- 11 jul 2003
- 6.817
- 3.908
Beste ls,
Zo n 3 jaar geleden onder het mom van preventief onderhoud mijn vacuüm gestuurde brandstofkraan voorzien van een revisie set.
Vandaag besloot ik een brandstofslang los te halen om toch eens te controleren ofdat deze niet doorloopt.
Helaas liep de brandstof erg snel door( volle snelheid), en dus sluit de brandstofkraan niet af. Kraan is open gehaald maar heb geen scheuren oid kunnen ontdekken. Wel is het zo dat het kleine dichtingsrubber zijn werk zeker niet doet. Zie afbeelding. Destijds is er geen origineel Honda revisie set gemonteerd, eerder iets van tourmax/allballs ofzo. Hoewel ik geen lekkage had was de boel dus niet veilig bij niet goed afsluitende vlotternaalden.
De brandstofkraan zit onder de tank, ik kan er met de hand niet bij om hem handmatig af te sluiten na een rit. Inline een kraantje plaatsen is ook zeer lastig ivm nergens ruimte.
Bedoeling is nu voor origineel Honda te gaan.
Ik twijfel dus aan de kwaliteit van eerder genoemde revisiesets.
Zijn er hier meer slechte ervaringen
Zo n 3 jaar geleden onder het mom van preventief onderhoud mijn vacuüm gestuurde brandstofkraan voorzien van een revisie set.
Vandaag besloot ik een brandstofslang los te halen om toch eens te controleren ofdat deze niet doorloopt.
Helaas liep de brandstof erg snel door( volle snelheid), en dus sluit de brandstofkraan niet af. Kraan is open gehaald maar heb geen scheuren oid kunnen ontdekken. Wel is het zo dat het kleine dichtingsrubber zijn werk zeker niet doet. Zie afbeelding. Destijds is er geen origineel Honda revisie set gemonteerd, eerder iets van tourmax/allballs ofzo. Hoewel ik geen lekkage had was de boel dus niet veilig bij niet goed afsluitende vlotternaalden.
De brandstofkraan zit onder de tank, ik kan er met de hand niet bij om hem handmatig af te sluiten na een rit. Inline een kraantje plaatsen is ook zeer lastig ivm nergens ruimte.
Bedoeling is nu voor origineel Honda te gaan.
Ik twijfel dus aan de kwaliteit van eerder genoemde revisiesets.
Zijn er hier meer slechte ervaringen
Bijlagen
Laatst bewerkt: