tripler79
Let’s get Naked!!
- 10 aug 2009
- 673
- 282
TK : Triumph Speed Triple 1200RS circuitmotor!
Ik heb deze Speed in 2022 nieuw gekocht bij de Triumph dealer en in de winter ‘22-‘23 volledig omgebouwd naar circuitmotor. Afgelopen seizoen er een aantal wedstrijden mee gereden in de IDC Pro1000 cup.
Deze Speed is dus volledig omgebouwd en voldoet aan de technische regelementen van het IDC en ZAC.
De Speed Triple 1200 RS is standaard al rijk uitgevoerd voor het circuit rijden met o.a.:
Ohlins voorpoten met NIX30 cartridge vol instelbaar
Ohlins TTX 36 vol instelbaar
Brembo Stylema’s
Blipper (quickshifter bij op en neer schakelen)
5 rij-modus met oa Rain/Sport/Track/Rider (zelf instelbaar)
Tractie control (instelbaar) met IMU
Slipperclutch
Verder heb ik voor het circuitrijden de volgende dingen aangepast:
PPTUNING volledig instelbare remschakel set voor gewoon schakelen en omgekeerd schakelen
MotoMaster 6mm T-drive 320mm remschijven
Galespeed VRC gefreesde instelbare race rempomp
Rizoma lager race stuur
G&B engine cover protection set
Triumph frame protection
Racetorx shift assist
Ohlins TTX shock update met hydraulic veervoorspanner en lengte verstelling
ABS verwijderd (rempomp zit rechtstreeks op de remklauwen, veel meer gevoel met remmen)
Race zitje/Belly-pan/koplamp fairing
Lange stille demper van RP met 2 dB killers
SAI verwijdert
Explosafe in tank
Spider remhendel protection
Renthal handvaten
Koelvloeistof tank vervangen voor race versie.
Alles volgens regelement geborgd
Brembo Z04 remblokken
Titanium remklauw bouten
BMC race luchtfilter
Gaas voor de radiateur
Regenlicht
Extra optie:
OEM regen set velgen met remschijven met nieuw Bridgestone regenbanden 1650euro
Deze Speed heeft een vol open uitlaat systeem met tussendemper en RP einddemper met 2 dB killers. Daardoor is de motor zeer stil en veel vermogen.
Motor is bij Tovami (Ruud Frederiks) op de dyno ingereden en afgesteld met de volgende resultaten:
191pk op het achterwiel
141Nm koppel op het achterwiel.
185kg nat met 10 liter benzine (ongeveer)
Blok is verder standaard, dus betrouwbaar.
Afgelopen seizoen was de motor iig goed voor een 1:50 op Assen, maar zit zeker veel meer in!
Niet mee gecrasht en ziet er echt nog als nieuw uit.
Bieden mag, alleen naast de motor.
Kortom een échte Hooligan Naked Bike met een enorme fun factor en die zijn mannetje staat in een Superbike veld Maar ook prima mee te vermaken is op een circuitdag.
Geometrie is het zelfde als de Speed Triple 1200RR, eventueel om te bouwen met clip-ons en een kuip is maar een kleine aanpassing.
Prijs: 15490euro
Heb je vragen, stel ze gerust via de mail.
Ik heb deze Speed in 2022 nieuw gekocht bij de Triumph dealer en in de winter ‘22-‘23 volledig omgebouwd naar circuitmotor. Afgelopen seizoen er een aantal wedstrijden mee gereden in de IDC Pro1000 cup.
Deze Speed is dus volledig omgebouwd en voldoet aan de technische regelementen van het IDC en ZAC.
De Speed Triple 1200 RS is standaard al rijk uitgevoerd voor het circuit rijden met o.a.:
Ohlins voorpoten met NIX30 cartridge vol instelbaar
Ohlins TTX 36 vol instelbaar
Brembo Stylema’s
Blipper (quickshifter bij op en neer schakelen)
5 rij-modus met oa Rain/Sport/Track/Rider (zelf instelbaar)
Tractie control (instelbaar) met IMU
Slipperclutch
Verder heb ik voor het circuitrijden de volgende dingen aangepast:
PPTUNING volledig instelbare remschakel set voor gewoon schakelen en omgekeerd schakelen
MotoMaster 6mm T-drive 320mm remschijven
Galespeed VRC gefreesde instelbare race rempomp
Rizoma lager race stuur
G&B engine cover protection set
Triumph frame protection
Racetorx shift assist
Ohlins TTX shock update met hydraulic veervoorspanner en lengte verstelling
ABS verwijderd (rempomp zit rechtstreeks op de remklauwen, veel meer gevoel met remmen)
Race zitje/Belly-pan/koplamp fairing
Lange stille demper van RP met 2 dB killers
SAI verwijdert
Explosafe in tank
Spider remhendel protection
Renthal handvaten
Koelvloeistof tank vervangen voor race versie.
Alles volgens regelement geborgd
Brembo Z04 remblokken
Titanium remklauw bouten
BMC race luchtfilter
Gaas voor de radiateur
Regenlicht
Extra optie:
OEM regen set velgen met remschijven met nieuw Bridgestone regenbanden 1650euro
Deze Speed heeft een vol open uitlaat systeem met tussendemper en RP einddemper met 2 dB killers. Daardoor is de motor zeer stil en veel vermogen.
Motor is bij Tovami (Ruud Frederiks) op de dyno ingereden en afgesteld met de volgende resultaten:
191pk op het achterwiel
141Nm koppel op het achterwiel.
185kg nat met 10 liter benzine (ongeveer)
Blok is verder standaard, dus betrouwbaar.
Afgelopen seizoen was de motor iig goed voor een 1:50 op Assen, maar zit zeker veel meer in!
Niet mee gecrasht en ziet er echt nog als nieuw uit.
Bieden mag, alleen naast de motor.
Kortom een échte Hooligan Naked Bike met een enorme fun factor en die zijn mannetje staat in een Superbike veld Maar ook prima mee te vermaken is op een circuitdag.
Geometrie is het zelfde als de Speed Triple 1200RR, eventueel om te bouwen met clip-ons en een kuip is maar een kleine aanpassing.
Prijs: 15490euro
Heb je vragen, stel ze gerust via de mail.
Bijlagen
-
IMG_5523.jpeg690,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5542.jpeg712,3 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5548.jpeg728,7 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5543.jpeg636,8 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5541.jpeg671,1 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5540.jpeg740,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5538.jpeg594,8 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5536.jpeg594,8 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5534.jpeg661,3 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5532.jpeg733,7 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5531.jpeg316,8 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5533.jpeg867,6 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5529.jpeg593,4 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5526.jpeg393,6 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5524.jpeg423,3 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5522.jpeg651,7 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5521.jpeg732,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5530.jpeg639,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5539.jpeg477,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5537.jpeg632 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5547.jpeg435,5 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5551.jpeg362,2 KB · Weergaven: 0
-
IMG_5553.jpeg524,5 KB · Weergaven: 0