tsjah
MF veteraan
Rechter stuur er op zetten? Ik had destijds zelf een recht stuk buis van 22mm en 70 cm breed. Zit je ook niet met de knikken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou er weer een Kuip en clipons opzetten.
Hoe is dat stuur bevestigd? Zelf gaten in de kroonplaat gemaakt? Of aftermarket. Ik had ooit een tl1000s gekocht met een superbike stuur. Deze was ook onrustig in de voorkant. Deze heb ik doorverkocht aan @Robinjo . Die kwam erachter dat de gaten niet goed geboord waren en het stuur daardoor een fractie scheef stond.
Aan de tribunes te zien was er toen al Covid-19.best of both worlds..
volgens dit filmpje een clipon en een SB handle
Je hebt het over een 30 jaar oude (verbouwde) motorfiets. Ja die zal onderhoud nodig hebben, en ook personalisatie (dat heb ik ook bij een nieuwe motor..). Verwachten dat hij direct inzetbaar is op het circuit is een beetje naïef.Vandaag de eerste test gedaan onverzekerd op een stuk verlaten asfalt van 800m-1km. In vol racepak met rugbeschermer.
Het ding houdt in bij 8000tr en zit ong op 180. Moet 200+ kunnen halen.
Maar dat is het probleem niet.
Dat breed en groot recht stuur is een probleem.
Bij die snelheid moet je goed het stuur vasthouden, maar als je dan het minste trekt aan 1 kant dan ontstaat er onrust voorraan.
Stuurdempertje? Nee, dat kan het matige frame niet opvangen.
Bij de lessen circuitrijden leerde ik zo ontspannen mogelijk racen en het stuur niet te hard vasthouden.
Hoe doen jullie dat? Buikspier-rambo's? Mij een raadsel.
clipons is een oplossing, maar dan neem ik liever een klassieke racer.
Ik ben al afgekoeld om dat ding op circuit in te zetten.
Benzinekraan lekt
Achtervering is een fietspomp
afstelling of benzinetoevoer nakijken.
contactslot zit op een belachelijke plaats
gashendel loopt verkeerd door breed stuur.
Jij dacht dat de Duc waar die kont vanaf komt niet hard accelereert?!
Neen hoor die schuinte is prima.Ding loopt vrij schuin omhoog dus dat geeft niet veel vertrouwen tegen het onder je kont uit schuif gevoel.
Echte racekonten zijn over het algemeen veel minder schuin tot rechtop staand.
Zal vast een reden hebben
Misschien schokdemper van een nieuwer type monteren? Weet zo ff niet welke, maar ze zijn er die maar met minimale aanpassingen te monteren zijn.Neen hoor die schuinte is prima.
Met mijn 100kg erop komt dat op ideale hoek.
En bij remmen en draaien wat meer op de neus is ok.
Naïef ik? Neen, voor vrij rijden neem ik altijd 2 motoren.
Maar dat stuur gaat mijn plezier vergallen vermoed ik. En die Michelin Pilot power opwarmperiode voor een sessie van 20min en een berg koppel Geen ideale combinatie.
En die fietspomp achterveer doet het budget doorslaan naar de negatieve kant.
Ik zal wel iets anders (oud) uit de garage halen. ZXR400.