hier voor maar het ding is heb een accu maar die is leeg vandaar dat ik hem moet aanrennen .
Daarom citeerde ik dat ik moet rennen tot dat de benzine eruitkomt.
kortom ik weet het probleem al.
mijn band slipte eerst dat bedoelde ik dus dat hij niet meer rond ging tijdens het aandraaien wat komt door dat de krukas niet meer bewoog door benzine bij de cilinder.
ben nieuw in de motor wereld vandaar dat ik fouten maak in wat ik zeg heb namelijk mijn gilera runner geruild tegen een cbr haha ben nog maar 16.
kortom bedankt iedereen voor jullie hulp!!
Top man, iets te vroeg dan die omruil maar je kunt maar klaar zijn.
ja soms is het op een forum moeilijk om iets duidelijk te schrijven maar ook lezen is een vak.
met wat heen en weer gepingel komen we er wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan