problemen Intruder VS750

Oke, noem het een hele domme beginnersfout, maar niemand is foutloos.
Tijdens het afstellen van de carbs kwam de achterste carb niet mee.
Tsja, terug naar school, bougies kontroleren. Achterste bougie gaf geen vonk.
Bougie vonkte wel op de voorste, bougie ok dus, bougiekap en kabel verwisseld op voorste bobine, bougie gaf vonk, kap en kabel dus ook ok.
Bobines verwisseld, keurig vonk, bobine ok.
Plus draden naar bobines doorgemeten, beide ok.
Draden van aansturing benzine pomp en CDI verwisseld op de bobines. En ja hoor, voor nu geen vonk en achter wel.
CDI-unit besodemieterd de boel dus, geen aansturing dus.
Andere CDI besteld en gelijk een synchronisatie-set.
De hele operatie heeft een hoop tijd gekost, onnodige onderdelen gekocht, maar ik weet nou zeker dat de carbs schoon en goed zijn, bedrading ok is.
Tsja door schade en schande wordt je weer wijzer, leermomentje dus.
|( _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja las het net op het IOCH.. en zoals ik daar ook al schreef soms zoek je je eigen het schompes. Maar mooi dat je het gevonden hebt en dat alles nu weer werkt. En bedankt voor de terugkoppeling.. :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Nou nog synchroon zetten, anders gaat het binnen no time weer verkeerd.... :/


:+
 
Oké leuk, lekker gespeeld met het synchro setje, carbs keurig synchroon, maar bij gas geven stijgt het vacuüm in de voorste cylinder en daalt het in de achterste, en nu?
 
Zou het de zogenaamde "coasting valve" kunnen zijn. Tenslotte zorgt die voor de toename van de luchtstroom bij toename van het toerental.
 
Synchronisatie set erop, maar wil niet erg lukken, de gebruiksaanwijzing is erg onduidelijk.
Heeft iemand ervaring hiermee, moet je eerst beide gas kabels op de carbs zo afstellen dat ze bijna synchroon staan en dan bijstellen met de synchroonkabel?
Weet iemand op welke waarde de set moet staan, ik heb de carbtune, ik heb de carbs een paar keer afgesteld op 20 cmHg, maar weet niet of dit de goede waardes zijn, kan niets terug vinden hierover in het WPH
 
gas kabels zet ik op het oog gelijk..
dus bij gas dicht een klein beetje speling...
met de synchroonkabel de rest doen...
simpelweg gewoon zo stellen dat beide meters dezelfde waarden aangeven bij gas geven..
 
Oké, de handleiding is daar vrij onduidelijk in omdat er staat dat sommige motoren bepaalde waardes moeten hebben.
Ik heb wel ergens gevonden dat je de hoofd carb stationair moet afstellen, in dit geval de achterste carb, daarna de voorste carb moet bij regelen. Een paar keer gas geven omdat de boel zich dan kan zetten en met de synchroon kabel het verschil moet bijstellen.
Maar ik ga het proberen zoals jij het omschrijft. Dank je
 
Oké, de handleiding is daar vrij onduidelijk in omdat er staat dat sommige motoren bepaalde waardes moeten hebben.
Ik heb wel ergens gevonden dat je de hoofd carb stationair moet afstellen, in dit geval de achterste carb, daarna de voorste carb moet bij regelen. Een paar keer gas geven omdat de boel zich dan kan zetten en met de synchroon kabel het verschil moet bijstellen.
Maar ik ga het proberen zoals jij het omschrijft. Dank je
En?
 
Helaas, geen succes.
Na controle blijkt het systeem ergens valse lucht te zuigen, bij een paar seconden volgas zijn de bougies letterlijk zo zwart als roet. Ergens wordt dus valse lucht aangezogen, dan kan je blijven afstellen tot je een ons weegt natuurlijk.
Dus eerst de o-ringen van de spruitstukken maar vervangen, pakking cylinderkop controleren.
 
Helaas, geen succes.
Na controle blijkt het systeem ergens valse lucht te zuigen, bij een paar seconden volgas zijn de bougies letterlijk zo zwart als roet. Ergens wordt dus valse lucht aangezogen, dan kan je blijven afstellen tot je een ons weegt natuurlijk.
Dus eerst de o-ringen van de spruitstukken maar vervangen, pakking cylinderkop controleren.
Deo proef.

Als je dat een beetje gericht doet, kun je beter uitpluizen waar het lek zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan