First time down..

Steven600RR

MF'er
2 jun 2004
41
0
antwerpen
Het is dan toch gebeurd,ik heb men eerste schuiver meegemaakt.

Twee dagen geleden wat gaan rijden,en wa toertjes gaan draaien op een industrie terrein int antwerpse,knietje tegen de grond,men beestje de toeren injagen,lekker ontspannen amuseren.

Na een goede tien minuten daar vertrokken richting huis,men banden stonden goed warm en rustig aant uitbollen,dan komen we op een rond punt aan en ineens voorband weg!zonder te remmen en bruuske beweging we snapten er niks van.schade valt al bij al nog mee dankzij men valblokken.En op zich valt het schuiven ook nog mee,maar ik neem aan dat je tegen een grotere snelheid wel de haren recht omhoog hebt staan.

Moraal van het verhaal,op de momenten dat je het niet verwacht kan het dus ook gebeuren...

groetjes!
 
Balen. Maar je hebt het er verder goed vanaf gebracht (toch?).

Ik vraag me wel af hoeveel schade die valblokken kan voorkomen.. ik heb ze nog niet, maar ik denk wel dat het een goede investering zou kunnen zijn.

Succes verder nog.
 
Kan me niet voorstellen dat je voorwiel ineens, zonder aanleiding of zonder dat je snapt waarom, er onderuit glipt. Dat kan alleen als je te plat gaat (grip verliest) en je banden niet warm zijn of er moet een plas olie hebben gelegen. Heb je helemaal geen idee waarom die weggegleden is of wil je het gewoon ontkennen ;) ?

Iig succes met de afhandeling en jammer van je bike natuurlijk.
 
Moet je nu wat horen...reed laats over een binnenwegje in Bastogne....stapvoets...voorste rem genomen...voorwiel begint te glijden....niks erg maar djeezes zo hard had ik nu ook niet geknepen... evenverder...trek op...achterband spint....mijn eerste gedacht was mijn motor onder de olie...ik verlies wat...afgestapt...zie niets aan de moto...banden oke...loop naar het wegdek...schuif even met de laarzen over het asfalt...was spekglad...maar als je keek zag je er dus NIETS maar dan ook NIETS verkeerd aan. Het was niet pas aangelegd of zo...wat als je daar met een snelheid aankomt sjeezen?...mocht er niet aandenken...dus denk nu niet dat het enkel over een olievlek kan gebeuren maar ook over iets wat ik absoluut niet kan thuis brengen...verderop waren er wel werken aan de gang. Mss dat dat erwat mee te maken kon hebben?
Iemand een verklaring? een soort van siliconenspray?
 
vage valpartij '(

zou het niet graag meemake om "zomaar" op m'n bek te gaan, ben zelf 1 keer gegaan op een rond punt en weet gelukkig waarom, maar zoiets... bah :(

succes iig met't oplappen van de bike en je ego.

[offtopic]welk industrieterrein ben je trouwens gaan spelen O-) ben ook van't antwerpse, so...
 
tijdje terug ook zoiets gehad. Gewoon rustig aan komen rijden bij een rotonde (rond punt voor onze gewaardeerde zuiderburen :P ) rustig aanremmen en weg achterwiel :? Met een hoop kunst en vliegwerk gelukkig overeind weten te houden (meer geluk dan wijsheid O-) ). En wat er nou gebeurde? Geen idee.. was zomaar ineens.

Gelukkig is het met jou en je bike goed afgelopen :) Opstappen en weer lekker verder :]
 
Moet je nu wat horen...reed laats over een binnenwegje in Bastogne....stapvoets...voorste rem genomen...voorwiel begint te glijden....niks erg maar djeezes zo hard had ik nu ook niet geknepen... evenverder...trek op...achterband spint....mijn eerste gedacht was mijn motor onder de olie...ik verlies wat...afgestapt...zie niets aan de moto...banden oke...loop naar het wegdek...schuif even met de laarzen over het asfalt...was spekglad...maar als je keek zag je er dus NIETS maar dan ook NIETS verkeerd aan. Het was niet pas aangelegd of zo...wat als je daar met een snelheid aankomt sjeezen?...mocht er niet aandenken...dus denk nu niet dat het enkel over een olievlek kan gebeuren maar ook over iets wat ik absoluut niet kan thuis brengen...verderop waren er wel werken aan de gang. Mss dat dat erwat mee te maken kon hebben?
Iemand een verklaring? een soort van siliconenspray?

Niet een beetje geregend na een lange tijd van droogte? dan komt er allemaal troep weer naar boven zetten en dat is glad.
 
Veel van die lekkere grote rotondes liggen in de buurt van industrietereinnen en andere op-en afritten waar benzinestations zijn. Volgens mij verliezen sommige vrachtwagens daar al een scheut diesel uit hun overvolle tanks.
 
Ik ken het gevoel.

Je staat daar en je begint de rekening al te maken.

Belangrijkste is en blijft je hebt niks en over enkele tijd kan je weer rijden.

Moraalriddermode, ik weet het, maar wat wil je na wat er deze week gebeurd is met cezeke.

Het is moeilijk hoor, ik weet ook niet wat ik tegen Arkan moet zeggen, en vandaag is er weer een nieuw topic over cezeke geopend... '(
 
Moet je nu wat horen...reed laats over een binnenwegje in Bastogne....stapvoets...voorste rem genomen...voorwiel begint te glijden....niks erg maar djeezes zo hard had ik nu ook niet geknepen... evenverder...trek op...achterband spint....mijn eerste gedacht was mijn motor onder de olie...ik verlies wat...afgestapt...zie niets aan de moto...banden oke...loop naar het wegdek...schuif even met de laarzen over het asfalt...was spekglad...maar als je keek zag je er dus NIETS maar dan ook NIETS verkeerd aan. Het was niet pas aangelegd of zo...wat als je daar met een snelheid aankomt sjeezen?...mocht er niet aandenken...dus denk nu niet dat het enkel over een olievlek kan gebeuren maar ook over iets wat ik absoluut niet kan thuis brengen...verderop waren er wel werken aan de gang. Mss dat dat erwat mee te maken kon hebben?
Iemand een verklaring? een soort van siliconenspray?


Misschien vet, dit is bij asfalt als de bitumen uit het mengsel omhoog komen. Dus geen plek bitumen gezien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan