Van hond en zijspan...

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
993
Zuid Holland
Eind vorig jaar overleed een kennis van ons. Ze was al een tijd ziek en we lieten haar hond voor haar uit zo nu en dan. Vlak voor ze overleed, vroeg ze aan mijn Dia of wij voor de hond wilden zorgen. Ze had niemand anders. Het past niet echt in ons leven om een hond te hebben, we zijn veel op reis met de motoren. Maar Dia gaat niet zo maar … Anyway de hond is er. Een schat van een hond, een Pyreneese herder. Na enig nadenken hebben we ons verdiept in het fenomeen zijspan en met hulp van andere zijspanrijders geprobeerd of de hond het leuk vond (ja) en toen hebben wij uitgeprobeerd of wij het ook wat vonden en een dag les genomen bij Anke Krol in Breda. Het is een totaal andere manier van rijden dan met een tweewieler. Het stuurgedrag is heel anders. We vonden het erg leuk en zijn op zoek gegaan. De markt in Nl is vrij beperkt, de meeste combinaties zijn oud (lees carburateurs) of er is wat mee. In D was er meer keuze, maar niet een model wat wij wilden. Dus op zoek naar een bouwer. DCA Motorcycleshad net de inboedel van EZS overgenomen na het faillissement en daar stond deze RX4 tussen en een Yamaha, die helemaal is gerenoveerd (nieuwe versnellingsbak etc) Dat was dit voorjaar en gisteren was de oplevering. Het is prachtig geworden. Dia heeft haar naar huis gereden en nu kijken of de hond mee op reis wil want eind van de maand gaan we de hort op. Dia met het span ipv haar GS en ik op de GSA.
 

Bijlagen

  • IMG_4414.jpeg
    IMG_4414.jpeg
    361,2 KB · Weergaven: 62
  • IMG_6183.jpeg
    IMG_6183.jpeg
    459,4 KB · Weergaven: 61
  • IMG_6184a.jpg
    IMG_6184a.jpg
    417,3 KB · Weergaven: 61
  • IMG_6185.jpeg
    IMG_6185.jpeg
    307,1 KB · Weergaven: 59
  • IMG_6186.jpeg
    IMG_6186.jpeg
    496,1 KB · Weergaven: 63
  • IMG_6187.jpeg
    IMG_6187.jpeg
    249,6 KB · Weergaven: 66
  • IMG_6335.jpeg
    IMG_6335.jpeg
    452 KB · Weergaven: 77
  • IMG_6338.jpeg
    IMG_6338.jpeg
    471,3 KB · Weergaven: 82
  • IMG_6341.jpeg
    IMG_6341.jpeg
    435,7 KB · Weergaven: 84
  • IMG_4934.jpeg
    IMG_4934.jpeg
    136 KB · Weergaven: 86
  • IMG_3342.jpeg
    IMG_3342.jpeg
    359 KB · Weergaven: 68
Welkom hier, en gefeliciteerd met het fraaie span. Beetje botte uitdrukking in dit geval, maar zo heeft elk nadeel toch zijn voordeel
 
Mooi span hoor. Zo’n FJR is beresterk.
prachtig dat de hond mee wil.
gefeliciteerd met t span en de hond, ondanks de wat droevige aanleiding.
 
Mooi span hoor! Goed om te zien en te horen dat DCA vol doorgaat met de EZS werkzaamheden.
Veel plezier met de hond onderweg!
 
Super wat jullie voor de hond over hebben. Wij hebben uit eigen beweging een hond genomen, maar die gaat ook bij mijn vrouw in het zijspan. Gaan jullie veel plezier aan beleven 👍.
 
Ah okay dank, ja dat spatbord doet vermoeden dat het een RX5 zou kunnen zijn... Ik weet wel dat het spatbord vervangen is bij de wederopbouw. Het zeiltje moet ook nog vervangen worden trouwens.
IMG_6341.jpeg
 
Ah okay dank, ja dat spatbord doet vermoeden dat het een RX5 zou kunnen zijn... Ik weet wel dat het spatbord vervangen is bij de wederopbouw. Het zeiltje moet ook nog vervangen worden trouwens.Bekijk bijlage 1680850
Die kap (zeiltje) was mij ook opgevallen. Met een nieuwe zal het hele span er van opknappen. Mooi span. Vraagje: welke banden maat zit er op het zijspan? Ik heb dezelfde bak en spatbord en heb er een 185/55 R15 onder. Dat staat wat "voller".
 
mooi zijspancombinatie!

nu nog wel even hopen dat de hond het ook leuk gaat vinden.

hier komt er met een week of 6 ook weer een hond in huis; onze vorige hond vond het helemaal niks, dus heb ook niet al te veel moeite gedaan; ik denk dat ik met deze wel weer en poging ga wagen om hem er aan te laten wennen, dat maakt het allemaal net even wat flexibeler als je eens een paar dagen weg wilt
 
Die kap (zeiltje) was mij ook opgevallen. Met een nieuwe zal het hele span er van opknappen. Mooi span. Vraagje: welke banden maat zit er op het zijspan? Ik heb dezelfde bak en spatbord en heb er een 185/55 R15 onder. Dat staat wat "voller".
Bij mijn bak met t lange spatbord ligt er maar n 145 onder. Maar door gebruik van n spacer lijkt t spatbord ook wat voller.
 
Laatst bewerkt:
Die kap (zeiltje) was mij ook opgevallen. Met een nieuwe zal het hele span er van opknappen. Mooi span. Vraagje: welke banden maat zit er op het zijspan? Ik heb dezelfde bak en spatbord en heb er een 185/55 R15 onder. Dat staat wat "voller".
Volgens mij had ik zelfs een 195 onder de RX5
185 achter en een 175 voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan