Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
De 800GS vreet balhoofdlagers, dat is algemeen geweten. Bij mij valt het nog best mee:
Op 30k heb ik de eerste vervangen, en nu op 73k moet het nog een keer gebeuren.
Deze keer heb ik een aftermarket balhoofdlager genomen van Factory Links (Bihr).
Hier zitten 2 rubberen dust seals bij voor boven en onder.
Echter, de OE delen komen met metalen cups.
Onderaan gooi ik die metalen cup eruit en vervang met de meegeleverde.
Bovenaan twijfel ik nog; daar zit echt een grote schaal boven:
Er zijn nu 3 opties:
Ik overweeg optie 2: gewoon enkel de nieuwe, meegeleverde seal gebruiken.
Andere meningen?
Thanks!
RB
Op 30k heb ik de eerste vervangen, en nu op 73k moet het nog een keer gebeuren.
Deze keer heb ik een aftermarket balhoofdlager genomen van Factory Links (Bihr).
Hier zitten 2 rubberen dust seals bij voor boven en onder.
Echter, de OE delen komen met metalen cups.
Onderaan gooi ik die metalen cup eruit en vervang met de meegeleverde.
Bovenaan twijfel ik nog; daar zit echt een grote schaal boven:
Er zijn nu 3 opties:
- Meegeleverde dust seal weggooien en enkel het OE schaaltje (Zoals voorheen)
- OE schaaltje weggooien en enkel de meegeleverde dust seal gebruiken
- Ze allebij monteren boven elkaar:
Deze 2 delen sluiten wel niet perfect aan op elkaar:
Ik overweeg optie 2: gewoon enkel de nieuwe, meegeleverde seal gebruiken.
Andere meningen?
Thanks!
RB