RSV Mille 1999 start niet meer.

Daimyjk

MF'er
16 nov 2016
37
11
Sexbierum
Goedendag,

Net wilde ik een rondje rijden. De motor starte meteen, maar viel uit na 20 seconden en start helaas niet meer. Iemand bekend met dit probleem?

Brandstofpomp komt op druk( maar na een uurtje opnieuw starten hoorde ik hem niet op druk komen) accu is goed, motor gaat goed rond. Heeft voor het laatst gereden begin november.

Nu vermoed ik, dat het brandstofsysteem schoongemaakt moet worden, of de brandstofpomp, maar daar heb ik vandaag net even geen zin in. Is er toevallig een kwaaltje of kleinigheidje wat dit kan veroorzaken?

Ik durf niet te garanderen dat er e5 in zit, al tank ik dit wel 9 van de 10 keer.
 
Is je accu echt zo goed? De accu is al krap bemeten voor de motor. Accu eerst weer opladen en dan nog eens proberen. Of met een startkabel eraan. Heb je de zekeringen bekeken vooral de zwaarste?
 
Accu of startrelais. Het ronddraaien zegt eigenlijk niets. Die RSV's willen bij een rotte accu vaak wel ronddraaien , maar de ontsteking laat het dan afweten waardoor hij niet start.
Veel voorkomend probleem en als je door blijft starten kost het je startkoppeling. Dat is een leuk klusje om (te laten) vervangen :Y
Het is en blijft een kwaaltje bij de RSV van de eerste (ME) serie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan