Motor valt uit, remt en stuur blokkeerd

Tanja209

Rookie
15 jun 2023
12
1
Hoi MF leden

Vandaag tijdens het rijden viel mijn BMW F 700 GS uit omdat hij geen stroom meer had. De accu is vrij recent vervangen, bobine en bougies 1 maanden terug.

Na even friemelen aan de accu kabels loopt de motor weer, maar niet goed stationair en valt uit. De accu kabels leken niet goed vast te zitten dus de schroeven heb ik nu goed aangedraaid.

Hij loopt nu weer goed stationair. Kan zoiets kleins de oorzaak zijn van zoveel ellende? Ik durf er niet meer zo goed mee te rijden.

Eerder namelijk ook problemen, motor die niet goed stationair liep en uitviel. Ook vermogen dat weg viel en abrupt weer terug kwam. Toen hebben ze eerst iets gedaan vanwege valse lucht oid bij de garage. Zou zijn opgelost maar bij testrit was het probleem weer terug. Toen bougies en bobine vervangen.

Motor reed 2x weer goed en nu weer problemen en nu dus motor die helemaal uit viel. Motor ging vol in de remmen en stuur blokkeerde. Dus de schrik zit er bij mij als beginnend motor rijder goed in. Heb de motor nu 4 maanden en al 2 maanden bij de garage gestaan. Gelukkig wel garantie werk.

Groet Tanja
 
Als het echt zo is dat én de stroom wegvalt én de motor rijdend in het stuurslot valt dan kan ik maar 1 conclusie trekken: contactslot uit elkaar gerammeld en eigen leven gaan leiden.

Maar daar heb ik nog nooit van gehoord, het lijkt me sterk. Ik houd het op domme fout van monteur en paniek van bestuurder.
 
Ik heb nog nooit een motor geweten waarvan het stuurslot vast kan terwijl het stuur recht staat.
Dat gaat pas op slot als het stuur volledig naar links of rechts gedraaid is.

En TS kan ook wel een cursus gebruiken denk ik,als je nog niet weet dat als je motor uitvalt je heel snel stil staat en je de koppeling moet in knijpen,vraag ik me af waar je hebt leren rijden.
 
Even doorgelezen en misschien dat het probleem in de bekabeling bij/ in het stuurgedeelte zit of contactslot.
Motor valt uit door slecht contact en valt uit. Stuurkabel kan door andere loop het sturen zelf stagneren en kan slijt plekken in de kabel veroorzaken wat weer gevolg heeft van kortsluiting naar bobine en of andere eletrische componenten....Controleer contactslot en bekabeling in stuur bereik.
 
Waarschijnlijk was stuurslot dan nadat ik stilstond. Of misschien ook wel helemaal niet. Het ging ook allemaal erg snel. Bedankt iedereen in ieder geval voor het meedenken en de tips.

Ik ga de accu goed aandraaien en dan beginnen met een rustig rondje binnendoor rijden. Dan komt het hopelijk goed.
Laat je niet teveel van de wijs brengen door het super rationele volk hier. Dat hoort een beetje bij de afdeling techniek.

Rustig weer op pakken is een goed idee. Vertrouwen terug winnen is heel belangrijk. Als de motor goed is dan komt het wel weer terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan