Yamaha FJR 1300 start niet

Mic12

Rookie
22 jul 2022
3
0
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb per ongeluk mijn acculader op 12volt laten staan toen ik de accu van mijn FJR 1300 wilde opladen. Dit moet natuurlijk 6 volt zijn.
Nu start de motor niet meer. Voor de rest doet alles het gewoon nog. Ook alle zekeringen zijn heel. Als ik ether in de luchtinlaat spuit slaat hij aan, dus we hebben een vonk. Als ik de weerstand van de injectors meet zitten ze allemaal zo rond de 16 ohm. Het lijkt erop dat de injectors geen stroom krijgen. Wat is er doorgefokt? Nogmaals: de zekeringen zijn heel, die branden overigens door op amperage en niet zo gauw op voltage voor zover ik weet.

Alle tips zijn van hart welkom.

Bij voorbaat dank.

Mic12
 
Een Yamaha FJR1300 met een 6 volt systeem? Haal je dan nu in je bericht 6 volt, 12 volt en 24 volt door elkaar?

Als hij wel wil lopen op startpilot, dan zou ik denk ik eerst controleren of er nog benzine in de tank zit en of de kraan open staat.

db
 
Ja stom, het is natuurlijk wel gewoon 12 volt. 🙈
Er zit zéker benzine in de tank want ik heb hem net verwijderd om bij de injectors te kunnen. Goed, qua ontsteking is er dus niks aan de hand. Blijft de vraag waarom de injectors niet werken....
De motor heeft lang (winter is voorjaar) binnen stil gestaan, maar vorige week heb ik hem even gestart, no problem. Dus je zou zeggen dat er geen vuil in zit. En dan zou hij toch wel een beetje sputteren zou je zeggen.
En nu dus niet meer. Vrrrreeeeemd.
 
Een jaar of 8 geleden had ik een FJR die koelvloeistof begon te lekken. Tijdens de zoektocht naar het lek, heb ik de motor laten lopen met de tank omhoog gekanteld. Lek gevonden en gerepareerd. Maar toen... Niet meer aan te krijgen... Alles nagelopen, niks raars gevonden. Accu leeg gestart, 2e accu er bij, ook leeg gestart. Uiteindelijk een grote accu van een auto er bij gehaald en na een erg lange startpoging begon de FJR opeens wat te pruttelen en liep weer als een zonnetje.
Ik denk achteraf dat 't kwam omdat ik de motor heb laten lopen met de tank gekanteld en er daardoor iets ontregeld werd in de brandstoftoevoer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan