Meten van bandenspanning Dragstar 1100

DragRider

MF veteraan
29 apr 2003
1.344
509
Leeuwarden
Ik zou dit weekend even braaf mijn bandenspanning meten, sta ik bij de Shell met dat ding in mijn handen: krijg ik hem met GEEN MOGELIJKHEID tussen de twee schijfremmen en de spaken in. Achterwiel geen probleem ivm gebogen ventiel, maar voorwiel lukt me dus echt niet.

Het kan zijn dat dit aan het bandenspanningsapparaat van Shell ligt; ik zal nog eens bij wat andere pompen langs rijden, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb echt wel een kwartier staan te prutsen met het ding maar hij wou der echt niet tussen.......???
 
Ik zou dit weekend even braaf mijn bandenspanning meten, sta ik bij de Shell met dat ding in mijn handen: krijg ik hem met GEEN MOGELIJKHEID tussen de twee schijfremmen en de spaken in. Achterwiel geen probleem ivm gebogen ventiel, maar voorwiel lukt me dus echt niet.
hoelang heb je je motor dat je daar nu achterkomt?
 
Even een haaks ventiel er op zetten.

full
 
In een ander item gelezen, dat er haakse verloopstukjes in de handel zijn, die je op je ventiel kunt schroeven.
Te koop bij automaterialen zaak, denk ik. Misschien ook wel bij de motorzaak....

Succes !
 
hoelang heb je je motor dat je daar nu achterkomt?

Ehm, niet lang. Na ongeveer 19 jaar met verschillende motoren te hebben gereden en iedere keer met veel plezier de bandenspanning opgemeten (sic) sinds zeer kort deze Dragstar. Maar wat wil je met je vraag nu precies zeggen?
 
Ehm, niet lang. Na ongeveer 19 jaar met verschillende motoren te hebben gereden en iedere keer met veel plezier de bandenspanning opgemeten (sic) sinds zeer kort deze Dragstar. Maar wat wil je met je vraag nu precies zeggen?
niet lang? da's ook niet lang. da's de helft keer zo lang als dat ik mijn motor heb.

bandenspanning tjekken lijkt me een van de eerste dingen die je doet, of vertrouw jij op showroombandenspanning?

en wiens woorden haal jij aan met sic?
 
Wie zegt dat ik de banden nog nooit gechecked heb en op showroomspanning rij?? Na de aankoop gemeten, alleen bij een pomp een eind uit de buurt met een apparaat wat er WEL tussen kon. Alleen hier in de buurt is geen enkele pomp te vinden waar het ook mee lukt. Inmiddels een verloopstukje gevonden bij de autobanden dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan