GSX1100F of CBR1000F

Giesie

MF'er
11 feb 2003
43
0
Amsterdam
Hallo,

Ik wil een andere motor gaan kopen en er zijn twee motoren welke mij erg aanspreken. Dat is de Suzuki GSX 1100F en de Honda CBR 1000F. Ze lijken heel erg op elkaar qua uiterlijk, maar dat betekend natuurlijk niet dat ze ook het zelfde weggedrag hebben. Laat staan de betrouwbaarheid.
Wie heeft ervaringen met een van deze motoren of wellicht met beide.

:) Giesie
 
(volgensmij hoort deze onder "Toermotoren" ? )
De GSX1100F vond ik persoonlijk een erg makkelijke en comfortabele fiets om mee te rijden, niet sportief maar wel lekker relaxed toeren. Hij voelt wel wat log aan en het is dus geen sportieve flitser voor het korte bochtenwerk. (drooggewicht is geloof ik 244 KG)
De mijne was een 92'er en ik heb er in principe weinig onderhoud aan gehad. Het luchtgekoelde blok is een beetje rammelig en heeft wat resonantiepunten die je goed kan horen & voelen. Verder is het blok volgensmij niet kapot te krijgen... erg betrouwbaar dus. (wel jammer dat 'ie maar een 5-bak heeft :(
Bij lange, harde bochten voelt de achterkant wat instabiel aan maar dat heeft denk ik meer met de constructie van het frame te maken.
Je kan er probleemloos lekker lange (vakantie)ritten mee maken en redelijk meekomen op de rechte stukken ;)
Let even of het electrisch verstelbare ruitje "SPS = SuzukiPowerShield" nog goed werkt en of het zadel niet is doorgezakt..

De Honda CBR1000F kan ik niet veel over zeggen al ben ik persoonlijk wel meer Honda-"minded" qua afwerking, kwaliteit en duurzaamheid...

suz640480.jpg
 
Ik heb 2 type's cbr1000f gereden,(88'er en 92'er) en was over beide zeer te spreken.

het 2e type (met de wat spitsere kuip) rijdt wel een stuk beter,ligt wat beter op de weg en vooral in de bochten voelt ie een stuk steviger aan.
Voor het rijden van lange stukken is ie ideaal, maar dat geldt uiteraard ook voor de gsx.
De motor loopt mooi stil en maakt over het algemeen geen "bijgeluiden" de honda heeft natuurlijk wel een 6-bak en is volgens mij wat sportiever ingesteld als de gsx.
De gsx heeft wel een betere trekkacht bij lage toerentallen.
Het uiterlijk vindt ik bij de honda ook wat mooier (zeker als je voor een model met dcbs gaat) en de kwaliteit, echt Honda, dat zegt volgens mij genoeg.
 
Ik heb nooit op de gsx1100f gereden maar de cbr 1000F heb ik een jaar gehad en beviel zeker. Door weer en wind gereden nooit mij in de steek gelaten. 1 nadeel vond ik wel het verbruik: 1 op 15 en dan niet harder dan 130 en niet wild optrekken. En bij 200+ werd het snel 1 op 10 dus veel tanken en das geen hobby van mij. Maar een zeer stabiele en voorspelbare motor die ook met weinig rijervaring bereden kan worden. Het vermogen wordt heel uitgesmeerd over het toerental afgegeven en samen met het dcbs maakt het em voor mij een motor die zeer breed inzetbaar is (toer/sport/met iemand op de buddy/ lange afstanden).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, misschien is de kawasaki 1100 zzr ook wel wat voor je (loopt wel op euro98) maar is net is sportiever dan de cbr 1000F en zeker de gsx1100F. Is een zuinige (1 op 20 is haalbaar) vergelijkbare motor met de cbr 1000F, meer dan de gsx1100F. Neem dan wel het nieuwere model van 93. Is te zien aan de luchtinlaten.

Ik zeg je erbij ik ben kwa motoren wel een hondafan.
 
CBR1000F !!!! Geen twijvel mogelijk, heb ze allebij gereden, Honda is toch echt op alle fronten beter. Honda is beter afgewerkt, stuureigenschappen zijn beter.
Geloof zelfs dat de Suzi luchtgekoeld is, dat verklaard waarschijnlijk ook het veel luidruchtiger lopen. Zou geen enkel punt weten waar de Suzi beter op scoort, behalve de prijs dan.
 
:) Sorry, sorry dat ik de verkeerde rubriek gekozen heb, ik beloof beterschap!! Maar wel bedankt iedereen!!! Ik ben om, ik ga voor de CBR1100F. Binnenkort maar eens een bezoek aan Duitsland brengen.

Bedankt voor de reakties :}

Giesie :)
 
Ik ben om, ik ga voor de CBR1100F. Binnenkort maar eens een bezoek aan Duitsland brengen.

Hmm.... je kon blijkbaar niet kiezen tussen een GSX1100F en een CBR1000F dus dan maar een combinatie van beide, de "CBR1100F" ? :)

ps: Als je toch gaat kijken, waarom niet gelijk een CBR1100XX ? :)
Zijn qua prijs ook vrij gunstig in duitsland..

Ik zou ook voor een Honda gaan :-)
Sterker nog: dat heb ik een jaar geleden ook gedaan ;)

Viel Spass !!
 
Haha, de keuze was inderdaad moeilijk, maar het wordt echt de CBR1000F. Wellicht dat ik nog een blik werp op de 1100XX, maar deze is toch gelijk weer een stuk duurder. Toch bedankt voor de tip.

Giesie :)
 
Haha, de keuze was inderdaad moeilijk, maar het wordt echt de CBR1000F. Wellicht dat ik nog een blik werp op de 1100XX, maar deze is toch gelijk weer een stuk duurder. Toch bedankt voor de tip.

Giesie :)

Tja, wat zal ik er dan verder nog van zeggen...heb zelf GSX, ook CBR wel es proefgereden, die loopt als een naaimachien, die van mij niet, olie/luchtkoeling, loopt nogal rauw, maar dat is soes eigen, het blok is evenwel niet kapot te krijgen...rij er daags redelijk probleemloos mee..op wat kleinigheden na dan.
Ze zijn allebei goed, net wat je persoonlijke voorkeur is...de CR stuurt aleen wel beter vind ik.
 
moeilijke aanloop met de foto ? :)
(Je kan ook je oude message gewoon editten hoor)

Congratulations en veel rijplezier dan maar ! :)
binnenkort voor de RDW keuring ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan