enduro importeren , tellerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisvaassen

Die hard MF'er
1 jul 2009
259
10
Ik wil een enduro vanuit belgie importeren , bouwjaar 2020 met 12 uur op de teller en iets van 300 km.

Moet ik de teller vervangen voor een teller met een kmstand hoger dan 3000 of 6000 km. Of kan ik als particulier gewoon bpm korting krijgen ondanks de lage km stand?

Ik vraag dit omdat ik niet een duidelijk antwoord kan vinden op via google. heeft iemand hier ervaring mee?
 
Als ik het goed begrijp wil je dus de teller vervangen om in NL voor te laten doen dat de motor meer heeft gelopen dan in werkelijkeid zo is?

Dat is fraude...
Daarentegen is 5700 km ermee rijden voordat je hem invoert volkomen legaal... (mits uiteraard juist aangemeld en verzekerd om mee te mogen rijden in het land van herkomst.)
 
Ik wil een enduro vanuit belgie importeren , bouwjaar 2020 met 12 uur op de teller en iets van 300 km.

Moet ik de teller vervangen voor een teller met een kmstand hoger dan 3000 of 6000 km. Of kan ik als particulier gewoon bpm korting krijgen ondanks de lage km stand?

Ik vraag dit omdat ik niet een duidelijk antwoord kan vinden op via google. heeft iemand hier ervaring mee?
300 km in 4 jaar,dan moet je wel goed gelovig zijn
 
Graag hoor ik mensen die ervaring hebben met een motor invoeren met een 'te lage' km stand. Ik heb ook wel eens gelezen dat volledige bpm en btw (die er ook nog bij komt volgens rdw) niet van toepassing is bij een particulier en je gewoon bpm korting krijgt met de afschrijvingstabel. Maar ik kan dit nergens terug vinden. En natuurlijk vervang ik te teller niet, dat was een typefout.... ik rijd 5700 km op afgesloten terrein om zo ruim 2000 euro te besparen 8)7koekoek!
 
Als ik het goed begrijp wil je dus de teller vervangen om in NL voor te laten doen dat de motor meer heeft gelopen dan in werkelijkeid zo is? Om vervolgens minder bpm te hoeven betalen?

Dat is fraude...
Dat is gewoon niet zeuren en een mooie enduro invoeren.
 
Is het een ktm exc?
Je mag mijn tellertje wel ff lenen.
Als je hem aanbied rdw.
 
Is het een ktm exc?
Je mag mijn tellertje wel ff lenen.
Als je hem aanbied rdw.
Je bent een held! zou je mij een pm kunnen doen met je nummer? ik ga eerst even informeren of het ook zonder kan. Zo niet dan zou ik hem graag willen lenen. Alvast bedankt 🫶
 
Ik wil een enduro vanuit belgie importeren , bouwjaar 2020 met 12 uur op de teller en iets van 300 km.

Moet ik de teller vervangen voor een teller met een kmstand hoger dan 3000 of 6000 km. Of kan ik als particulier gewoon bpm korting krijgen ondanks de lage km stand?

Ik vraag dit omdat ik niet een duidelijk antwoord kan vinden op via google. heeft iemand hier ervaring mee?
Raadpleeg het "importeren topic". Kort door de bocht:
- BPM betaal je naar rato van leeftijd. Staat los van km stand
- BTW betaal je zodra de motor volgens de criteria van de belastingdienst als nieuw wordt beschouwd. Een km stand van < 6000 wordt als nieuw beschouwd.

Betreffende die lage km stand van jouw motor. Ik heb al diverse auto's en motoren in Duitsland gekocht en 1 in België. België was eenmalig, doe ik nooit meer. Diverse motoren bekeken in België en altijd was er wel iets. Totaal verwaarloosde woningen/krotten waarin ze wonen (voor mij is dat representatief voor hoe ze met alles omgaan, ook de motor), lulverhalen over onderhoud en lage km standen die bij doorvragen niet plausibel waren, de motor was niet van hunzelf maar van een vriend of neef en die kon er niet bij zijn.. etc....
En in Duitsland. Altijd correct. 2 grote voordelen van particuliere aankoop in Duitsland. 1. Motoren hebben APK, regelgeving is er strenger. 2. Wettelijke aansprakelijkheid bij koopovereenkomsten tussen particulieren onderling. Er wordt doorgaans altijd een koopovereenkomst opgesteld en daarbij is de verkoper verplicht mankementen te melden in de overeenkomst. Doet hij dat niet en stelt koper na aankoop dat mankement vast, kun je hem aansprakelijk stellen. Idem geknoei met km standen. Dus doorgaans is het "vertrouwd" kopen in Duitsland. In België is dat allemaal niet. Voor mij nooit meer.
 
Ik wil een enduro vanuit belgie importeren , bouwjaar 2020 met 12 uur op de teller en iets van 300 km.

Moet ik de teller vervangen voor een teller met een kmstand hoger dan 3000 of 6000 km. Of kan ik als particulier gewoon bpm korting krijgen ondanks de lage km stand?

Ik vraag dit omdat ik niet een duidelijk antwoord kan vinden op via google. heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou zeggen dat hij klokje rond is.
33.000km p/j is best haalbaar
 
Ik zou zeggen dat hij klokje rond is.
33.000km p/j is best haalbaar
Ja of, en ik snap dat dit vergezocht is in vergelijking met het bovenstaande, ze hebben de teller losgegooid om de motor aantrekkelijker te maken bij verkoop.

Tip: dealer kan teller uitlezen.
 
Mijn motor is vandaag geleverd... en daadwerkelijk nieuw. Op een paar krasjes op de zijkap na (logisch met een enduro). Ik kan daarom de motor natuurlijk met een schaderappport invoeren maar daar ben ik niet zo'n fan van. Wil graag de volle bpm betalen (inclusief leeftijdsafschrijving) dus een andere teller teller erop voor de keuring...echter heb ik documenten erbij gekregen. Datum eerste gebruik en datum eerste inschrijving op het kentekenbewijs. Kan ik dit kentekenbewijs 'verliezen' en enkel het 2de document bij de keuring bijvoegen om zo een gunstig bpm bedrag te krijgen? (Heb eens gehoord/gelezen dat kentekenbewijs niet noodzakelijk is bij invoeren)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240211_154715_Gallery.jpg
    Screenshot_20240211_154715_Gallery.jpg
    178,4 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240210_222301_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240210_222301_WhatsApp.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 0
Je hebt beide documenten nodig bij de RDW. Je bent wel heel erg op zoek naar duikmogelijkheden
 
Bpm mag geloof ik niet eens van de eu, ik zou er iig ook alles aan doen om die niet of nauwelijks af te hoeven tikken. Alle moraalridders die dat wel willen, ga rustig je gang *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan