KTM 660 SMC zadel

The Mighty Powerfred

MF veteraan
20 mrt 2004
4.872
214
Zoetermeer
Hoi,

Op mijn 2005 KTM 660 SMC zit nog het standaard zadel. Bij wijze van spreken krijg ik al last van mijn kont, als ik er alleen al naar kíjk...

Ik snap ook wel dat deze motor geen toermotor is, maar wil toch wel eens wat langere stukken kunnen rijden.

Wie heeft er ervaring met het aanpassen in een dergelijke situatie?

Grt Fred
 
Hoi,

Op mijn 2005 KTM 660 SMC zit nog het standaard zadel. Bij wijze van spreken krijg ik al last van mijn kont, als ik er alleen al naar kíjk...

Ik snap ook wel dat deze motor geen toermotor is, maar wil toch wel eens wat langere stukken kunnen rijden.

Wie heeft er ervaring met het aanpassen in een dergelijke situatie?

Grt Fred
Hoi Fred,

Ik zie dat nog niemand heeft gereageerd op je vraag...

Jawel, je noemt een heel erg bekend probleem. Heb een 640 LC 4 SM gereden, na al een week een ergozadel van KTM moeten bestellen.. niet uit te houden. Wat een verschil! Hetzelfde gehad met een 950 SM, het originele zadel is gewoon ruk. Alleen de Superduke heeft een zadel waar ik een dag op kan zitten zonder problemen. Heb onlangs een 2009 690 SM 'voor erbij' gekocht en ja hoor, na 20 minuten al een dood gevoel. Ik heb het idee dat KTM bewust zo'n slechte zadels monteert zodat klanten massaal hun aftermarket ergo zadels afnemen... zoals gezegd een hele verbetering al wordt het geen motor om een dag toeristisch op te tuffen. Een dag dynamisch rijden met af en toe verschuiven, scheelt al een hoop maar kan niet altijd.

Succes, gr Jean-Raoul
 
Terug
Bovenaan Onderaan