XVS 1100 (1999) stationair/acceleratie/start problemen

polman

Die hard MF'er
18 okt 2004
465
2
Huissen
Beste medestuurders,

Mijn Dragstar heeft door omstandigheden zo'n jaar stil gestaan. Voor die tijd wel een beurtje gehad.
Nu ik weer wil gaan rijden heb ik problemen met de motor:
- Koud starten gaat niet lekker (starten + direct gas geven.. even hoog in de toeren laten lopen en dan pas gaat die stationair).
- Gas geven vanuit stationair dan slaat die af, alsof ik de brandstof juist weg trek i.p.v. toevoeg.
- Bij rijden pakt de motor de versnellingen niet lekker. Eerst grote terugval alvorens hij gas geeft. Terugval tot bijna afslaan.
- Choke kan er niet af anders slaat de motor af.

Ofwel, er valt op dit moment niet mee te rijden.
Oude benzine heb ik afgevoerd en voorzien van nieuwe brandstof.
Heeft best lang gedraaid en stuk, zeer oncomfortabel, mee gereden.. dus vocht kunnen we denk ik ook uitsluiten.
Ik heb in het verleden wel een gaskabel vervangen (verlengd), maar daarna heeft hij nog gewoon goed gelopen.

Help me out!
Wat zie ik over het hoofd?

Cheers!
 
Het heeft meer met kunnen te maken.
Ben er bang voor dat ik meer kapot maak, spul niet meer goed in elkaar krijg of dat het half werk wordt.

Ik ben uiteraard bereid om hier voor te betalen, doe je immers met een auto ook. Heb alleen geen idee wat de geschatte kosten hiervoor zijn.
Komt klepspeling nakijken en carbs syncen hier sowieso ook bij op?

Ik lees bedragen van 40 tot 75 euro per carb.
Kan afhankelijk zijn van evt demonteren en monteren denk ik.

Ik zou niet gaan lopen tobben en een garage bij jou in de buurt eens contacteren.
En misschien is er een handige MF'er doe bij jou in de buurt woont en genoegen neemt met een goed biertje.
 
Het heeft meer met kunnen te maken.
Ben er bang voor dat ik meer kapot maak, spul niet meer goed in elkaar krijg of dat het half werk wordt.

Ik ben uiteraard bereid om hier voor te betalen, doe je immers met een auto ook. Heb alleen geen idee wat de geschatte kosten hiervoor zijn.
Komt klepspeling nakijken en carbs syncen hier sowieso ook bij op?
Waar woont je huis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan