Temperatuur koelwater Yamaha MT-07

marc999

Rookie
24 apr 2007
28
3
Diepenbeek
Ik heb recent een Yamaha MT-07 gekocht en al een paar rustige ritten gemaakt. Verleden maandag ( buitentemperatuur 21 graden ) stond mijn dashboard op de graden van het koelwater en tijdens het rijden was dat ongeveer 70 a 75 graden maar als ik moest stilstaan voor een rood licht liep dat heel snel op tot 95 a 100 graden wat mij verontruste want hoe hoog gaat het dan wel gaan tijdens warme zomermaanden ? Dan gaat het koelwater toch veel te warm worden ? Heeft er nog iemand dit meegemaakt ? Alvast bedankt om te antwoorden !
 
Maak je klaar voor een heleboel "dit is normaal" reacties :+
Maar het is wel normaal, tijdens rijden gekoeld door de rijwind en tijdens stilstaan wachten tot de koelfan aanslaat. Meestal is dat rond die temperaturen die je schrijft
 
Heb zelf sinds kort een vfr800 welke ook de temps aangeeft, dit zijn inderdaad normale temperaturen. Zolang je je ventilator maar aan hoort gaan op een gegeven moment en de temp niet blijft stijgen is het prima. En als je maar geen koelvloeistof verliest/op pijl blijft is het prima
 
Mijn Tenere 700 (zelfde blok) heeft dat ook hoor, bij normaal rijden rond de 75 a 80 graden, voor het verkeerslicht tegen de 100. Fan slaat aan bij 105, dan loopt de temperatuur vrij snel weer af.

Nossing aan de hand dus
 
Die blokjes zijn dan niet het probleem,wel die angstige mensen die de handleiding van hun motor niet lezen.
Bij een temperatuur aanduiding zie je wel of je ventilator exact op springt wanneer het moet,en zie je dan ook direct dat de temperatuur begint te zakken vanaf 1° verschil.
Met blokjes weet je geen van beide.
 
De kawa heeft dat ook , en ook ik had daar een vraag bij, maar ik doe mee nu: Dit is normaal , dit hoort zo, is fabrieks goed, kan kloppen , niiks aan doen , lekker zo laten.🤝
 
Blokjes houdt het wel lekker simpel.
Blauw is kou, waar je motor niet van hou.
Rood is bijna dood, wat je motor gaat, als je niet snel je gas loslaat.
En daartussen is het groen, kan je gewoon lekker alles doen.

Zelf hou ik meer van de cijfers, dan zie je veel beter hoe het ervoor staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan