Goede middag allen,
Had al even wat rond gekeken maar kon zo niet zo snel het zelfde onderwerp vinden, 1000 kawa's met tikken en rammeltjes had ik al wel gelezen^^
Heb nog niet zo heel lang de zx9r maar ik kom er wel achter dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft gedaan aan de motor.
Hele stukken opgedroogde vet wat bijna rubber leek rond de ketting en alles.
Nu heb ik de olie vervangen, deze was gewoon zwart. Echt pik zwart, ook geen idee hoe lang en hoe veel hij hier heeft mee gereden.
(geen metaal stukjes in de oude olie)
Nu zit er echt een minimale tik in het blok. Hier maak me geen zorgen aangezien je dit veel leest bij Kawa's.
Alleen maak ik me wel zorgen op het moment dat ik m'n gas los laat dat er rond de 3/3500 toeren echt een rammel/tik geluid hoor.
Stationair loopt hij best goed en hoor je dit geluid ook niet, bij optrekken hoor je het ook niet en als je hem wat door trekt en dan
het gas los laat bij voorbeeld van 7000 toeren naar 4000 toeren is er ook niks aan de hand. Echt specifiek rond die 3/3.5 met gas los in de versnelling uiteraard.
In de neutraal dus langs het zelfde toerental gaan maakt ie geen geluid, echt alleen rijdend in de versnelling met gas los.
Met optrekken hoor je het ook niet.
Geluidjes kun je niet in woorden uit drukken las ik ook al, dus zal van de week even zien of ik er een geluids fragment van kan maken.
Tot die tijd is er misschien iemand die hier ook ervaringen mee heeft, en zelfs een oplossing weet.
M'n ketting heeft z'n beste tijd ook gehad met alles daar omheen. Dit heb ik nieuw thuis liggen en komt er ook op om dit ook uit te kunnen sluiten.
Zodra ik daar mee bezig ben en ik kom afgesleten onderdelen tegen vervang ik die ook uiteraard.
Zou het te maken kunnen het met het stellen van de kleppen? Ook hier heb ik geen idee wanneer dit voor het laatst is gebeurt. Aan de zwarte olie te zien
zal dit ook wel even geleden zijn.
Zo, lang verhaal maar hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken.
Drive safe!
Had al even wat rond gekeken maar kon zo niet zo snel het zelfde onderwerp vinden, 1000 kawa's met tikken en rammeltjes had ik al wel gelezen^^
Heb nog niet zo heel lang de zx9r maar ik kom er wel achter dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft gedaan aan de motor.
Hele stukken opgedroogde vet wat bijna rubber leek rond de ketting en alles.
Nu heb ik de olie vervangen, deze was gewoon zwart. Echt pik zwart, ook geen idee hoe lang en hoe veel hij hier heeft mee gereden.
(geen metaal stukjes in de oude olie)
Nu zit er echt een minimale tik in het blok. Hier maak me geen zorgen aangezien je dit veel leest bij Kawa's.
Alleen maak ik me wel zorgen op het moment dat ik m'n gas los laat dat er rond de 3/3500 toeren echt een rammel/tik geluid hoor.
Stationair loopt hij best goed en hoor je dit geluid ook niet, bij optrekken hoor je het ook niet en als je hem wat door trekt en dan
het gas los laat bij voorbeeld van 7000 toeren naar 4000 toeren is er ook niks aan de hand. Echt specifiek rond die 3/3.5 met gas los in de versnelling uiteraard.
In de neutraal dus langs het zelfde toerental gaan maakt ie geen geluid, echt alleen rijdend in de versnelling met gas los.
Met optrekken hoor je het ook niet.
Geluidjes kun je niet in woorden uit drukken las ik ook al, dus zal van de week even zien of ik er een geluids fragment van kan maken.
Tot die tijd is er misschien iemand die hier ook ervaringen mee heeft, en zelfs een oplossing weet.
M'n ketting heeft z'n beste tijd ook gehad met alles daar omheen. Dit heb ik nieuw thuis liggen en komt er ook op om dit ook uit te kunnen sluiten.
Zodra ik daar mee bezig ben en ik kom afgesleten onderdelen tegen vervang ik die ook uiteraard.
Zou het te maken kunnen het met het stellen van de kleppen? Ook hier heb ik geen idee wanneer dit voor het laatst is gebeurt. Aan de zwarte olie te zien
zal dit ook wel even geleden zijn.
Zo, lang verhaal maar hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken.
Drive safe!