Handvatverwarming alternatief

Rik92

Rookie
18 mei 2014
28
26
's-Hertogenbosch
Ik heb onderstaand bericht gister in het Multistrada topic gepost maar bedacht me later dat het meer een algemene vraag is over handvatverwarming pads dus vandaar hier nogmaals het verhaal.

Waarschijnlijk zit er bij mijn MTS (2013) ergens een breukje in het spoortje van de handvatverwarming en bij de ducati dealer werd me verteld dat ik alleen een compleet nieuwe set kan kopen voor ±€300 maar dat vind ik een beetje overdreven. Op Aliexpress e.d. worden genoeg "Heated Grip Pads" aangeboden van waarschijnlijk discutabele kwaliteit. Op een Americaans forum weren Deze Tusk Pads genoemd als een betrouwbare vervanging maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden in een Europese winkel.

1703079189638.png

Voorbeeld van verwarming pads


Op CMS en Goedhart Motoren staan wel pads die op de foto heel erg lijken op de Tusk pads maar hier zie ik dan weer geen weerstand bij vermeld staan om het zeker te weten. Als het goed is zou de weerstand van de pads rond de 7/7,5 Ohm moeten zijn om goed te kunnen werken met de bediening via het dashboard zonder aparte controller.

Heeft iemand ervaring met after-market handvatverwarming "pads" of misschien van een ander merk met vergelijkbare specificaties?
 
Mag ik vragen waarom je aan het kijken bent naar deze pads; en niet gewoon naar verwarmde handvatten als totaaloplossing? Denk aan Koso/Oxford

Of wil je graag je standaard grips behouden?

(mijn mening is dat het er een beetje uitziet als een beun oplossing nl.)
 
Het gaat me er eigenlijk het meest om dat ik niet zo'n controllertje op m'n stuur hoef te monteren en gewoon de standaard bediening via het dashboard wil blijven gebruiken
Dat kan toch prima. Ik heb universele heatgrips op mijn Moto Guzzi die gewoon via de bestaande stekkers gaan. Het pictogram op het dashboard geeft gewoon de drie standen aan.
 
Daytona heeft hv verwarming met een klein knopje op het handvat. Dus geen controller op het stuur. Heeft 4 standen en wordt goed warm.
 

Bijlagen

  • a451de48c60e7fc3f5b231abcad94e7389fe102e.jpg
    a451de48c60e7fc3f5b231abcad94e7389fe102e.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 0
Ik heb onderstaand bericht gister in het Multistrada topic gepost maar bedacht me later dat het meer een algemene vraag is over handvatverwarming pads dus vandaar hier nogmaals het verhaal.

Waarschijnlijk zit er bij mijn MTS (2013) ergens een breukje in het spoortje van de handvatverwarming en bij de ducati dealer werd me verteld dat ik alleen een compleet nieuwe set kan kopen voor ±€300 maar dat vind ik een beetje overdreven.
Op Aliexpress e.d. worden genoeg "Heated Grip Pads" aangeboden van waarschijnlijk discutabele kwaliteit.
Die laatste regel is een verkeerde veronderstelling.

Enige jaren geleden waren mijn handvatten versleten. Rubber was glad en kaal geworden.
Originele (gewone) handvatten van Yamaha bleken veel duurder dan handvatten met verwarming van Alie.
Voor ca €12 was ik klaar voor een setje HVW. Bestellen dus!
Uiteindelijk ging toch stuk: Alles werkte technisch nog wel, maar de trekontlasting was verteerd, uiteindelijk brak daar de stroomverbinding.
Afgelopen zomer heb ik weer een nieuwe set besteld. Weer goed voor 5jr en ca 60.000km.

Dus ook voor jou kan de HVW 't weer doen voor €12 en effe sleutelen.
O ja, de heetste stand zet je alleen aan als 't ECHT koud wordt.
 
Laatst bewerkt:
Verwarmde handschoenen op accu? Geen rommel op je stuur en het schijnt goed te werken.
Alhoewel dat wel de meest effectieve oplossing is voor warme handjes, is het een rommel met accu's of met kabels die door je jas lopen.
Handschoenverwarming is meer iets voor onder 5 graden waar handvatverwarming zonder handkappen ontoereikend voor is.
 
Ik kan de verwarmde handschoenen van Bertschat aanraden. Warmen in de handpalm en aan de bovenkant van de hand, Heeft gebruiksvriendelijke bediening. Er zijn 3 vermogensstanden. Batterijen zitten bij in handschoenen, dus geen geknoei met kabels.
 
Ik kan de verwarmde handschoenen van Bertschat aanraden. Warmen in de handpalm en aan de bovenkant van de hand, Heeft gebruiksvriendelijke bediening. Er zijn 3 vermogensstanden. Batterijen zitten bij in handschoenen, dus geen geknoei met kabels.
Ik heb er een paar van een ander merk met dezelfde opties.
Op mijn vorige scooter had ik ook handvat verwarming, maar waar je het nodig had, bovenkant vingers en handen had je geen warmte, dan had je nog koude handen en vingers.
 
Alhoewel dat wel de meest effectieve oplossing is voor warme handjes, is het een rommel met accu's of met kabels die door je jas lopen.
Handschoenverwarming is meer iets voor onder 5 graden waar handvatverwarming zonder handkappen ontoereikend voor is.
Helemaal geen gerommel hoor. Accu's zitten keurig in handschoenen verwerkt achter een ritsje.
Ik doe ze aan onder de 10C. Onder de 5C zet ik de handschoen pas aan door op knopje te drukken.
 
Helemaal geen gerommel hoor. Accu's zitten keurig in handschoenen verwerkt achter een ritsje.
Ik doe ze aan onder de 10C. Onder de 5C zet ik de handschoen pas aan door op knopje te drukken.
Ik heb nooit iemand positief gehoord over het gebruik van de accu en de levensduur ervan.
Een uur gebruiken is drie uur laden. Zowel op de heenweg als de terugweg mag je laden. Ligt hij op de plank dan mag je hopen dat ze over een jaar het nog doen. Met kabels heb je die gedoe niet. Pluggen en het werkt. En je hebt consistent warmte en niet die steeds minder word naarmate de accu's leeg lopen.

Stuurverwarming daarintegen is weer super gemakkelijk. Zeker met temperaturen boven de 5 graden voldoet het al. Ik snap best dat de TS het wilt oplossen.
 
Ik heb nooit iemand positief gehoord over het gebruik van de accu en de levensduur ervan.
Een uur gebruiken is drie uur laden. Zowel op de heenweg als de terugweg mag je laden. Ligt hij op de plank dan mag je hopen dat ze over een jaar het nog doen. Met kabels heb je die gedoe niet. Pluggen en het werkt. En je hebt consistent warmte en niet die steeds minder word naarmate de accu's leeg lopen.

Stuurverwarming daarintegen is weer super gemakkelijk. Zeker met temperaturen boven de 5 graden voldoet het al. Ik snap best dat de TS het wilt oplossen.
Ik gebruik ze voor dagelijks woon verkeer.
Rijtijd 1 u per dag. Met 1 acculading kan ik ca 4 dagen vooruit. Gebruik ze al 3 jaar.
Merk: Macna
 
Daytona heeft hv verwarming met een klein knopje op het handvat. Dus geen controller op het stuur. Heeft 4 standen en wordt goed warm.
Deze heb ik ook en ik ben er erg tevreden over. Overigens heeft Oxford nu ook een soortgelijke zonder controller op het stuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan