Paar vraagjes over een suzuki gsx550es uit 1986 (technisch en niet technisch)

row123

MF'er
22 mei 2017
40
1
Hoi ik heb een paar algemene vraagjes en een paar specifieke vraagjes :) Ik weet niet of ik aparte topics moet openen of alles hier mag te zetten.

In ieder geval alvast bedankt voor alle hulp..

Even eerst een kort verhaaltje. Ik wil graag motorlessen en oriënteer nu wat rond voor rijscholen, kleding, motor etc. (Ik kom uit Den Haag)
Na bijna 20 jaar auto te hebben gereden wil ik graag een motor erbij. Ik kijk al jaren rond naar bobbers en caferacers

Ik heb onlangs Suzuki gsx550es aangeschaft. Leuke motor voor niet al te veel.

Ik heb hem gekocht met het idee om alvast beetje te leren rijden op een afgesloten terrein. Wellicht een keer een circuit Zandvoort pakken.

Nu heb ik een paar rondjes langzaam gereden wat prima ging, echter ben ik vandaag onderuit gegaan:P.

Ondanks het geen dure motor is, was het pijnlijk om te zien hoe de motor daar lag. Met pijn en moeite heb ik de motor weer overeind gekregen.

Dit met behulp van wat youtube films. Dus met je rug/kont tegen zadel en aan stuur vasthouden en onder de motor en dan een soort "death lift" uitvoeren.
Op youtube lijkt het makkelijker dan het is moet ik zeggen. Het heeft even geduurd voordat ik hem omhoog had.

(reden val was oefenen van langzame korte bocht)

==========================================================================================================================
Mijn technische vragen gaan over het volgende:

Waar kan ik beschermbeugels halen voor het blok en stuur?

Voor het blok heb ik dit gevonden: ② valbeugels suzuki gsx550 gsx 550 es - Accessoires | Overige | 2dehands
Is dit wat?

Vooral de stuurbeugel zou ik graag willen, deze zitten ook altijd op de les-moteren zie ik.
Maar ik weet helaas niet op wat voor criteria ik moet zoeken.

-

Mijn andere vraag is dat the "throttle respons" erg "snappy" is (Ik heb geen ervaring op andere motoren, dan mijn 50cc tomos)
zie filmpje:
Is dit iets wat bekend is voor dit bepaald model? (koude start, met handmatige choke, vandaar dat hij beetje "rauw" loopt)

En valt de throttle response aan te passen?
-

Een ander vraagje mbt het contactslot. De sleutel kan je doordraaien. Het lijkt wel als je draait is hij aan, dan weer uit en weer verder draait dan weer aan?
Is dit normaal?

-

Nog een vraagje. Na de val lag een plas benzine op de grond. Is het verstandig om de motor even te laten staan? voor het starten.

-

De niet technische vragen.

Ik heb hem op mijn naam gezet en gelijk laten schorsen.

Echter zag ik dat deze in de "overgangs-regeling" van de oldtimerregling terecht komt (als ik alleen 9 maanden wil rijden) En dat was maar 31? euro per jaar.
Had ik beter niet kunnen schorsen dacht ik bij mezelf.

Ook rondgekeken voor een oldtimer verzekering en bij Unive (hele jaar door verzekerd) was het iets meer dan 3 euro! Nooit geweten dat het zo goedkoop kon?
Kan het nog goedkoper vraag ik me af :p (3,- is op basis wa uiteraard)




=============================================================================================================================



IMG_0060.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan