CRF250L start niet meer door start schakelaar ( denk ik ) Hoe te checken?

Relic

MF veteraan
17 sep 2017
1.663
796
Utrecht
De CRF start ik dmv een schakelaar ipv contact sleutel ( die is ooit weggehaald ) dus hetzelfde als een cross motor zeg maar.

Nu start ie niet meer en de schakelaar wilde ook niet om dus het lijkt me logisch dat die stuk is.
Ik heb de zekeringen ( ook de 30A ) gecheckt en die zijn oké.

Zie foto's voor de schakelaar.
Vraag:
Kan ik voordat ik een nieuwe schakelaar koop controleren of dat het ook is?
Bv: kan ik de 2 kabel aansluitingen eruit trekken en (even) met elkaar verbinden of,..?
 

Bijlagen

  • tempImagepO9iLh.png
    tempImagepO9iLh.png
    320,2 KB · Weergaven: 27
  • tempImageIhvH4M.png
    tempImageIhvH4M.png
    302,8 KB · Weergaven: 27
Let er op dat je een schakelaar koopt die vanzelf terug springt.
De meeste schakelaars zijn vast aan/uit.
Het is niet de startknop maar het contactslot (als ik het goed lees)

Neem een waterdichte schakelaar.
Ja, het is contactslot.
Yep waterdicht.
Moet alleen even kijken naar eentje dezelfde aansluiting. Dan is het erin schuiven en klaar dat scheelt weer wat werk.
 
Nog even een vraag:
Ik denk dat ik een enkelpolige tuimelschakelaar nodig heb, want 2 aansluitingen toch?
Er zit nu namelijk een schakelaar met 3 op waar er maar 2 van in gebruik zijn vandaar mijn vraag.
Ik lees dat bij een dubbelpolige zowel de fasedraad als de nuldraad tegelijkertijd worden onderbroken maar is bij mij nvt toch?

Dus deze is denk ik oké:
Tuimelschakelaar chroom enkelpolig 1-0


Edit: deze dus niet want ik zie 20A staan en moet 30A aankunnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan