Ducati monster 900 stottert bij rijden en valt stil

Chriskid

Rookie
2 aug 2023
8
5
Hallo iedereen, ik heb een probleem met mijn monster 900 van 2000. Motor rijdt eigenlijk goed in het begin. Ploft soms wel wat maar verder gaat het wel. Als de motor warm is dan stottert deze bij een constante snelheid. Maakt niet uit bij welke snelheid of toeren. De motor valt ook uit als je boven de 90 gaat rijden. Alsof er geen benzine meer is of dat de ontsteking wegvalt. Na even stil te staan start de motor terug en dan gaat het weer heel even maar blijft stotteren en valt uiteindelijk weer stil.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of ook al heeft meegemaakt? Motor heeft een onderhoud met bougies en alles gehad.
Hoop een oplossing te vinden.
 
Dank u voor de reacties. Ik ga de leidingen eens nakijken voor ik ga rijden. Als dat goed is probeer ik dat met de tankdop open te rijden. Hoop dat het zo iets gaat zijn. Anders toch ook de bobine nakijken. Zodra ik heb gereden laat ik iets weten. Nu even wachten op mooi weer want het regent al de hele week.
 
Wat ik mis in de beschrijving is de historie: hoe lang heb je de motor al, wie heeft het onderhoud gedaan en met welke reden, deed de motor het wel goed toen je hem kocht, is het probleem plotseling ontstaan of geleidelijk?
 
Wat ik mis in de beschrijving is de historie: hoe lang heb je de motor al, wie heeft het onderhoud gedaan en met welke reden, deed de motor het wel goed toen je hem kocht, is het probleem plotseling ontstaan of geleidelijk?
Ikzelf heb de motor pas maar is van mijn neef geweest dus ken de historiek wel. De motor heeft een paar jaar stil gestaan. Is opgestart en draaide en reed goed. Maar omdat die lang heeft stilgestaan is hij binnen gebracht bij een erkend motor bedrijf voor een volledig nazicht en onderhoud. Daarna draaide de motor goed en geen problemen met rijden. Is de laatste 2 keer geweest met rijden dat dit voorkomt. Niks speciaals of onders gedaan als anders dus daarom dat ik het niet goed weet.
 
Gewoon vd bovenkant:

IMG_1178.jpeg
 
Hallo, het heeft even geduurd eer ik de motor kon gaan testen. Het rubber busje van de ontluchting onder het tankklepje zat niet goed en verstopte de ontluchting. Als ook heb ik de relais van de ontsteking vervangen omdat het vaak gebeurde dat als ik het contact opzette er niks gebeurde. Als ik dan tegen het relais tikte dan sprong het contact terug op. Dat is ook opgelost en had ook effect tijdens het rijden ivm met de ontsteking. Testrit gedaan en goedgekeurd voor het moment. Dank u voor de reacties allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan