Hulpvraag bij GSXR achterbrug in gsx750es

Suzuha TR1

MF veteraan
12 aug 2010
7.141
4
Europa
beste Fighters

ik ben al een tijdje heel langzaam een gsxr achterbrug in een gsx750es frame aan het inbouwen.
ik loop tegen het probleem aan dat ik niet weet of mijn dogbones standaard zijn of niet.
ze zijn 110mm lang (hart op hart) en er staat 24F op, ze zouden van een `98er GSXR zijn en bij de brug horen die ik heb gekocht.
Nu staat de motor op zijn pootjes zonder blok erin en met een Hayabusa voorvork erin en met een beetje `probeer`bevestigingspunten van de achterschokker.
Aan de voorkant van het frame staat deze nu op 23cm van de straat, dit zou eigenlijk de hoogte moeten zijn met het blok en alles erop en eraan, volgens mijn vraag op het gsx750es forum alhier.
Ik neem aan dat ik met kortere dogbones de achterkant omhoog krijg? of juist andersom?
Oh ja, er zit een `98er schokbreker van een gsxr in, dus dat komt wel overeen.

ik denk dat ik hier bij de streetfighters goed zit, want dat gaat het (hoop ik) worden! *O*
 
Ben benieuwd naar foto's. Ik heb namelijk hetzelfde gedaan, ook GSXR750 (2001) brug en TL1000R vork in een GSX750ES. Kan helaas niet voor je meten want alles ligt bij de poedercoater...

bikepics-2269039-full.jpg
 
Ben benieuwd naar foto's. Ik heb namelijk hetzelfde gedaan, ook GSXR750 (2001) brug en TL1000R vork in een GSX750ES. Kan helaas niet voor je meten want alles ligt bij de poedercoater...

[afbeelding]

Hoi Enrico, ik had die van jou ook al gevolgd, geweldig wat je hebt gedaan.
Het duurt best lang met die poedercoater? of valt het voor jou nog mee?
Als ik er over een tijdje nog niet uit ben dan vraag ik aan jou of je als je aan het bouwen bent wat wil meten , goed?
verder was mijn computer gecrasht waar de link naar jouw motor stond, heb jij de link naar jouw fighter? , het was toch op extremebikez? of ergens anders waar ik hem heb gezien?
die van mij krijgt een gsx750inazuma tank, die zijn moeilijk te krijgen, maar het is uiteindelijk gelukt, verder een mix dus een soort van streetcafetracker ;)

Het leuke is dat deze motoren bijna nooit worden gebruikt *O* dan blijven we uniek.

Foto`s zal ik maken zodra ik wat in elkaar heb zitten, nu ligt alles nog overal.

dank voor je reactie
 
Poedercoating is deze week klaar als het goed is. Dan dus rustig opbouwen en dan moet de tank en zo nog gespoten worden. Begin volgend jaar moet hij wel ergens klaar zijn ;) Hij staat idd bij de buren, link zal ik maar niet posten hier.

Als ik wat moet meten hoor ik het t.z.t wel.

Suc6 verder!
 
Laatst bewerkt:
weet niemand hier een standaard lengte van een dogbone te vertellen? gelukkig ben ik een mens vol geduld........ja echt, ik wacht rustig af
 
Wat maakt het nou uit of je de juiste lengte nu hebt?
Als je iets omhoog wil , neem je iets kortere dogbones.
Dacht dat 'n halve cm korter , 'n cm of 4 hogere kont oplevert ...... ish.
Groet , Fred.
 
Wat maakt het nou uit of je de juiste lengte nu hebt?
Als je iets omhoog wil , neem je iets kortere dogbones.
Dacht dat 'n halve cm korter , 'n cm of 4 hogere kont oplevert ...... ish.
Groet , Fred.

Hoi Fred, dank je wel voor je reactie.

Het gaat mij erom dat als ik de standaardlengte weet dat ik mijn bovenste bevestigingspunt van de schokker kan bepalen en daarna evt de lengte kan aanpassen, zeker omdat ik nu nog geen gewicht in het frame heb hangen.

vandaar.....als nik niet hoor hoe lang de standaard is zal ik het idd zo moeten doen zoals jij zegt, dank je wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan