Welk oliefilter moet ik hebben voor Yamaha R1 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamahaxt1984

Rookie
28 aug 2020
19
6
Ik las dat origineel het beste is ,en lees dat het k&n filter nog weer beter is klopt dat?
Wat zijn jullie ervaringen.
Mvg
 
Voordeel van de K&N oliefilters is dat er een 'bout' op zit waardoor deze goed op moment vast te zetten is, maar ook makkelijk los te halen is met dopje 17.
Ja dat is bewezen dat dat goed werkt. Blijft een zwakke plek in de constructie en er is toendertijd een recall geweest voor lekkage bij die "bout". Het zou dan wel opgelost moeten zijn maar ik zou het zelf nog steeds niet vertrouwen.

1616413319038.png
 
Een ervaring van een oliefilter? Nou het zit erop, en en..... nouja het doet zijn werk gewoon. Van een K&N krijg je wel meer pk heb ik gehoord. Hier kan de olie sneller doorheen stromen omdat ze een pompje hebben ingebouwd zodat je meer druk krijgt.


:+
Ik heb op mijn motor een k&n oliefilter maar ik heb nergens een extra pompje gezien erin .
De filter opbouw in dat filter is anders ,de olie stroomt er sneller door heen daar zit geen pompje bij ofzo.
En het voordeel al genoemd hierboven is de bout op het filter kan de oliefilter mee vast gezet worden ,niet te strak natuurlijk.
Ik draai hem hand vast en geef erna nog klein tikje met de bout.
Origineel filter willen soms muurvast zitten en heb wel eens gehad bij olie verversen zo een oliefilter zat zo vast ik kreeg hem niet meer los.
De originele deksel die erop paste voor los halen trok boven kant kapot en onderkant filter zat nog vast.
Erna met een tang de onderkant moet los peuteren wat gevloek opleverde .
Afijn toen besloten ik gebruik maar k& n filters en dat levert mij tot op heden geen gezeik meer op met loshalen .
Het gemak van die bout voorop.
Maar ik merk niet dat mijn motor die toch al dik 180 pk heeft er opeens extra pk,s bij Heeft gekregen zoals k& n beweerd.
Dat verschil merk je niet eens,
Die 0,1pk extra ofzo wat het misschien zou opleveren.
Is te verwaarlozen.
 
Oh, wow! Extra pk's met een K&N oliefilter! Weet je, ik ga denk ik maar een K&N oliefilter voor een R1 (plus 5 pk!!!) Passend maken voor een yamaha ybr 125. Heb ik zomaar 50% extra vermogen! Wow, wow, wow!
Mijn fantasie neemt het over van me: wat gebeurt er als ik 2 (of 3, of 4!) Van die filters aan elkaar koppel.....
Echt, ontzettend bedankt voor de tip. Daar was ik zelf nooit opgekomen.

:}:+_O-_O-
 
Ik heb op mijn motor een k&n oliefilter maar ik heb nergens een extra pompje gezien erin .
De filter opbouw in dat filter is anders ,de olie stroomt er sneller door heen daar zit geen pompje bij ofzo.
En het voordeel al genoemd hierboven is de bout op het filter kan de oliefilter mee vast gezet worden ,niet te strak natuurlijk.
Ik draai hem hand vast en geef erna nog klein tikje met de bout.
Origineel filter willen soms muurvast zitten en heb wel eens gehad bij olie verversen zo een oliefilter zat zo vast ik kreeg hem niet meer los.
De originele deksel die erop paste voor los halen trok boven kant kapot en onderkant filter zat nog vast.
Erna met een tang de onderkant moet los peuteren wat gevloek opleverde .
Afijn toen besloten ik gebruik maar k& n filters en dat levert mij tot op heden geen gezeik meer op met loshalen .
Het gemak van die bout voorop.
Maar ik merk niet dat mijn motor die toch al dik 180 pk heeft er opeens extra pk,s bij Heeft gekregen zoals k& n beweerd.
Dat verschil merk je niet eens,
Die 0,1pk extra ofzo wat het misschien zou opleveren.
Is te verwaarlozen.
Ik zou nog even goed kijken voor dat pompje, hij zit er echt in hoor!


:')
 
Zónder filter win je dan dus al gauw 5pk!!!! 😎

Nee even zonder gekheid, als je het niet zeker weet zou ik altijd voor de OEM optie gaan, onder het mom van 'tried and tested'.
Daarom hadden motoren van voor 1970 alleen een zeefje en geen filter. Toen was het vermogen zo laag dat elke PK gewenst was. Triumph heeft dat nog tot het failissement in 1983 volgehouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan