Triumph Trophy 900/1200

Aussie-Tiger

MF veteraan
12 nov 2004
1.736
92
Wie o wie heeft er nog meer zo'n klassieke toerbuffel ? Geproduceerd in deze afgebeelde versie van 1996 tot 2003
 

Bijlagen

  • Trophy1.jpg
    Trophy1.jpg
    2 MB · Weergaven: 27
Yep, got one.
Net als jij een groene 900. Inmiddels weer helemaal origineel (m.u.v. de verlengde zijstandaard en een H&B topkofferrekje).
Staat naast een Trophy 1215 in de schuur.
 
Grappig dat je de nieuwe Trophy 1215 Triple ook hebt :-) Ben af en toe ook aan het kijken voor een nieuwere....Ik heb ook nog een Tiger 900 en een Speed Triple 900 ook gehad.
 
goedemiddag,

Jammer dat niet zo een levend topic is, ben op zoek naar wat gebruikers ervaringen over de 1200 (98-2002), ik overweeg er een aan te schaffen.
Vriendelijke groet Niels
 
Over het algemeen een goede motor. Vereisen een juiste afstelling anders kunnen ze nogal dorstig zijn. Een 900 is wat lichter en zuiniger . ze hebben allebei rond de 100pk alleen de 1200 natuurlijk flink meer koppel.
 
Yep, got one.
Net als jij een groene 900. Inmiddels weer helemaal origineel (m.u.v. de verlengde zijstandaard en een H&B topkofferrekje).
Staat naast een Trophy 1215 in de schuur.
Ben je content van de 900? Ik wil me nu komend weekend ook eentje halen als 1ste motor 😁 moesten alleen nieuwe bandjes op en onderhoudje. Iets waar ik nog op moet letten?
 
Hangt er vanaf welk bouwjaar de Trophy is; met de versie t/m 1995 (vierkante koplamp) heb ik geen ervaring.
De versie 1996 t/m 1998 (bolle kuip, grijs blok) kan een probleem hebben met de dynamo aandrijving; de getande as heeft aan elk uiteinde een kort boutje; de modificatie heeft 1 lange doorgaande bout; de korte boutjes willen nog wel eens breken, de lange bout kan meer rekken en blijft heel.
Deze versie heeft er ook last van dat de "demping" van de naald in de benzinemeter verdwijnt; tijdens het rijden wappert die dan als een dolle heen en weer gelijk het klotsen van de benzine in jouw tank; als je het contact aanzet en de wijzer knalt gelijk naar rechts, weet je genoeg; als hij rustig naar rechts gaat is hij oke.
De versie 1998 t/m 2002 (holle kuip, zwart blok) is nagenoeg rock solid. Maar ze zijn inmiddels zo'n 20 jaar oud, dus houdt er rekening mee dat er soms dingen onverwacht kapot gaan.
Voor allen geldt:
* zorg voor een goed geladen accu; starten met een zwakke accu kan de startkoppeling beschadigen
* ze zijn een beetje topzwaar; de meeste die gevallen zijn, hebben hem bij lage snelheid laten vallen; dit gaat ten koste van de knipperlichten en die zijn nergens meer te krijgen....
 
Een beetje laat misschien, maar ik heb nu ook al sinds een tijdje een Trophy 1200, met zij- en topkoffer.
Leuke fiets voor lange afstanden maar bij nader inzien toch qua gewicht wel erg zwaar en ook geen snelheidsmonster.
Mijn GPZ900r is veel sportiever en leuker om mee te spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan