Hornet900f
Rookie
- 29 nov 2023
- 6
- 1
Goedemiddag
Dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en een leuke Honda CB 900F Hornet gekocht.
Omdat de voor vork keerringen lek waren deze vervangen en van nieuwe olie voorzien. Ook het balhoofdlager vervangen.
Nu merk ik bij het rijden dat ik bij gas los en weer gas geven er behoorlijke speling zit. Er is ook een metaalachtige tik te horen als ik weer gas geef. Eerst heb ik de ketting nagespannen op 30mm. Hierna was het probleem nog niet verholpen. Heb de ketting los gehaald en de koppeling gedemonteerd. De koppeling heeft enkele mm speling op de veren. Ik kwam erachter dat er op de uitgaande as van de bak nogal wat speling zit. Als ik de uitgaande as vasthou en de ingaande as beweeg zit hier ongeveer 80 graden speling op. Naarmate ik opschakel wordt de speling minder maar is nog steeds aanwezig. De bak schakelt verder goed . Ik vraag me af wat de maximale speling is bij de bak voor deze motor. Heb het vermoeden dat de speling in de bak de oorzaak is. Alleen wil ik dit zeker weten voordat ik aan deze klus begin . In het handboek is weinig te vinden mede als het internet . Is er iemand die mij kan vertellen of deze speling de oorzaak van mijn probleem is ? Bijgevoegd wat filmpjes .
Grten
Jan
Dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en een leuke Honda CB 900F Hornet gekocht.
Omdat de voor vork keerringen lek waren deze vervangen en van nieuwe olie voorzien. Ook het balhoofdlager vervangen.
Nu merk ik bij het rijden dat ik bij gas los en weer gas geven er behoorlijke speling zit. Er is ook een metaalachtige tik te horen als ik weer gas geef. Eerst heb ik de ketting nagespannen op 30mm. Hierna was het probleem nog niet verholpen. Heb de ketting los gehaald en de koppeling gedemonteerd. De koppeling heeft enkele mm speling op de veren. Ik kwam erachter dat er op de uitgaande as van de bak nogal wat speling zit. Als ik de uitgaande as vasthou en de ingaande as beweeg zit hier ongeveer 80 graden speling op. Naarmate ik opschakel wordt de speling minder maar is nog steeds aanwezig. De bak schakelt verder goed . Ik vraag me af wat de maximale speling is bij de bak voor deze motor. Heb het vermoeden dat de speling in de bak de oorzaak is. Alleen wil ik dit zeker weten voordat ik aan deze klus begin . In het handboek is weinig te vinden mede als het internet . Is er iemand die mij kan vertellen of deze speling de oorzaak van mijn probleem is ? Bijgevoegd wat filmpjes .
Grten
Jan