verandering zijspanrem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.248
Assen
hoi mensen,
het spanwielrem van de dneprt is kabelgestuurd.
dit word bedient via het achterrempedaal, en een hevel die de beweging verdeelt tussen het achterwielremhevel en die van het span. dit is instelbaar. >als je de zijspanrem meer slag geeft gaat dit ten koste van het achterremgebeuren, en omgekeerd, daarnaast moet je hiermee oplettem omdat je de vrije-slagruimte ermee ook wederzijds beinvloedt.

dit is reden 1

reden 2 dat ik dit systeem misschgien wil veranderen, is dat de remkracht aan het spanwiel nogal variabel is, misschien door werking van de lange kabel die erheen gaat(?)
ik zat te denken om die kabel er af te gooien en een meer directe overbrenging te mnaken via het achterrempedaal, via een hebel en een lage stamg onder de bak door, en daar via een hevel direct de remhevel voor het spanwiel bedient. naast dat de overbrenging wat directer is, zijn de remmen nu onafh. van elkaar af te stellen..

het idee van dnepr om eerst het achterwiel te laten remmen en dan pas het spanwiel is mooi en veilig bedoelt, maar werkt (bij de mijne) niet zoals het wellicht bedoelt is.
Wat vinden jullie van dit idee?
misschien iemand nog een alternatief?
 
hoi mensen,
het spanwielrem van de dneprt is kabelgestuurd.
dit word bedient via het achterrempedaal, en een hevel die de beweging verdeelt tussen het achterwielremhevel en die van het span. dit is instelbaar. >als je de zijspanrem meer slag geeft gaat dit ten koste van het achterremgebeuren, en omgekeerd, daarnaast moet je hiermee oplettem omdat je de vrije-slagruimte ermee ook wederzijds beinvloedt.

dit is reden 1

reden 2 dat ik dit systeem misschgien wil veranderen, is dat de remkracht aan het spanwiel nogal variabel is, misschien door werking van de lange kabel die erheen gaat(?)
ik zat te denken om die kabel er af te gooien en een meer directe overbrenging te mnaken via het achterrempedaal, via een hebel en een lage stamg onder de bak door, en daar via een hevel direct de remhevel voor het spanwiel bedient. naast dat de overbrenging wat directer is, zijn de remmen nu onafh. van elkaar af te stellen..

het idee van dnepr om eerst het achterwiel te laten remmen en dan pas het spanwiel is mooi en veilig bedoelt, maar werkt (bij de mijne) niet zoals het wellicht bedoelt is.
Wat vinden jullie van dit idee?
misschien iemand nog een alternatief?

zoals je het wil maken had ik het op mijn Hondaspan ook, vond het niet zo goed werken.....
Je bleef het systeem afstellen! dan overheerste de achterrem en daarnaa heerste het zijspanwiel weer. Vind kabelbediende remsystemen toch al humeurig wat dat betreft, ik denk dat de huidige constructie juist gemaakt is om dit probleem deels op te vangen.
 
hoi mensen,
het spanwielrem van de dneprt is kabelgestuurd.
dit word bedient via het achterrempedaal, en een hevel die de beweging verdeelt tussen het achterwielremhevel en die van het span. dit is instelbaar. >als je de zijspanrem meer slag geeft gaat dit ten koste van het achterremgebeuren, en omgekeerd, daarnaast moet je hiermee oplettem omdat je de vrije-slagruimte ermee ook wederzijds beinvloedt.

dit is reden 1

reden 2 dat ik dit systeem misschgien wil veranderen, is dat de remkracht aan het spanwiel nogal variabel is, misschien door werking van de lange kabel die erheen gaat(?)
ik zat te denken om die kabel er af te gooien en een meer directe overbrenging te mnaken via het achterrempedaal, via een hebel en een lage stamg onder de bak door, en daar via een hevel direct de remhevel voor het spanwiel bedient. naast dat de overbrenging wat directer is, zijn de remmen nu onafh. van elkaar af te stellen..

het idee van dnepr om eerst het achterwiel te laten remmen en dan pas het spanwiel is mooi en veilig bedoelt, maar werkt (bij de mijne) niet zoals het wellicht bedoelt is.
Wat vinden jullie van dit idee?
misschien iemand nog een alternatief?

Als alternatief kun je de zijspanrem mechanisch loskoppelen van de achterrrem. Met een extra pedaal naast dat van je achterrem kan je dan de zijspanrem bedienen. Als je de pedalen zo naast elkaar zet dat je ze met je voet tegelijk kan bedienen, dan kun je door kantelen van je voet regelen welke rem het hardst remt. Het vergt enige gewenning, maar het is heel flexibel. Bovendien kun je je combinatie sturen door alleen met je zijspan te remmen. Handig in rechter bochten.
 
heb ik al aan gedacht, mar de ruimte tussen blok en spanframe is beperkt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan