Ducati 900MHR/900SS gezocht!

Niels558

MF'er
22 feb 2017
33
12
Oosterbeek
Goedenavond!

In de categorie Klassiekers, omdat ik geen 'opsporing verzocht' categorie kon vinden;)
Een korte inleiding, de vraag volgt:

Mijn oom bouwde in de jaren 80 zelf een motor op basis van een 860GTS, waarvan het motorblok wegens schade werd samengevoegd met
de cilinders van een 900SS. Deze 900SS werd als donor voor dit motorblok aangeschaft voor weinig, vanwege andere schade.
De gemaakte motor is op kenteken van de 860GTS gekomen; in de hoek van de schuur lag een nog een grote stapel onderdelen.
Van de stapel onderdelen wordt, voor mijn vader, nog een tweede motor gebouwd. Het moet een MHR worden, een replica daarvan; een MHR-R dus eigenlijk.

Een aantal jaar later, een tragisch verhaal. Mijn oom, van begin 20, krijgt een dodelijk ongeluk met zijn zelfgebouwde motor.
Een onvermijdelijk, maar 'simpel' ongeluk; hij wordt over het hoofd gezien op de provinciale weg.

De motor is na het ongeluk bij Van Den Biggelaar, voor een groot deel op hun eigen kosten, gerestaureerd. Heeft zo'n 30 jaar onder een kleedje gestaan,
en is sinds een jaar of 4 in mijn bezit. Na veel gesleutel, tijd en liefde (30jaar is hem niet in de koude kleren gaan zitten) is dit voorjaar de eerste rit gemaakt. Met kippenvel.

Dan de vraag:
De motor die mijn oom destijds voor mijn vader heeft gebouwd. Het is een 900MHR(-R), op kenteken van een 900SS. Het kenteken is inmiddels bij mij bekend, maar ik
denk dat het niet netjes is deze hier al te delen(?). Ik zou heel graag in contact komen met diegene de in het bezit is van deze motor!
Na veel zoekwerk heb ik het kenteken kunnen achterhalen en weet ik dat de motor rond 2000 is ingeruild bij Korteland Motoren. Het kenteken staat sinds 2002 op naam
van de huidige eigenaar (kentekencheck) die hem dus inmiddels al 20jaar(!) in bezit heeft. Waarschijnlijk een liefhebber die hem één of twee keer per jaar een rondje
laat maken, want hij zit in de verzekering.
Ik hoop dat iemand misschien weer een volgende tip heeft die me in contact zou kunnen brengen, ik zou de motor ontzettend graag een keer zien namelijk!

Hieronder een paar foto's van 'mijn' motor, die inmiddels zijn eerste rit weer gehad heeft:)

Vriendelijke groet,

Niels Mattaar
 

Bijlagen

  • IMG_20200711_105719_195.jpg
    IMG_20200711_105719_195.jpg
    597 KB · Weergaven: 49
  • EFFECTS.jpg
    EFFECTS.jpg
    416,1 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20191114_163746026.jpg
    IMG_20191114_163746026.jpg
    315,8 KB · Weergaven: 48
  • IMG_20200227_185140229.jpg
    IMG_20200227_185140229.jpg
    263,4 KB · Weergaven: 52
Hallo Niels,

Als ik het goed begrijp heeft je oom dus een zelfde (qua looks) motor gebouwd als die van jou alleen dan op kenteken 900ss en die van jou 860gts? De motor van jou is waarschijnlijk een Harris Ducati,(althans de achterzijde met de excentrice achterbrug en zit zijn identiek maar frame zie ik wel wat afwijkingen) framekits zijn nog steeds te koop en je heb dan een donor motor nodig om hem op te bouwen wat jou oom dus waarschijnlijk ook dus heeft gedaan. Op face book heb je een groep liefhebbers waar de huidige eigenaar mischien ook deel van uit maakt dus zou daar de vraag ook stellen. (Harris Ducati Belt & Bevel framed Enthusiast Group)

Gr. Harry
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb zelf ook een aantal overeenkomsten gezien met Harris, maar de bouw is niet met een ombouwkit geweest; frame is zelf ontworpen
en gelast en het polyesterwerk zelf gemaakt. Dat gezegd hebbende durf ik over de zitting inderdaad wel te twijfelen.

De motor die ik zoek lijkt zeker niet op die van mij, maar ik heb via de eerste eigenaar ná mijn vader een filmpje kunnen krijgen waar de motor
op staat:

Groet Niels
 
Goedenavond!

In de categorie Klassiekers, omdat ik geen 'opsporing verzocht' categorie kon vinden;)
Een korte inleiding, de vraag volgt:

Mijn oom bouwde in de jaren 80 zelf een motor op basis van een 860GTS, waarvan het motorblok wegens schade werd samengevoegd met
de cilinders van een 900SS. Deze 900SS werd als donor voor dit motorblok aangeschaft voor weinig, vanwege andere schade.
De gemaakte motor is op kenteken van de 860GTS gekomen; in de hoek van de schuur lag een nog een grote stapel onderdelen.
Van de stapel onderdelen wordt, voor mijn vader, nog een tweede motor gebouwd. Het moet een MHR worden, een replica daarvan; een MHR-R dus eigenlijk.

Een aantal jaar later, een tragisch verhaal. Mijn oom, van begin 20, krijgt een dodelijk ongeluk met zijn zelfgebouwde motor.
Een onvermijdelijk, maar 'simpel' ongeluk; hij wordt over het hoofd gezien op de provinciale weg.

De motor is na het ongeluk bij Van Den Biggelaar, voor een groot deel op hun eigen kosten, gerestaureerd. Heeft zo'n 30 jaar onder een kleedje gestaan,
en is sinds een jaar of 4 in mijn bezit. Na veel gesleutel, tijd en liefde (30jaar is hem niet in de koude kleren gaan zitten) is dit voorjaar de eerste rit gemaakt. Met kippenvel.

Dan de vraag:
De motor die mijn oom destijds voor mijn vader heeft gebouwd. Het is een 900MHR(-R), op kenteken van een 900SS. Het kenteken is inmiddels bij mij bekend, maar ik
denk dat het niet netjes is deze hier al te delen(?). Ik zou heel graag in contact komen met diegene de in het bezit is van deze motor!
Na veel zoekwerk heb ik het kenteken kunnen achterhalen en weet ik dat de motor rond 2000 is ingeruild bij Korteland Motoren. Het kenteken staat sinds 2002 op naam
van de huidige eigenaar (kentekencheck) die hem dus inmiddels al 20jaar(!) in bezit heeft. Waarschijnlijk een liefhebber die hem één of twee keer per jaar een rondje
laat maken, want hij zit in de verzekering.
Ik hoop dat iemand misschien weer een volgende tip heeft die me in contact zou kunnen brengen, ik zou de motor ontzettend graag een keer zien namelijk!

Hieronder een paar foto's van 'mijn' motor, die inmiddels zijn eerste rit weer gehad heeft:)

Vriendelijke groet,

Niels Mattaar
Hallo Niels,
We hebben je aanvraag via het RDW ontvangen. Waren alleen te laat met reageren. Vandaar via deze weg. Mijn man heeft inderdaad de Ducati die je zoekt. Hebben graag contact. Als je je nummer even stuurt dan stuur ik je wat foto's. Groet Kirsten.
 
Hallo Niels,
We hebben je aanvraag via het RDW ontvangen. Waren alleen te laat met reageren. Vandaar via deze weg. Mijn man heeft inderdaad de Ducati die je zoekt. Hebben graag contact. Als je je nummer even stuurt dan stuur ik je wat foto's. Groet Kirsten.
Hallo Kirsten,

Wat leuk dat je reageert! En wat leuk dat je wat foto's wilt sturen! Ik zal mijn contactgegevens in een persoonlijk berichtje sturen.

Groet Niels
 
Wat leuk dat je via MF zo op @Niels558 zijn vraag reageert!
Ik heb hem even getagt, dan krijgt ie een melding en ziet ie het sneller.
Moet ie alleen niet naar mijn bericht kijken, maar naar dat van jou, komt wel goed denk ik. 🙂
Dank hiervoor! Het is dat ik vroeg naar bed was gister, anders was ik nog eerder geweest;)

Moet ie wel keer inloggen..

Laatste keer 9 juni

Maar komt vast goed

Positieve reactie van huidige eigenaar dat is alvast mooi
Leve de meldingen:) Ik log meestal niet in als ik op het forum ben, tenzij ik wil reageren. Is goedgekomen dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan