Slippende geluid losgelaten koppeling

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Hallo!

Ik heb de motor 1 maand niet aangeraakt en zojuist dacht ik laat ik even een rondje doen om te kijken of de motor oke is.

Ik reed op de snelweg en gaf goed gas in de 6e versnelling. De motor tikte vanzelf terug naar de 5e versnelling daar komr de nodige klap bij natuurlijk omdat ik best hoog in de toeren zat. Dit kan gebeurd zijn omdat ik hem niet goed in de 6e versnelling heb getikt

Eenmaal in een woonwijk focuste ik me even op de geluiden van mn motor en tussen het schakelen door hoorde ik een slippende geluidje die ik niet kon vinden. Eenmaal stil in zn vrij hoorde ik hem goed( zie video) wanneer ik de koppeling indruk gaat het geluid weg maar hoor ik nog een soort geratel ( kan normaal zijn)

Kan dit nou puur toeval zijn dat ik dit heb veroorzaakt op de snelweg toen hij terug schoot in zn 5e versnelling. Ik heb overigens weer in de 6e versnelling gereden een paar keer en goed gas gegeven nu bleef de motor wel in de 6e versnelling.
 

Bijlagen

  • 20231009_190703.mp4
    32,4 MB
Sorry vergeten erbij de vermelden.
Het is een Honda vfr1200 x crosstourer uit het jaar 2013.

Het viel me op dat mijn koppeling hendel een beetje trilt op een bepaalde moment van loslaten. meer viel me niet op.
 
motor staat op 140 duizend ongeveer.

Ik weet ook niet of deze in het verleden ooit is vervangen ik heb hem sinds 100 duizend. Motor rijd gewoon heerlijk ondanks de km stand. als dit het probleem is dan ben ik zeker bereid deze te vervangen. maar de vraag is als de monteur een koppeling set aanschaft en deze vervangt zou het geluid ook verdwenen zijn?
 
motor staat op 140 duizend ongeveer.

Ik weet ook niet of deze in het verleden ooit is vervangen ik heb hem sinds 100 duizend. Motor rijd gewoon heerlijk ondanks de km stand. als dit het probleem is dan ben ik zeker bereid deze te vervangen. maar de vraag is als de monteur een koppeling set aanschaft en deze vervangt zou het geluid ook verdwenen zijn?
1697100768178.png
 
Ben helemaal niet handig dus ik geef dit liever uit. Ik zou niet eens weten waar mijn koppeling zit hahaha.
Vroeger wel eens scooters uit elkaar gehaald maar dat durf ik niet bij een voertuig waar ik gemiddeld 120 km per uur op ga.

Ik wacht af wanneer mijn monteur tijd heeft.
Is het nu handig om tot die tijd de motor niet meer te gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan