Kleinste HID ballast

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
16.103
11.252
Delft
G'dag allen

Even een snel vraagje
Wat is de kleinste ballast voor xenon verkrijgbaar, en/of misschien er ballasten zijn met geïntegreerde ontsteker?
 
G'dag allen

Even een snel vraagje
Wat is de kleinste ballast voor xenon verkrijgbaar, en/of misschien er ballasten zijn met geïntegreerde ontsteker?
Niet geheel antwoord op je vraag... Maar waarom kies je geen led? Dat past namelijk wss gewoon in je koplamp, met flexibele warmte afvoer en plug&play.

Geeft ook tig x meer licht en je hebt geen externe ballast kastje nodig
 
Niet geheel antwoord op je vraag... Maar waarom kies je geen led? Dat past namelijk wss gewoon in je koplamp, met flexibele warmte afvoer en plug&play.

Geeft ook tig x meer licht en je hebt geen externe ballast kastje nodig

Projectje wat ik in gedachten heb

In/Onder/Achter m'n koplamp valt weinig te improviseren
Subframe, cockpit, bedrading en stuurdemper gooien daar roet in het eten

Fotootje ter illustratie:
1653653996162.png


Ik heb zo goed als 0 ruimte in m'n koplamp voor Leds met koel'veters' (welke trouwens ook vaak een losse igniter hebben en zo niet neemt deze nog meer ruimte in in de behuizing), en verdomd weinig daarachter voor Leds met fan-koeling
Daarbij is de koplamp afgesloten met 'harde' doppen welke er in schroeven, niet met rubber moffen die je er over schuift
(plus dat ik in niet wil rijden in slecht weer met een halfopen koplamp of fan-koeling leds daarmee naar de maan helpen. die laatste kunnen misschien wel wat water hebben,... maar pekel lijkt me funest)

Ik heb nu 1 ballast en igniter weggewerkt, 2 gaat wat moeilijker worden
Zijwaarts heb ik nog wel wat speelruimte, maar hoe kleiner de troep die ik daar kwijt moet, hoe beter

1653655620986.jpeg
 
Ja nice... Maar wat is je uiteindelijke doel ervan?

Het hebben van xenon,
of het hebben van een bepaalde kleur licht,
of het hebben van zoveel mogelijk licht op de weg....
Of iets heel anders nog?

Soms zijn concessies natuurlijk onvermijdelijk als een eigenlijke plan niet als dusdanig uitvoerbaar is
 
Deze lieden leveren complete units:


Ook voor een aantal GSX-R types.
 
Ja nice... Maar wat is je uiteindelijke doel ervan?

Het hebben van xenon,
of het hebben van een bepaalde kleur licht,
of het hebben van zoveel mogelijk licht op de weg....
Of iets heel anders nog?

Soms zijn concessies natuurlijk onvermijdelijk als een eigenlijke plan niet als dusdanig uitvoerbaar is
Ik probeer altijd zoveel mogelijk mensen te verblinden.
 
Hoop stekkers en gedoe. Fragiele electronica en de prijs voor echt iets goeds heeft mij doen besluiten niet voor xenon te gaan. Of led, of gewoon een goede helderwitte halogeen erin.
 
of gewoon een goede helderwitte halogeen erin.
Dat is ook een optie voor meer licht en een mooie witte beam... Wat dat betreft is xenon ook vrij overrated imo en aftermarket voor tegenliggers ook nog wel eens een hel 🥴🥴

Maar ik snap OP ook wel indien xenon of led de voorkeur geniet is ook gewoon een bepaald gevoel wat je wil
 
Ja nice... Maar wat is je uiteindelijke doel ervan?

Of iets heel anders nog?

Aftermarket koplamp unit

Soms zijn concessies natuurlijk onvermijdelijk als een eigenlijke plan niet als dusdanig uitvoerbaar is

Dat klopt, maar ik ben een eigenwijze eikel en hoewel de kit compleet word uitgevoerd, zie ik ten eerste toch alzo liever 35 watt
Als het moet, dan moet het, maar als het anders kan, dan wel zo makkelijk mogelijk

Hoop stekkers en gedoe. Fragiele electronica en de prijs voor echt iets goeds heeft mij doen besluiten niet voor xenon te gaan. Of led, of gewoon een goede helderwitte halogeen erin.
Fragiele electronica?
Op m'n oude fiets heb ik dik 60.000km over een periode van iets van 9 jaar gereden, in weer en wind, met een aftermarket xenonkitje zonder enige problemen
(behalve dat ik dan de dubbelzijdige tape wegens ouderdom een keer moest vervangen waarmee de ballast zat vastgeplakt)
 
Ik rijd met een complete set van Retrofitlab. Zij hebben ook verlengkabels voor de ballasten.
Die heb ik er tussen, en dan kunnen de ballasten onder het zadel.
Daar zit dan ook het relais ( ik heb een 10seconden tijdrelais, zodat de xenon pas aangaat als de motor draait)
 
Aftermarket koplamp unit



Dat klopt, maar ik ben een eigenwijze eikel en hoewel de kit compleet word uitgevoerd, zie ik ten eerste toch alzo liever 35 watt
Als het moet, dan moet het, maar als het anders kan, dan wel zo makkelijk mogelijk


Fragiele electronica?
Op m'n oude fiets heb ik dik 60.000km over een periode van iets van 9 jaar gereden, in weer en wind, met een aftermarket xenonkitje zonder enige problemen
(behalve dat ik dan de dubbelzijdige tape wegens ouderdom een keer moest vervangen waarmee de ballast zat vastgeplakt)
Moet zeggen dat ik nooit diep in de buidel heb getast voor xenon. Daar komen dus mijn slechte ervaringen dan ook vandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan