Vreemde klachten VF750S Sabre

Piebertje

Rookie
31 jul 2016
3
0
Meppel
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Heb 40 jaren motor gereden ( Pan European ) en deze motor een jaar geleden verkocht. Nu een brik uit 1982 gekocht , lees gekregen.
Een VF750S. Ziet er goed uit....... :-)
Het ding heeft echter rare klachten.
De ene keer loopt hij als de spreekwoordelijk brandweer.
Plotseling ben ik de helft van het vermogen kwijt en doet de toerenteller het niet meer.
Na enige tijd schrik je je het apelazarus en pakt de motor plots weer op.

Ik heb het volgende gedaan:

CDI vervangen
Alle stekkers los gehad en stekkers met kontaktspray ingespoten.
Snoeren nagekeken
Carbs stationiair toerental aangepast

Het rare is dat hij de ene keer honderden km prima loopt zonder een misslag en de andere dag de bovenbeschreven kuren, meerdere keren per dag

Ik dacht mogelijk nog aan een membraam van de carburateur, maar dat past m.i. niet in de afwisseling in de klachten. Ik heb een keer in de stromende regen gereden. Kunnen deze klachten ook veroorzaakt worden door water in de tank en carbs?

Ik heb als nieuweling het hele forum getracht door te zoeken. Mocht deze vraag al beantwoord zijn excuses dan voor de herhaling van zetten, maar ik heb weinig kunnen vinden.
Dat zal dan natuurlijk aan mij liggen maar brand me er niet gelijk op af.

Alvast dank voor een eventuele reactie

Peter
 
Ik zal nog een foto bijvoegen...
full
 
van vocht in je tank gaat de motor stotteren en knallen,
kleppen stellen en wellicht je carbs eens open halen, (leuk klusje.. :X )
mogelijk dat daar eea versleten is..
accu ok?
bougies mooi bruinig/ donkergrijs egaal?
suc6

edit.. misschien je bougiekapjes eens controleren of deze niet gebarsten zijn.. en die kabels ook eens controleren..
 
Laatst bewerkt:
Even op het vf gedeelte hier op MF vragen maar volgens mij is dan de achterste bobine niet goed meer of de pick-up coil van de achterste bobine. Deze stuurt tevens de toerenteller aan.
Of er zit ergens nog een half gare stekker verbinding die dan wel en dan niet goed contact maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan