Lamellen dichtgeslagen

WS1

MF'er
28 mrt 2020
31
4
Door een val zit één rits van de lamellen direct aan de zijde dicht/ scheef van mijn radiator, kan dit kwaad?
 
Als ik de foto's zie dan zeg ik: VOORAL AFBLIJVEN!
Je kan er eerder slecht aan doen, als goed.

Een radiateur heeft altijd flink percentage OVER.
Mss als je in Z.Spanje midden in de zomer rijdt, dat je er iets van zou kunnen merken. Maar dan neemt toch de ventilator het over.
Ja, bij deze radiator gaat de fan 10 sec eerder aan het werk.

Goed nieuws: geen lekkage!
Alles bij elkaar: NIETS aan de hand!
(alleen visueel iets minder. maar 't is niet anders)

Het enige wat je mss nog zou kunnen doe is een DRUKTEST.
Zodat je zeker weet dat de radiateur ook dicht blijft, ook in uitzonderlijke situaties als ie (iets) druk gaat opbouwen.
Dus als je met 40'C tegen een berg omhoog rijdt, kan er druk in het systeem ontstaan, die naar buiten komt op een zwakke plek in jouw gehavende radiateur.
 
  • Leuk
Waarderingen: WS1
Als ik de foto's zie dan zeg ik: VOORAL AFBLIJVEN!
Je kan er eerder slecht aan doen, als goed.

Een radiateur heeft altijd flink percentage OVER.
Mss als je in Z.Spanje midden in de zomer rijdt, dat je er iets van zou kunnen merken. Maar dan neemt toch de ventilator het over.
Ja, bij deze radiator gaat de fan 10 sec eerder aan het werk.

Goed nieuws: geen lekkage!
Alles bij elkaar: NIETS aan de hand!
(alleen visueel iets minder. maar 't is niet anders)

Het enige wat je mss nog zou kunnen doe is een DRUKTEST.
Zodat je zeker weet dat de radiateur ook dicht blijft, ook in uitzonderlijke situaties als ie (iets) druk gaat opbouwen.
Dus als je met 40'C tegen een berg omhoog rijdt, kan er druk in het systeem ontstaan, die naar buiten komt op een zwakke plek in jouw gehavende radiateur.
Dank voor de uitgebreide informatie, een druktest kan ik dat bij willekeurige dealer doen? Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan