North West 200 races Noord-Ierland

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
8.729
2.475
Is iemand er wel eens geweest?
Tips en ervaringen?
North West 200 - Wikipedia
De link naar de 2024 editie
2024 NORTH WEST 200 IS GO WITH AN EXTRA SUPERBIKE RACE ADDED TO THIS YEAR’S PROGRAMME! - North West 200
Hier de race van vorig jaar
NW200_track.JPG
IMG_3948.jpeg

IMG_3950.png

Laatste foto is het programma van de hoofddag. Zaterdag 11 mei 2024.
 
Laatst bewerkt:
2010 geweest, mooie races en goede sfeer (altijd bij road racing events).
Neem wel regenkleding mee en wat warms want kan koud zijn of erg nat.

Wij hadden gelukkig droge races, ook de donderdag races waren droog.

Wij zijn over gegaan met de nachtboot in 1x bij Cherbourg. Dan de dag erna heel Ierland door. Sliepen bij Inn on the Coast. Ligt aan het parcours.

Weleen stevig stuk rijden dan. 2012 over gegaan bij Europoort en daarna bij Liverpool richting Belfast. Gingen toen naar de Ulster GP.

Vond ik een mooier event, maar is er helaas niet meer.
 
Sfeer zit er meestal wel goed in bij motorraces. Ik heb nog nooit iets saais meegemaakt. 150.000 Bezoekers is ook niet een handjevol. 't Is een heel lang circuit, maar de activiteit en sfeer zullen wel bij de georganiseerde tribunes zijn. Zijn die het hele circuit rond? Hoe werkt het met toegang? Betaal je alleen voor als je op een tribune wilt zitten en toegang wilt hebben tot het georganiseerde deel (tribunes/horeca/speaker etc)? Het lijkt mij sterk dat 15 km circuit op de openbare weg afgezet gaat worden met hekken?
Verder moet je uiteraard een beetje geluk hebben met het weer en zeker in Ierland/UK en dat een regenpak niet aan de uitrusting mag ontbreken ontbreken had ik zelf ook al bedacht. ;)
 
Ik ben bij de Ulster GP geweest, dat was gewoon briljant. Deze is volgens mij wat groter, net achter de TT. Moet dus gewoon goed zijn.
 
Ik ben bij de Ulster GP geweest, dat was gewoon briljant. Deze is volgens mij wat groter, net achter de TT. Moet dus gewoon goed zijn.
Die gaat zoals @gix-addict al liet weten niet door helaas.
Moto: geen Ulster Grand Prix in 2024 - Welkom op de website van autosportwereld.
Ik krijg niet de indruk dat er in Ierland (niet Noord-Ierland dus) veel aan motorracerij gedaan wordt. Het lijkt er niet echt te leven, maar mogelijk heb ik niet goed gezocht.

Vanaf Cherbourg naar Noord-Ierland is inderdaad een lange rit. Ik zou (en ga) 'm voor alleen de Nort-West 200 zeker neit gaan maken. Die races of iets anders leuks in Ierland aandoen als je er toch bent is meer mijn idee.
 
Laatst bewerkt:
Ahh, op die manier. 't Lijkt mij ook wel gaaf als het weer ook een beetje meedoet. Een hele dag in de regen zitten heb ik in Assen al genoeg gedaan.

Naast de NW200 nog twee andere road races in Noord Ierland.
"The MCUI (UC) does not have any insurance issues and are committed to our agreed renewal for 2024 events."
Cookstown 100 (April 26-27); https://www.cookstown100.org/
De North West 200 van dit topic (May 8-11)
De Armoy Road Races (July 26-27); Armoy Road Races | Race of Legends.

Road races en circuit races zoals razendpopulair in UK heb i niet kunnen vinden ik Ierland (niet Noord-Ierland). Waarschijnlijk doen ze er daar niet aan :(
 
Laatst bewerkt:
Niet populair ? Road racen wordt juist in Ierland en Noord Ierland het meeste gedaan. Alleen valt het rondkrijgen van de verzekeringen de laatste jaren bijna niet meer te doen.

iK ben jaren abbo geweest op het blad Road Racing Ireland. Maandelijks blad met veel info over de races. Ook die buiten Ierland,Engeland en IOM.

In 2010 konden we overal gratis staan, de hoofdraces keken we aan het parcours bij mensen in de tuin. Een man die vrienden hadden leren kennen bij superbike races had er een zus wonen. Was erg gaaf en is kwa event 1 van de grootste van Ierland.
 
Ja dat dacht ik ook, Maar de ellende over de verzekering kom ik ook tegen.
Veel perikelen om de boel nog verzekerd te kunnen krijgen. Een beetje hetzelfde als hier met de klassiekerraces die elk jaar minder worden. Jammer. Maar het komt er wel op neer dat er in Ierland zowat niets meer te bezoeken is toch?
Ik heb alleen de drie races uit de vorige post in Noord-Ierland kunnen vinden. Niets in Ierland zelf ('Zuid-Ierland' voor de duidelijkheid dan maar). Klopt dat? Ik vind daar ook niets op circuits overigens. BSB, maar dan Iers zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan