Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. pegaso-rider

    Wat voor connector?

    Het gaat om een Aprilia Pegaso 650 uit 2000. De aansluiting (female) vanuit mijn dynamo is verrot. De (male) aansluiting aan de zijde van de spanningsregelaar ziet er uit als op de bijgevoegde foto. Weet iemand wat de naam is van deze stekkers en... (hoop doet leven) waar deze te koop zijn. Ik...
  2. pegaso-rider

    Juiste positie startkoppeling

    Beste mensen, nu zijn we vandaag de hele dag aan het sleutelen geweest om de startkoppeling van een Aprilia Pegaso te vervangen. Tot dusverre prima gelukt maar... de motor start niet meer. Het gaat om een Aprilia Pegaso 650 uit het jaar 2000. Toen we alles geplaatst hadden (en weer afgesloten...
  3. pegaso-rider

    Lithium accu oplaad problemen

    Ik heb een lithium accu in een van mijn motoren geplaatst (Aprilia Pegaso 650). Het beestje is van 2000. Omdat de Pegaso nog wel eens moeilijk doet bij het starten is er gekozen voor een lithium van 6 Amp met een CCA van 350. Normaal gesproken hebben de lithium accu's 4 Amp met een CCA van 240...
  4. pegaso-rider

    Aprilia Pegaso start spanning

    Even een kort door de bocht vraagje. Weet iemand hoeveel startstroom (amp) er gevraagd wordt bij een Aprilia Pegaso 650 uit 2001? Wellicht weet iemand het voor de vuist weg.
  5. pegaso-rider

    Routeplanner die de bebouwde kom vermijdt

    Ik ben op zoek naar een routeplanner die in de routeplanning de bebouwde kom vermijdt. Maar helaas sturen veel routeplanners je van plaats naar plaats. En nou begrijp ik wel dat het een onderdeel van hun core-business is maar als motorrijder zit ik daar niet op wachten. Heeft iemand voor mij een...
  6. pegaso-rider

    Wat is veiliger? Auto of motor

    Gisteravond ontwikkelde zich bij ons een discussie waarbij de stelling was dat sommige mensen zich veiliger voelden op een motor dan in een auto. Een veelgehoord argument was dat je op de motor gemakkelijker uitwijken kunt. Daarnaast werd aangegeven dat de motor sneller kan accelereren en dus...
  7. pegaso-rider

    Brandstof: hogere octaan - schonere verbranding

    Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig en met ja of nee te beantwoorden. Zorgt een hogere octaan gehalte voor een schonere verbranding in de motor?
  8. pegaso-rider

    Overdruk in radiateur

    Deze week was ik bij m'n automonteur en deze vertelde dat een lekkende radiateur vaak veroorzaakt wordt door de dop. De dop zorgde ervoor dat de verhoogde druk in de radiateur niet weg kon. Daarom ontstaan er op zwakke plekken in een radiateur lekkage. Vanochtend bij m'm motormonteur...
  9. pegaso-rider

    Radiateur Aprilia Pegaso 650

    Beste mensen, weet iemand een adres waar ik een radiateur kan kopen voor een Aprilia Pegaso 650 ML (bouwjaar 2000). Als het via een dealer -> importeur gaat dan kan het (volgens de dealer) 6 tot 8 weken duren. Dat 'ding' moet uit Italië komen. En dat is dan een erg lange weg om te gaan. Mijn...
  10. pegaso-rider

    Honda Varadero - startprobleem

    Ik heb een Honda Varadero uit 2002. Prima brommert maar deze start niet (meer). De accu geeft bij de meting aan dat deze vol is. Desondanks is er te weinig spanning om te starten. Startmotor komt niet rond. Wanneer ik de startbooster aansluit (prima apparaat, al jaren trouwe dienst) dan heb ik...
  11. pegaso-rider

    Motor Spijkerbroek: tips & adviezen

    De komende zomer gaan we richting het warme Frankrijk. Nu zie je daar de lokale motorrijders rondrijden in een spijkerbroek (en leren jack). En dat kan ik mij prima voorstellen. Een reguliere motorpak is tè warm om met een temperatuur van 30 graden rond te toeren. Ik ben dan ook aan het kijken...
  12. pegaso-rider

    Wanneer remvloeistof verversen

    Eigenlijk is mijn vraag vrij eenvoudig. Wanneer is het tijd om de remolie te verversen? Iedere "sleutelaar aan mijn motor" zegt bij een beurt "de remolie hoeft nog niet vervangen te worden". Fijn... maar wanneer dan wel?
  13. pegaso-rider

    Verbetervoorstel

    Zou het voor dit forum geen verbetervoorstel zijn om een wachttijd bij nieuwe accounts in te voeren. Zoiets als je eerste posting kun je pas 24 uren plaatsen of na akkoord door een een moderator. Bovenstaande regel kun je ook anders inpakken. Wanneer je een nieuw account aanmaakt vanaf een...
  14. pegaso-rider

    motoraanhanger advies

    Ik ben van plan een motoraanhanger te kopen. Nu zag ik op het internet de volgende aanhanger: Trelgo mono PM motortrailer Mijn brommert heeft een totaalgewicht van 200 kg (volgens het kentekenbewijs). Kan deze motoraanhanger het aan of zakt het geheel halverwege de reis door z'n as (en...
  15. pegaso-rider

    Waarom rijden motorijders in groepsverband?

    Vanochtend ontstond er bij ons een discussie over waarom motorrijders bij voorkeur in groepen rijden. Eigenlijk zijn we niet tot een antwoord gekomen, wellicht kan iemand op dit forum het verduidelijken. Onze voorlopige conclusie is dat het veel onveiliger is om in groepsverband te rijden...
  16. pegaso-rider

    Aprilia Pegaso: brandstoftank lekt

    Geachte afgevaardigden, De brommert staat klaar voor de winterinspectie maar nu blijkt het dat de tank lekt. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt maar de ingang, waar de brandstof sensor zit, laat benzine door. Heeft iemand een idee hoe dit op een comfortabele manier te dichten is? Of... heeft...
  17. pegaso-rider

    Waarom motorlaarzen?

    Steeds vaker vraag ik mij af waarom ik eigenlijk motorlaarzen draag? Dagelijk krijg ik -tijdens het woon/werkverkeer - een fikse hoeveelheid regenwater over mij heen en de eerste die het water doorlaat zijn mijn motorlaarzen. Mijn overige motorkleding weet prima om te gaan met fikse...
  18. pegaso-rider

    Oeps... vergeten: het Teutoburger Wald

    Ben ik helemaal vergeten samen te stellen. Een route naar het Teutoburger Wald (in Duitsland) en een rondrit. Nu hoopte ik dat ik wel even iets van internet kon plukken (en uitwerken) maar klaarblijkelijk gaat er niemand heen. Of toch anders? Heeft iemand toevallig / per ongeluk een route met...
  19. pegaso-rider

    Wat gaat er komend weekend fout?

    Mensen, zojuist zag ik een reportage op tv over motorrijden in het komende weekend. De eerste weekend met lekker weer én veel (fatale) ongelukken. Hoe kunnen we deze ongelukken voorkomen. Of in ieder geval terug dringen. Wellicht heeft iemand een idee?
  20. pegaso-rider

    luchtinlaat verwarmen

    Gewoon een inkopper. We discussieerden er op mijn werk over... Als je de luchtinlaat gaat voorverwarmen; biedt dat ook voordeel in het vermogen of in het verbruik?
  21. pegaso-rider

    iGo Primo 1l2 of 2.0 op chinese navi

    Ik heb een werkende versie van iGo Primo op een chinese navigatie. Alles werkt prima maar nu ben ik op zoek naar een profiel voor een motorrijder. Met andere woorden, met welke instellingen werkt iGo Primo het beste op een motor?
  22. pegaso-rider

    Welke reisorganisatie?

    Binnen de motorwereld zijn er inmiddels heel wat reisorganisaties. Van die vrolijke clubs die reisjes organiseren. Nu probeer ik wat meer info te krijgen over een aantal (inter)nationale organisaties die motorreizen organiseren. Hebben jullie suggesties? De mijne, althans waar ik ervaring mee...
  23. pegaso-rider

    corrossie op aluminum velgen

    Mensen, heeft iemand van jullie een oplossing voor corrossie plekken op aluminium velgen. Deze topic zal ongetwijfeld eerder behandeld zijn maar voor mij even niet te vinden. Het gaat om behoorlijk donkere plekken die niet met de reguliere poetsmiddeltjes weg zijn te krijgen.
  24. pegaso-rider

    Zie foto: pijpje op carburateur

    Mensen, Heb ik afgelopen zaterdag een technisch probleempje met mijn startrelais opgelost, word ik door een lokale monteur op iets merkwaardigs gewezen. Op de bovenzijde van mijn carburateur zit een zgn luchtinlaat / ventiel. Volgens de beste man behoort deze afgesloten te zijn omdat een...
  25. pegaso-rider

    startproblemen Aprilia Pegaso

    Het gaat om een Aprilia Pegaso 650 van bj 2000. Beste mensen, wil ik vanmiddag van m'n werk terug naar huis. Wordt ik geconfronteerd met een niet startende motor. Op het moment dat ik de motor probeer te starten hoor ik alleen maar een droge klik. Even stevig gevloekt en de motor naar een...
Terug
Bovenaan Onderaan