Koffers en tassen waar kopen?

Ray3446

Moto Guzzi 🇮🇹
15 sep 2019
958
657
Wellicht niet in het goede gedeelte van mf, maar anders hoor ik t wel.
Ik ben op zoek naar zijkoffers/tassen voor mijn Triumph Tiger en zou graag een winkel bezoeken waar ze ruime keuze hebben. Alles is te koop via internet maar ik wil ze graag in t echie zien en vergelijken. Ben bij verschillende motor zaken geweest maar daar bleef t aanbod ook beperkt tot 2 koffers.
Mijn vraag is dus, weet iemand een zaak waar je ruime keuze in koffers hebt?
 
Mijn ervaring is ook dat veel motorzaken beperkt assortiment hebben.
Misschien dat de grote MKC filialen met hebben?

En anders kom je toch uit op de ervaringen van je vrienden hier op MF.

Zelf heb ik de koffers van mijn Tiger gehaald omdat ik de beugels om ze vast te zetten lelijk vind, en sowieso liever met soft luggage rij.
 
Mijn ervaring is ook dat veel motorzaken beperkt assortiment hebben.
Misschien dat de grote MKC filialen met hebben?

En anders kom je toch uit op de ervaringen van je vrienden hier op MF.

Zelf heb ik de koffers van mijn Tiger gehaald omdat ik de beugels om ze vast te zetten lelijk vind, en sowieso liever met soft luggage rij.
Bij zachte tassen heb je toch meest zo'n band over je zadel? Mijn vriendin gaat ook regelmatig mee, dus dan is dat niet echt comfortabel. Of zijn er ook andere systemen met soft luggage?
 
Lone Ride Adventures, die heeft mooie tassen. Maar helaas via internet.
Vrees dat het een kwestie is van motorzaken bellen en langsgaan. Maar heeft de Triumph dealer niets dan? Ook Blom in Leusden niet?
 
Bij zachte tassen heb je toch meest zo'n band over je zadel? Mijn vriendin gaat ook regelmatig mee, dus dan is dat niet echt comfortabel. Of zijn er ook andere systemen met soft luggage?

Die banden kan je vaak ook onder je zadel kwijt.
Maar vaak zit je met dat soort systemen dan weer met een eventuele hoog geplaatste uitlaat.

Ik ga er van uit dat jij een nieuwe model Tiger hebt, maar ik heb een complete kofferset met alle bevestigingen voor een 2002 model welke ik niet gebruik.
 
Lone Ride Adventures, die heeft mooie tassen. Maar helaas via internet.
Vrees dat het een kwestie is van motorzaken bellen en langsgaan. Maar heeft de Triumph dealer niets dan? Ook Blom in Leusden niet?
Ja originele Triumph koffers maar die wegen zwaar en dat zoek ik juist niet. Wil kunnen vergelijken.
 
Die banden kan je vaak ook onder je zadel kwijt.
Maar vaak zit je met dat soort systemen dan weer met een eventuele hoog geplaatste uitlaat.

Ik ga er van uit dat jij een nieuwe model Tiger hebt, maar ik heb een complete kofferset met alle bevestigingen voor een 2002 model welke ik niet gebruik.
Klopt, heb een 1050 sport uit 2013
 
Bartang is er eentje die een assortiment hoort te hebben, dacht ik.. Op social zie ik vaak wel diverse bergsystemen voorbij komen. Is wel gericht op allroad reizen..
 
Ligt er aan waar je woont, maar misschien loont het om even over de grens te kijken bij Louis bijvoorbeeld?
 
Heb sinds kort Bumot softlugage tassen op mijn tiger 900. Ben daar heel tevreden over. Heb deze tassen wel via internet besteld in België.
Op het moment heeft sw motech ook nieuwe zijtassen.
Had hetzelfde probleem , dat de keuze in de motorzaken beperkt is.
Succes met de zoektocht
 
Ik ken geen motorzaken die veel verschillende soorten koffers op voorraad hebben.

De meeste merken zoals Givi, Hepco, SW-motech en dergelijke werken met standaard koffers, gemonteerd op een rek voor het specifieke type motor. De keuze is meestal tussen kunststof of aluminium, de kleur (alu of zwart), en de inhoudsmaat. De kleur en uiterlijk van de koffer is vooral optisch, lijkt me dat je zoiets ook wel van een plaatje kan zien toch? Dan kan je op voorhand misschien al bepaalde merken uitsluiten, en dan misschien wat gerichter zoeken naar zaken die ze op voorraad hebben, of iemand hier op MF die ze heeft.

Voordeel van universele koffers is dat je één keer investeert in een knappe set, koop je een andere motor dan hoef je alleen het rek van dat merk voor die motor te hebben en je kunt dezelfde koffers houden. Ik heb zelf een set koffers van Hepco&Becker die ik op verschillende motoren gebruik.
 
Ze hebben een mooie winkel, ontzettend veel op voorraad.
Alleen even in de gaten houden dat de fysieke winkel tegenwoordig alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag open is.
 
Marktplaats? Kan een hoop schelen.
Deze zijn nieuw bijna 2 x zo duur volgens mij:
Zo ben ik ook aan mijn koffers gekomen inderdaad. Was een complete set zijkoffers inclusief rek, maar dan voor een ander type motor. Rek apart weer verkocht, en zo had ik twee koffers voor de prijs waar ik nog niet eens één nieuwe voor had.
 
Op Marktplaats hoef je echt niet alleen te kijken naar koffers/ tassen speciaal voor jouw Tiger.
Ik heb een jaar of 5 terug een zij-kofferset met rekken gekocht die voor Honda zijn bedoeld. Setje was €50.
De rekken met wat slijp- en laswerk passend gemaakt op mijn Yamaha. Laten moffelen en weer als nieuw!

Inmiddels ben ik er al enkele vakanties mee op pad geweest. Prima tevreden over!
 
Op Marktplaats hoef je echt niet alleen te kijken naar koffers/ tassen speciaal voor jouw Tiger.
Ik heb een jaar of 5 terug een zij-kofferset met rekken gekocht die voor Honda zijn bedoeld. Setje was €50.
De rekken met wat slijp- en laswerk passend gemaakt op mijn Yamaha. Laten moffelen en weer als nieuw!

Inmiddels ben ik er al enkele vakanties mee op pad geweest. Prima tevreden over!
Dat is zeker ook een optie voor mij👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan