Kort(er) achterspatbord, hoe en wat?

Yen

MF'er
14 mei 2014
208
64
DIEPENBEEK
Beste ,

Ik zit hier al een tijdje over te denken, dus ik dacht dan open ik maar gelijk een topic en hopelijk brengt dit mij wat meer duidelijkheid.
Binnen een goeie 2 maanden heb ik eindelijk men motor, een Dragstar.
Momenteel is ie zo goed als helemaal origineel..

Wat ik érg mooi vind, is een verkort achterspatbord. Zou dit dan ook graag in de toekomst willen proberen.. Maar ik heb hier enkele vragen over :


- Deze beugels : ( Struts voor Stilleto Medium 190 t/m 270mm [909277] - €31.95 : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts )
Met dit spatbord : ( Spatbord BK Stilleto Medium Achter - 190mm - 380mm [909264] - €144.95 : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts )

Zijn gewoon als voorbeeld genomen, moet niet van dit type of deze webshop zijn.. maar dan snap je waar ik heen wil
- Zijn deze maten universeel? Ik zie nergens staan 'enkel voor het type XX van merk XX'

- Aangezien ik 0 ervaring heb om met motoren te werken, is dit aan te raden als eerste 'projectje' ? Of ga ik zodanig veel moeten loshalen dat je als leek er beter zelf vanaf kunt blijven?

- Wat is/was jullie ervaring bij het monteren van een ander spatbord?




Thx mannen! :}
 
Laatst bewerkt:
Ja dit is inderdaad wel nice, maar dan vraag ik me toch af hoe je wel niet uitziet na een redelijke toertocht...
Voor een rondje in de stad zal het nog wel meevallen, maar ik denk over grotere afstanden en dan zeker in een toevallige regenbui... ?
 
Met dat spatbordje in je link wordt je waarschijnlijk ook zijknat op je rug, ik had toendertijd gewoon een aanhanger spatbord gekocht, zat maar 1 ronde zijkant aan, doormidden geslepen weer gelast en zwart gespoten, ben je voor een paar tientjes klaar.
 
vet man! Ik ben er nog steeds niet uit welke lengte nu 'genoeg' is om een droge rug te houden tijdens het rijden.. Die van jou is best kort, maar steekt wel wat hoger omhoog dus misschien dat dat ook weer helpt, misschien ook niet...


Zal een gevalletje worden van monteren & testen denk ik, al kan dat wel een prijzig grapje worden tot ik de juiste lengte gevonden heb.. Vind kort het mooist, maar ik heb hier 0 praktijk ervaring mee dus moeilijk in te schatten
 
vet man! Ik ben er nog steeds niet uit welke lengte nu 'genoeg' is om een droge rug te houden tijdens het rijden.. Die van jou is best kort, maar steekt wel wat hoger omhoog dus misschien dat dat ook weer helpt, misschien ook niet...


Zal een gevalletje worden van monteren & testen denk ik, al kan dat wel een prijzig grapje worden tot ik de juiste lengte gevonden heb.. Vind kort het mooist, maar ik heb hier 0 praktijk ervaring mee dus moeilijk in te schatten
Die van de foto hieronder houdt niet veel tegen hoor.
 
Met dat spatbordje in je link wordt je waarschijnlijk ook zijknat op je rug, ik had toendertijd gewoon een aanhanger spatbord gekocht, zat maar 1 ronde zijkant aan, doormidden geslepen weer gelast en zwart gespoten, ben je voor een paar tientjes klaar.

Heb eens gelezen dat een spatbord voor een boottrailer ook bruikbaar is,
die is symmetrisch.
Maar weet niet hoe dat met de breedte uitkomt..
 
ik heb die van mij zelf gemaakt met een paar lappen polyester op de band , heb je in één keer de juiste ronding en zo
 
Bert650,

En hoe heb je de bovenkant lekker vlak en strak gekregen? schuren schuren schuren? Of valt dat best mee om dat strak te krijgen bij het maken zelf?
Waar heb je materiaal gehaald en wat type?
Heb je nog iets gebruikt van verstevingen? (bv ter hoogte van de bevestigingen?)
 
Heb eens gelezen dat een spatbord voor een boottrailer ook bruikbaar is,
die is symmetrisch.
Maar weet niet hoe dat met de breedte uitkomt..

Heb er nog een liggen, zelfbouw. Je kan een heel mooi puntje op het eind van het spatbord maken als je hem van 2 aanhanger spatborden (L+R) maakt. Bovendien kan je dan de breedte zelf bepalen.
 
Bert650,

En hoe heb je de bovenkant lekker vlak en strak gekregen? schuren schuren schuren? Of valt dat best mee om dat strak te krijgen bij het maken zelf?
Waar heb je materiaal gehaald en wat type?
Heb je nog iets gebruikt van verstevingen? (bv ter hoogte van de bevestigingen?)

Ik heb drie avonden geschuurd en dan een klodder plamuur er over gesmeerd en dan nog geschuurd met steeds fiijner wordend schuurpapier.

Er zitten geen extra verstevigingen in, dacht dat 5 lagen polyester wel zou houden, en dat doet het eigenlijk al bijna 2 jaar, je moet er natuurlijk niet op gaan staan, ik heb het spatbord zelf wel tussen van die rubberen rondellen geklemd zodat het wel wat kan werken.
 
Mijn achterspatbord is ook van een boottrailer, die zijn wel symetrisch.
Ik wilde eerst de zaag erin gooien maar toch maar niet gedaan, vond het wel wat hebben zo.
foto3_zps3fffaaf8.jpg

foto1_zps1a18e199.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan