Tekening op remschijven

zantzakkie

Blue boy
6 mei 2019
1.699
1.622
Ik zag laatst het volgende op m’n remschijven.
Aan de binnenrand en buitenrand een dof deel van een paar mm.
Het middenvlak is wel glimmend.
Blokken zijn Ferodo FDB2181.ST
Remschijven origineel.
Wat is dit?
En is het een probleem?
54809A23-88A2-4D03-8FA0-2FA52645BFAC.jpeg
 
De dikte staat in het hart van het vaste deel.
Ik heb er speciaal op gelet.

Zijn de blokken trouwens een beetje glazig?
Dat idee krijg ik uit de reactie van @Zot ?
Vond het zelf namelijk wel meevallen.
 
De dikte staat in het hart van het vaste deel.
Ik heb er speciaal op gelet.

Zijn de blokken trouwens een beetje glazig?
Dat idee krijg ik uit de reactie van @Zot ?
Vond het zelf namelijk wel meevallen.
ec8bbaf2-8f1c-4e06-805c-6e2ab744418c-jpeg.1761456



Zodat je niet terug hoeft te scrollen.
Je ze toch overduidelijk een glimmend spoor op onder en bovenkant van beiden blokken die overeenkomen met de vertekening op de remschijven ?
Overigens lijkt het op de foto niet al te veel materiaal op het rechterremblok (op de foto) te zitten in de hoek rechtsboven in de foto.
Kan aan de foto liggen maar als je zou zeggen dat ze 15 duizend erop hebben zitten zou ik het ook geloven.
 
ec8bbaf2-8f1c-4e06-805c-6e2ab744418c-jpeg.1761456



Zodat je niet terug hoeft te scrollen.
Je ze toch overduidelijk een glimmend spoor op onder en bovenkant van beiden blokken die overeenkomen met de vertekening op de remschijven ?
Overigens lijkt het op de foto niet al te veel materiaal op het rechterremblok (op de foto) te zitten in de hoek rechtsboven in de foto.
Kan aan de foto liggen maar als je zou zeggen dat ze 15 duizend erop hebben zitten zou ik het ook geloven.
yj denk dat de schijven zo hol zijn dat als je er een rij op legt, je in het midden een voelermaat van 1 mm aan beide kanten ertussen kan frisbeeën
 
yj denk dat de schijven zo hol zijn dat als je er een rij op legt, je in het midden een voelermaat van 1 mm aan beide kanten ertussen kan frisbeeën
als je met yj , 'ik' bedoelt liggen je vingers iets te ver naar links op het toetsenbord, de 'U' even negerend.

en het meetinstrument is rei, niet rij .

Maar ik denk te snappen wat je bedoelt en ik durf zelfs te stellen dat we het eens zijn.
 
yj denk dat de schijven zo hol zijn dat als je er een rij op legt, je in het midden een voelermaat van 1 mm aan beide kanten ertussen kan frisbeeën
Morgen ga ik overtuigend bewijs leveren dat het wel mee valt.
Het lijkt alleen door de gaatjes te komen, alsof die de blokken een beetje afschrapen.
 
ec8bbaf2-8f1c-4e06-805c-6e2ab744418c-jpeg.1761456



Zodat je niet terug hoeft te scrollen.
Je ze toch overduidelijk een glimmend spoor op onder en bovenkant van beiden blokken die overeenkomen met de vertekening op de remschijven ?
Overigens lijkt het op de foto niet al te veel materiaal op het rechterremblok (op de foto) te zitten in de hoek rechtsboven in de foto.
Kan aan de foto liggen maar als je zou zeggen dat ze 15 duizend erop hebben zitten zou ik het ook geloven.
De rand die je op het linker blok ziet, zit rondom.
Niet scheef afgesleten, erg gelijkmatig zelfs.
Het glimspoor is inderdaad erg duidelijk.
En de reden zal wel het ontbreken van gaatjes zijn op die plek.
 
Zelfs metaal op metaal kan lekker remmen maar of je dat uit een nood situatie kan redden is de vraag .
Vind zelf ook die blokken wel erg dun er uit zien
Bij veel moderne motoren zijn nieuwe blokken +/-3 mm.
Ik werd laatst op een circuitdag bijna afgekeurd, maar voor twee sessies mocht het nog.
Thuis blokken er uit.. 2.4 mm.
De opvolgende circuitdag vijf sessies gereden.
Later bij een andere technische keuring werden ze z.g.a.n. :? beoordeeld door diegene die de motor keurde voor weer twee sessies. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het de laatste tijd niet meer zo bij maar een aantal type remblokken had je verschillende diktes. de vorm was identiek maar de dikte vd voering verschilde. dit was in het type nr ook zichtbaar, dit was bij vesrah overigens. misschien om ruimte te houden voor dikkere schijven, dat weet ik niet, ook niet of het materiaal dan ook slijtvaster was.
 
Enige kans dat een schoonmaak middel oid zorgt voor het visuele verschil? Genoeg remschijven met gaatjes, zonder zo’n aftekening. Suggereert een derde factor, nietwaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan