Yamahaxt1984
Rookie
- 28 aug 2020
- 19
- 6
Ik las dat origineel het beste is ,en lees dat het k&n filter nog weer beter is klopt dat?
Wat zijn jullie ervaringen.
Mvg
Wat zijn jullie ervaringen.
Mvg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
K&N is Hiflo, Hiflo is niet verkeerd, maar blijft after-market, zou gewoon origineel nemen als je het niet weet.Ik las dat origineel het beste is ,en lees dat het k&n filter nog weer beter is klopt dat?
Wat zijn jullie ervaringen.
Mvg
Ja dat is bewezen dat dat goed werkt. Blijft een zwakke plek in de constructie en er is toendertijd een recall geweest voor lekkage bij die "bout". Het zou dan wel opgelost moeten zijn maar ik zou het zelf nog steeds niet vertrouwen.Voordeel van de K&N oliefilters is dat er een 'bout' op zit waardoor deze goed op moment vast te zetten is, maar ook makkelijk los te halen is met dopje 17.
Ja! laat bij luchtfilters genoeg zand door....Hm ik ben dat nog niet tegengekomen en ik heb ze wel vaker gebruikt. Maar goed ik geloof je absoluut.
Qua kwaliteit denk ik verder dat K&N zich wel aardig bewezen heeft.
echt nooit van gehoordEen ervaring van een oliefilter? Nou het zit erop, en en..... nouja het doet zijn werk gewoon. Van een K&N krijg je wel meer pk heb ik gehoord. Hier kan de olie sneller doorheen stromen omdat ze een pompje hebben ingebouwd zodat je meer druk krijgt.
Gebruik al jaaaaaaaaaaren die Hiflo Filters! kein problem!
Leuk kijkvoer, voor als je nog meer in twijfel gebracht wilt worden (of... lekker makkelijk: kies een OEM filter)
Ik heb op mijn motor een k&n oliefilter maar ik heb nergens een extra pompje gezien erin .Een ervaring van een oliefilter? Nou het zit erop, en en..... nouja het doet zijn werk gewoon. Van een K&N krijg je wel meer pk heb ik gehoord. Hier kan de olie sneller doorheen stromen omdat ze een pompje hebben ingebouwd zodat je meer druk krijgt.
Ik zou nog even goed kijken voor dat pompje, hij zit er echt in hoor!Ik heb op mijn motor een k&n oliefilter maar ik heb nergens een extra pompje gezien erin .
De filter opbouw in dat filter is anders ,de olie stroomt er sneller door heen daar zit geen pompje bij ofzo.
En het voordeel al genoemd hierboven is de bout op het filter kan de oliefilter mee vast gezet worden ,niet te strak natuurlijk.
Ik draai hem hand vast en geef erna nog klein tikje met de bout.
Origineel filter willen soms muurvast zitten en heb wel eens gehad bij olie verversen zo een oliefilter zat zo vast ik kreeg hem niet meer los.
De originele deksel die erop paste voor los halen trok boven kant kapot en onderkant filter zat nog vast.
Erna met een tang de onderkant moet los peuteren wat gevloek opleverde .
Afijn toen besloten ik gebruik maar k& n filters en dat levert mij tot op heden geen gezeik meer op met loshalen .
Het gemak van die bout voorop.
Maar ik merk niet dat mijn motor die toch al dik 180 pk heeft er opeens extra pk,s bij Heeft gekregen zoals k& n beweerd.
Dat verschil merk je niet eens,
Die 0,1pk extra ofzo wat het misschien zou opleveren.
Is te verwaarlozen.
Daarom hadden motoren van voor 1970 alleen een zeefje en geen filter. Toen was het vermogen zo laag dat elke PK gewenst was. Triumph heeft dat nog tot het failissement in 1983 volgehouden.Zónder filter win je dan dus al gauw 5pk!!!!
Nee even zonder gekheid, als je het niet zeker weet zou ik altijd voor de OEM optie gaan, onder het mom van 'tried and tested'.
Daar heb je niet veel aan olie moet gefilterd worden en hoe goed en hoe lang doen deze filters dat................... word niets over gezegt
Leuk kijkvoer, voor als je nog meer in twijfel gebracht wilt worden (of... lekker makkelijk: kies een OEM filter)
Een ervaring van een oliefilter? Nou het zit erop, en en..... nouja het doet zijn werk gewoon. Van een K&N krijg je wel meer pk heb ik gehoord. Hier kan de olie sneller doorheen stromen omdat ze een pompje hebben ingebouwd zodat je mee.