Motorprobleem Boom Trike

xavierke

Rookie
24 apr 2022
1
0
De motor van mijn Boom Trike family mustang heeft een verhoogd toerental wanneer hij stationair draait, het toerental gaat op en neer. Ik tankte normaal 98, maar men zegt dat de boom Trike 95 moet tanken, dus ik maakte de tank leeg en vulde die weer op met 95, dit maakt echter geen verschil. Toerental blijft verhoogd en gaat op en neer, stationair draaien gaat ongeveer op 1200 toeren.
Wie weet er misschien wat er aan de hand kan zijn aub?
 

Bijlagen

  • 5503EB75-A4E4-4B04-B38B-57BB2E9C0052.jpeg
    5503EB75-A4E4-4B04-B38B-57BB2E9C0052.jpeg
    394 KB · Weergaven: 57
welkom op MF.

Ik zou beginnen met nooit meer te luisteren naar die mensen die zeggen wat je moet tanken.
Als er in belgie ook 10% ethanol in de , nee niet meer naar luisteren .

  • Euro 95 E10 (SP95 E10/Euro 95 E10/Super 95 E10/Eurosuper 95 E10) is goed verkrijgbaar. Benzine met octaangetal 95 en 5% ethanol is in België niet meer verkrijgbaar.
  • Superplus 98 E5 (Super 98 (E5)/Superplus/Eurosuper 98/Essence Super Sans Plomb/SP98) is goed verkrijgbaar
 
Is dat een kever motor?

Die hebben een automatische choke als ik mezelf niet vergis. Eens kijken of dat nog wel juist functioneert.
Benzine maakt niet uit, zou op alles goed moeten lopen.
 
Het is geen Kever-motor. De huidige Boomtrikes van dit type gebruiken bij mijn weten Peugeot- of Mitsubishi motoren. De soort benzine doet er wel degelijk toe. De Nederlandse Boom-importeur adviseert in ieder geval om er 98 in te gooien.
 
ook welkom hier , heb je misschien ook nog een motor in de schuur staan ? 🤣
Ik vermoed dat TS uit België komt. Daar staat een trike als motor ingeschreven en heb je A nodig. Zelfs als deze uit NL komt, wordt het als motor gezien. (Regelgeving is wel wat gewijzigd in 2013 betreffende benodigde rijbewijs. Met ouder rijbewijs mag je deze ook met B rijden)
Dus als zijn trike in zijn schuur past, heeft TS zeker een motor in de schuur staan.
 
Ik vermoed dat TS uit België komt. Daar staat een trike als motor ingeschreven en heb je A nodig. Zelfs als deze uit NL komt, wordt het als motor gezien. (Regelgeving is wel wat gewijzigd in 2013 betreffende benodigde rijbewijs. Met ouder rijbewijs mag je deze ook met B rijden)
Dus als zijn trike in zijn schuur past, heeft TS zeker een motor in de schuur staan.
tja , weet niet waar hij vandaan komt natuurlijk , niemand stelt zich tegenwoordig meer eventjes voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan