Katalysator/uitlaatsysteem verkleurd

Pkvr2000

Rookie
10 feb 2024
4
0
Hallo,

Ik heb een Honda cbr 650r uit 2021, met circa 20.000 km en vond het gek dat dit er zo uit ziet, snap wel dat door hitte en afkoeling er wat gebeurd, maar ja is dit normaal voor zo'n nieuwe bike?

Hoor graag wat jullie vinden en of er wat aan gedaan kan worden.
 

Bijlagen

  • IMG20240210141151.jpg
    IMG20240210141151.jpg
    695,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240210140955.jpg
    IMG20240210140955.jpg
    838,4 KB · Weergaven: 0
2021 is "niet nieuw" en twee jaar ouder dan mijn bike.

De catalysator en OEM demper ging er hier af bij ca. vijfhonderd kilometer. :+
 
Er is niets mis mee met deze "verkleuring" ..

Als je het echt erg vind dan kan je het gewoon schoonmaken. Als het metaal is dan polijstmiddel voor uitlaten. Denk aan Belgom / Peek polish. Dan ziet het er weer als nieuw uit. Ben je de hele dag bezig met poetsen..

Zodat het er vervolgens weer na 2 weken door de regen rijden er hetzelfde uit kan zien :+
 
Als het staal is kun je het ook netjes krijgen door de uitlaat te verwijderen, alle roest en prut te verwijderen en dan over te knikkeren met een spuitbusje zodat het weer een maandje netjes is.

db
 
Als het staal is kun je het ook netjes krijgen door de uitlaat te verwijderen, alle roest en prut te verwijderen en dan over te knikkeren met een spuitbusje zodat het weer een maandje netjes is.

db
Dus na een aantal jaar heb je een 10x zo'n dikke uitlaat door alle laagjes verf? ..

Dempt wel goed denk ik zo :9
 
Gaat dat zo snel dan met dat standaard spul, wat voor nieuwe heb je erop gezet?
Ik had het volledige Akrapovic uitlaatsysteem al direct besteld bij de motor.
Maar het bleek ineens niet tegelijk leverbaar.
Vandaar ik even 500 km moest wachten. ;)

Het is een onderdeel van wijzigingen om motor ongeveer tien kilo af te laten vallen.
Cartridges in de voorvork, stuurdemper, volledige schokbreker achter (+€2.500).
Gewoon een beetje customizen en meer high performance maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan