WR450F 5e versnelling

jens450

Rookie
12 nov 2023
4
0
hallo iedereen

ik heb sinds kort een yamaha WR450F gekocht van het jaar 2005 maar nu ik probeer om in 5e versnelling te rijden schiet de motor in een valse neutraal
ik heb daarom ervoor gekozen hem open te doen en direct de zuiger ook te vervangen maar ik zie geen schade aan de 5e versnelling.
daarom mijn vraag :is dit een veel voorkomend probleem en heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt
 
alle andere versnellingen neemt hij mooi maar 5e niet
aan de schakelvork zie ik ook geen slijtage en is ook niet krom jammer genoeg dan zou dit een eenvoudige reparatie zijn
 
alle andere versnellingen neemt hij mooi maar 5e niet
aan de schakelvork zie ik ook geen slijtage en is ook niet krom jammer genoeg dan zou dit een eenvoudige reparatie zijn
En de nokken, die zijn niet rond? Vallen de nokken goed in het andere tandwiel?
 
Laatst bewerkt:
naarvolgens de tekening die ik volg op cms is alles in orde maar dit is ook de eerste die ik zelf opendoe dus kan ik iets over het hoofd gezien hebben
Ja, de kans dat het verkeerd in elkaar steekt is nihil maar op de tekening van CMSNL zie je niet of en hoe ze versleten of gebogen zijn. De gaten in het tegentandwiel kunnen zelfs uitgelubbert zijn. OVB dat de gaten niet in het 5de versnellingswiel zitten.
 
Tandwiel van de derde versnelling zet 'm in z'n 5, je moet dus naar de vork van de derde versnelling kijken. De vork die op de 5de zit heeft niks met z'n 5 te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan