Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Mooie complete motor zo, gefeliciteerd!
Veel plezier met inrijden, ongeacht het weer ga je daar vast al een hoop plezier aan beleven. Geniet ervan!
 
@Kees62
Wat smoelt dat Honda rood toch altijd weer goed.
Ja na meerdere Honda’s waren de laatste 2 kawasaki. Het is wel iets heel anders dan de Z900 maar het rijdt echt goed. ziet zit echt relaxed. Nu Wilkins’ alleen nog een telefoonhouder met draadloos opladen. Heb ik eigenlijk een accessoireaansluiting voor nodig. `nog even uitzoeken.
 
Kijk hier eens naar:
Het is een alternatief voor een zogenaamde PDM. Power Distribution Module

In 2 uitvoeringen leverbaar. 1x 16A of 2x 16A
Je kan het op meerdere manieren aansluiten.
- Geschakeld. Als er via de schakeldraad een stuurstroom binnenkomt. Wordt er pas stroom door gegeven aan je accessoires.
- Niet geschakeld. Er blijft altijd stroom op je accessoires staan.
- Automatisch (standaard aansluiting). Er gaat pas stroom naar accessoires lopen als de motor loopt. Dit wordt gemeten aan de hand van de laadspanning.

Het is klein en past daardoor makkelijker ergens onder of achter.
Je kan via de Wago verbindingklem net zo veel op aansluiten als je wil. Zolang je maar niet meer trekt dan 16A per ader.
Die Wago klemmen zijn gewoon via de bouwmarkt te koop.
Er zit geen fysieke zekering is. Raakt het overbelast. Maak het apparaat dan even stroomloos (normaal gesproken motor uitschakelen) en de Thunderbox wordt weer gereset.

Ik gebruik deze zelf en ben er zeer tevreden over.
Ik heb op mijn vorige motoren al verschillende variaties zekeringhouders gebruikt om het allemaal netjes en overzichtelijk te houden. Het deed allemaal zijn werk. De Thunderbox is de meest compacte en gebruiksvriendelijkse variant die ik gebruikt heb.
 
Laatst bewerkt:
- Geschakeld. Als er via de schakeldraad een stuurstroom binnenkomt. Wordt er pas stroom door gegeven aan je accessoires.
- Niet geschakeld. Er blijft altijd stroom op je accessoires staan.
- Automatisch (standaard aansluiting). Er gaat pas stroom naar accessoires lopen als de motor loopt. Dit wordt gemeten aan de hand van de laadspanning.
De Thunderbox kan ook geschakeld zoals ik al schreef.
Jij bepaald hoe je de Thunderbox aansluit.

De OEM accessoire aansluiting prik je ergens op de kabelboom achter de kappen. En is in de basis bedoeld voor de Honda accessoires.
Alle de overige alternatieven sluit je (geschakeld of niet) altijd aan op de accu polen. Je stroom moet ergens vandaan komen. Het grote voordeel van de alternatieven is eenvoudiger meerdere dingen aan te kunnen sluiten en goedkoper in aanschaf.
 
Daar was ik naar op zoek: een aanwezige accessoirestekker. Zit die erop en waar precies??
Alvast mijn dank,
Kees
Achter de beschermkappen rondom de frunk. Links onderin voor de X, rechts bij de S.

Ergens in dit topic (100 pagina's terug ofzo) staat het mooi met foto's uitgelegd.

Je moet wel een relais en zekering plaatsen en evt een kabeltje erin klikken als je niet in de originele kabelboom wil knippen. Voor iets van 30 euro ofzo ben je klaar bij de honda dealer.

Als je het niet kan vinden in dit topic via zoekfunctie, laat even weten, dan zoek ik bij gelegenheid even mee.
 
Achter de beschermkappen rondom de frunk. Links onderin voor de X, rechts bij de S.

Ergens in dit topic (100 pagina's terug ofzo) staat het mooi met foto's uitgelegd.

Je moet wel een relais en zekering plaatsen en evt een kabeltje erin klikken als je niet in de originele kabelboom wil knippen. Voor iets van 30 euro ofzo ben je klaar bij de honda dealer.

Als je het niet kan vinden in dit topic via zoekfunctie, laat even weten, dan zoek ik bij gelegenheid even mee.
Had idd al iets opm ~YT gezien. Ik heb nu een usb in de frunk (wat een benaming :-( ) maar vind het een vreemde plaats. Ik zou een telefoonhouder willen met draadloos opladen maar dan heb ik daarvoor of usb of 12V nodig.

Ik neem aan dat je die aansluiting van de usb wel kunt splitsen, heb alleen een hekel aan al dat plastic (de)monteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Had idd al iets opm ~YT gezien. Ik heb nu een usb in de frunk (wat een benaming :-( ) maar vind het een vreemde plaats. Ik zou een telefoonhouder willen met draadloos opladen maar dan heb ik daarvoor of usb of 12V nodig.

Ik neem aan dat je die aansluiting van de usb wel kunt splitsen, heb alleen een hekel aan al dat plastic (de)monteren.
Dan heb je waarschijnlijk die kabel en relais al. Afsplitsen moet dan ook prima kunnen. En dat plastic / tupperware, ik ben er ook geen fan van, maar aan de andere kant kan je er wel makkelijk van alles achter wegwerken
 
Dan heb je waarschijnlijk die kabel en relais al. Afsplitsen moet dan ook prima kunnen. En dat plastic / tupperware, ik ben er ook geen fan van, maar aan de andere kant kan je er wel makkelijk van alles achter wegwerken
Ik zie geen relais, alleen dat de usb poort op een niet gebruikte aansluiting zit, daar zit nu een “ blinde” aansluiting:

 
Terug
Bovenaan Onderaan