vage besturing

brommie

MF'er
18 mei 2009
245
0
Den Helder
hoi, tijdens het rijden met de vulcan 1500 classic onder vind ik bij een snelheid van rond de 100 km/u dat hij erg gevoelig is voor wind, meer dan ik bij mijn vorige 1500 heb gemerkt. Nu heb ik me laten vertellen dat dit kan komen door het balhoofdlager wat niet strak genoeg zit waardoor de voorkant erg snel windgevoelig wordt.

klopt dit verhaal en is dit dan op te lossen door de 2 ringen b.v. een slagie aan te zetten, zodat hij wat strakker opgesloten wordt?

gr Brommie
 
Laatst bewerkt:
het kan nooit kwaad de dop even opnieuw aan te draaien middels het juiste moment. Zomaar aandraaien is niet slim denk ik. Kan je t kapot draaien. Voorwiel van de grond. Met zachtjes het stuur heen en weer bewegen kun je dan een duidelijke voorkeursstand in het midden voelen. Met wat weerstand is het stuur uit het midden te bewegen. Kan ook zijn dat je gewoon een onregelmatigheid voelt
 
Laatst bewerkt:
Als ie te strak zit heb je ook het gevoel dat ie alle kanten uit wil, klinkt gek, maar is wel zo.
 
Balhoofd moet precies goed zitten.
En dat is zonder speling en niet lekker strak...
 
Het opbokverhaal is nog het beste verhaal. En wat ik zelf deed was voorwiel tegen muur en dan even duwen, als je geen "klik"of zo voelt is het ook al voor een deel goed.

Maar is de vering nog op orde? Voldoende olie in de voorpoten? Als dit ongelijk is kan je dat ook vage stuurgedrag ervaren is mijn ervaring.
Heb je een D2? (dus een '96 of 'vroege '97? Dan kan het ook nog gewoon aan je balhoofdhoek en wat slapper frame liggen dan de jongere classics
 
Op de bok.Stuur in et midden.als je dan een lichte tik tegen het handvat geeft mag hij opzij vallen.
Ook kun je een vinger tussen het balhoofd en je balhoofdplaten leggen.Motor naar voren rollen en voorrem inknijoen.Als je dan druk voelt toenemen op je inger staat hij waarschinlijk te los.
 
geeft weer een hoop stof tot nadenken,
*bandendruk okee
*druk op voor vering denk het wel tijdens remmen gelijkwaardig een beweging down en up
heb de ring nog een kwart zonder veel extra kracht kunnen aan zetten, morgen even kijken of er verschil is en anders donkerbruin vermoeden dat toch de lagers een beetje op zijn???
*controle check tegen de muur levert geen tik op
*stuurwiel gaat gewillig van links naar rechts

gr Brommie
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan