Japdriver
MF'er
- 26 nov 2021
- 44
- 39
Goededag allen,
Zal hier ook even een technisch probleem neerzetten in de hoop een paar tips te krijgen.
Gaat om een injectie Blackbird SC35A bj 2000. Tank altijd 98.
Motor stotterde altijd al wat bij constant toerental doch weet dit aan de schrale afstelling.
Na tijdens de vakantie in een fikse regenbui te hebben gereden begon de bird helemaal beroerd te lopen. Wel thuis kunnen komen. Na een paar zonnige dagen bleef echter het beroerde lopen.
Het volgende gedaan: Bougies, bobines en kabels vervangen. Luchtfilterhuis was mooi droog en schoon evenals de luchtfilter. Luchtfilterhuis sluit rondom netjes af. Bougiedoppen zagen er nog als nieuw uit. Alle slangen gecontroleerd en deze zijn ook ok.
Hierna reed de bird weer bijna als vanouds. Ik zeg bijna want het stotteren bij constante snelheid werd soms zelfs erger. Hij start met 1 druk op de knop.
Verder zoeken dan maar. Alle connectoren van sensoren en ecu bekeken. Allemaal netjes. Kabelboom ziet er ook goed uit en zo ik zag is er nooit aan geprutst. Massapunten vanaf accu gelost en schoongemaakt. Tank trekt niet vacuum en retourleiding is niet verstopt. Accu is vervangen voor een nieuw exemplaar.
Nokkenassensor losgemaakt en ziet er goed uit. Gasklephuissensor aan de multimeter gehangen en bij gas geven en terug zie ik de weerstand netjes op en aflopen zonder haperingen. Airtemp sensor ook aan de multimeter en bij verwarmen en afkoelen zie ik de weerstand af en toenemen.
viel me op dat de uitlaat van cyl 2 niet zo snel net zo heet wordt als de overige uitlaatpijpen. Ik vermoed nu dus de injector. Injectorreiniger gebruikt doch dit had ook niet het gewenste effect.
de motor heeft de originele demper en geen lambdasonde. Tijdens het rijden wordt de uitlaatpijp van cyl 2 wel net zo heet als de overigen.
Wat ik me nu afvraag is waarom het accelereren (rustig of snel) wel heel soepel verloopt. Bij vol accelereren is duidelijk alle vermogen aanwezig en sleurt hij er echt vandoor.
Ik denk dat ik het nu moet zoeken in de injector van cyl 2. Begrijp alleen niet waarom accelereren wel heel soepel gaat.
Zit ik in juiste richting te zoeken?
Alvast bedankt voor julle feedback.
Zal hier ook even een technisch probleem neerzetten in de hoop een paar tips te krijgen.
Gaat om een injectie Blackbird SC35A bj 2000. Tank altijd 98.
Motor stotterde altijd al wat bij constant toerental doch weet dit aan de schrale afstelling.
Na tijdens de vakantie in een fikse regenbui te hebben gereden begon de bird helemaal beroerd te lopen. Wel thuis kunnen komen. Na een paar zonnige dagen bleef echter het beroerde lopen.
Het volgende gedaan: Bougies, bobines en kabels vervangen. Luchtfilterhuis was mooi droog en schoon evenals de luchtfilter. Luchtfilterhuis sluit rondom netjes af. Bougiedoppen zagen er nog als nieuw uit. Alle slangen gecontroleerd en deze zijn ook ok.
Hierna reed de bird weer bijna als vanouds. Ik zeg bijna want het stotteren bij constante snelheid werd soms zelfs erger. Hij start met 1 druk op de knop.
Verder zoeken dan maar. Alle connectoren van sensoren en ecu bekeken. Allemaal netjes. Kabelboom ziet er ook goed uit en zo ik zag is er nooit aan geprutst. Massapunten vanaf accu gelost en schoongemaakt. Tank trekt niet vacuum en retourleiding is niet verstopt. Accu is vervangen voor een nieuw exemplaar.
Nokkenassensor losgemaakt en ziet er goed uit. Gasklephuissensor aan de multimeter gehangen en bij gas geven en terug zie ik de weerstand netjes op en aflopen zonder haperingen. Airtemp sensor ook aan de multimeter en bij verwarmen en afkoelen zie ik de weerstand af en toenemen.
viel me op dat de uitlaat van cyl 2 niet zo snel net zo heet wordt als de overige uitlaatpijpen. Ik vermoed nu dus de injector. Injectorreiniger gebruikt doch dit had ook niet het gewenste effect.
de motor heeft de originele demper en geen lambdasonde. Tijdens het rijden wordt de uitlaatpijp van cyl 2 wel net zo heet als de overigen.
Wat ik me nu afvraag is waarom het accelereren (rustig of snel) wel heel soepel verloopt. Bij vol accelereren is duidelijk alle vermogen aanwezig en sleurt hij er echt vandoor.
Ik denk dat ik het nu moet zoeken in de injector van cyl 2. Begrijp alleen niet waarom accelereren wel heel soepel gaat.
Zit ik in juiste richting te zoeken?
Alvast bedankt voor julle feedback.
Laatst bewerkt: