Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Dampkring
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Dampkring

    Oeps, glad stukje?

    Tsja, na al die jaren heb ik er ook aan moeten geloven. Afgelopen dinsdag, onderweg naar mijn werk, redelijk hard onderuit gegaan op de rotonde bij Capelle aan de IJssel. Afgevoerd met de ambulance naar het Erasmus waar ze constateerden dat ik drie gebroken ribben en een klaplong er aan over...
  2. Dampkring

    Zelf sleutelen aan fiets in omgeving Lekkerkerk (Rotterdam)

    Goedemiddag, Kan iemand mij uit de brand helpen. Ik ben redelijk toe aan een nieuwe achterband. Normaal weet ik daar mijn adresjes wel voor, maar wil het eigenlijk a.s. weekend "even" regelen. De motorkelder in Capelle is dan meestal mijn place to be. Echter gaat de eigenaar even...
  3. Dampkring

    Motor wil uitvallen tussen 2 en 4000 toeren

    Goedemiddag saam, Ik ben in het bezit van een Africa Twin uit 2003. Heb er ondertussen 100 duizend kilometer mee gereden met veel plezier, maar heb nu een eigenaardig probleem. De motor start prima en loopt netjes stationair. Echter wanneer ik gas geef van lopen de toeren op tot 4000 en...
  4. Dampkring

    Op het gevaar af van herhaling, maar boete gekregen

    Goedemorgen, Gisteren ben ik gelaserd op weg naar huis. De grote pech die ik had (eigen schuld natuurlijk) is dat ik net een paar auto's inhaal op de dijk waar het uiteindelijk de limiet 50 is. Ik reed 83, aftrek van 3 kilometer, blijft er 30 over die ik te hard reed. Ik ga niet lopen...
  5. Dampkring

    Slaapplaats gezocht rond Delfzeil op 21/7/05

    Olla, Over een paar weken ga ik weer richting Hamburg met mijn vriendin. Aangezien we bij voorkeur binnendoor willen rijden en dit jaar dat via groningen willen doen, zoeken we dus iets van een bed & breakfast rond Delfzijl. Iemand die iets leuks daar in de buurt weet mag het roepen. Oh ja...
  6. Dampkring

    FF blazen door Berlijn

    http://www.nu.nl/news/540308/20/Duitse_politie_kan_racende_motorrijder_niet_pakken.html Warm van nu.nl Blijft een goede zaak dat wij geen kenteken aan de voorkant hebben. Alleen met dit soort acties zal dat wel gaan veranderen. Ander gelukje, het was in Duitsland.
  7. Dampkring

    Slap excuus voor afsnijden op snelweg

    Gisteren avond onderweg naar mijn training. Rijdt ik richting capelle a/d ijssel, wordt ik daar praktisch van de weg afgedrukt door een koekblikker waarvan ook nog een de knipperlichten naar de knoppen waren. Dus bij het eerst volgende stoplicht naast deze "meneer" gaan staan en gevraagd of ie...
  8. Dampkring

    Antihopkoppeling op nieuwe GSX-R1000 ?

    Zit ik vanochtend het krantje te lezen staat er een stuk in over de Intermot motorbeurs. Dus eindelijk wat interessants gevonden in de krant. Staat er bij het nieuwe GSX-R model dat hij een welkom nieuwtje heeft, namelijk een antihopkoppeling. Nu rijdt ikzelf geen SS, maar ben toch zeker wel...
  9. Dampkring

    Staalkabels moeten weg veiliger maken

    Zit ik vanochten de Metro te lezen, staat er een heel stuk in over het veiliger maken van een provinciale weg in Overijssel. Hiertoe willen ze de banen gaan afzetten met staalkabels die op ongeveer 1 meter hoogte worden gespannen. Het aantal ongelukken zou daardoor kunnen teruglopen met 40%...
  10. Dampkring

    Schokkende voorrem

    Olla, Een tijdje geleden heb ik met mijn stomme kop vergeten mijn schijfrem slot te verwijderen voordat ik ging rijden. Gevolg was dat de schijf zo krom als een hoepel ik geworden. Dit is ondertussen vervangen, maar telkens als ik rustig wil remmen met mijn voorrem dan stoot die een beetje...
  11. Dampkring

    Nog meer ketting perikelen

    Ok, er is al genoeg over te vinden, maar ik ben niet iets tegen gekomen wat op mij van toepassing lijkt te zijn. Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en op eigen initiatief mijn ketting geprobeerd te spannen. Op zich is dat aardig gelukt, maar heb toch het gevoel dat er iets niet...
  12. Dampkring

    Er even tussenuit: Naar Hoevelaken

    Goedemorgen allemaal, Dit weekend ga ik met het vrouwtje op pad naar Hoevelaken. Het liefst was ik naar Utrecht gegaan, maar het mag niet zo zijn. Anyway, we zijn er nog niet uit of we met de motor gaan of met ander vervoer, maar als we met de motor gaan dan zou ik daar best wel een...
  13. Dampkring

    Geld over, wat zou je als eerste aanschaffen

    Goedemorgen, Ik heb dus een Africa Twin van vorig jaar die nog zo standaard als wat is. Heb van alles gelezen over allerlei leuke toevoegingen en vervangingen (kn-luchtfilter, etc), maar zou zo op de eerste plaats niet weten wat het eerste aan de beurt komt ter vervanging / verbetering. Dus...
  14. Dampkring

    Handvat verwarming werkt aan een zijde niet meer

    Goedemorgen, Stap ik vanochtend op de motor en denk ik weer met lekkere warme handen aan te komen, werkt de linker zijde van mijn handvat verwarming niet meer. Er is niet aan gesleuteld o.i.d. dus dat kan het niet zijn. Iemand enig idee hoe dit op te lossen zou zijn. Het zijn handvat...
  15. Dampkring

    Voordelen K&N luchtfilter

    Goedemiddag, Ik lees hier en daar wat over een K&N luchtfilter en dat het voordelen heeft, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat de voordelen dan precies zijn en wat zoiets zou moeten kosten. Motor (Africa Twin) moet binnenkort naar de dealer voor een grote beurt en als het niet al te duur...
  16. Dampkring

    Nieuw deze winter

    Goedemorgen allemaal, Had me al geregistreerd en een bericht gepost, maar hier had ik nog niets achtergelaten. Dus bij deze ff een kennismaking. Heb sinds twee maanden mijn redelijk nieuwe fiets. Aangekocht in verband met een nieuwe job en de auto maar gelijk de deur uit gedaan. Rijd nu elke...
Terug
Bovenaan Onderaan