Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: gumball4000
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. G

    Rare vaststellingen bij onderhoud

    Nadat mijn voorvork voor de tweede maal lek is (na nog geen 10.000km tussen beide vervangingen -motorfiets heeft 28.000km gelopen-), heb ik ook ineens de bougies laten vervangen door nieuwe. Deze bougies hebben ook 10.000km gelopen. Motorfiets: CBF 600N 2005 ABS Nu 2 bizarre constataties...
  2. G

    Voorband sneller versleten dan achterband

    Heb sinds vorig jaar twee nieuwe banden gestoken. Wat me opvalt is dat mijn voorband helemaal op is (zit net aan de naad die het minimaal profiel aanduidt). De achterkant is nog in perfecte staat. Zou iemand me kunnen vertellen hoe dit komt?.. Want sinds enkele maanden voel ik ook een extreme...
  3. G

    Thézac - Frankrijk

    Beste leden, In september heb ik een huisje in Thézac geboekt met de vriendin, voor een week. Nu twijfelen we enorm om met de auto of moto te gaan. Het probleem: - We moeten zelf bedlinnen meenemen (we hebben 2 zijkoffers en 1 achterkoffer met een totaal van +- 150L..eventuele tanktas...
  4. G

    Trillend stuur

    Hey iedereen! Heb sinds enkele dagen iets opgemerkt bij mijn motorfiets (cbf600). Als ik met 2 handen rijd, voel ik niets speciaals. Als ik met 1 hand gas geef ook niet, MAAR als ik de motor laat uitbollen (met 1 hand aan stuur) trilt het stuur enorm. Als ik hem dan terug met beide handen...
  5. G

    Raar voorval

    Reed ik daarnet naar huis en hoorde plots vooraan mijn motor een repetitief geluid. Hoorde het soms wel, soms niet. Toen ik bijna stil stond (2-3km/h) schokte er vooraan precies iets, waarna hij daarna normaal reed zonder repetitief geluid. Nu keek ik thuis naar mijn remschijf, want had het...
  6. G

    gsm-gps

    Zoals velen onder jullie, ga ik deze vakantie ook met de motor op vakantie. Nu heb ik een iphone 5 en zou deze graag als gps gebruiken. Er is enkel 1 probleem. De gps instructies gaan niet draadloos via mijn scala rider teamset pro kunnen, deze is niet A2DP compatibel. Als oplossing dacht...
  7. G

    Zeer bruine en vettige bougie

    Hey allemaal, Heb onlangs mijn cbf600n (16 000km) een onderhoud laten geven. Bougies, luchtfilter ed. vervangen. Nu zagen 2 van de 4 bougies er helemaal donkerbruin en vettig uit. (zie foto's) Het waren de middelste bougies. 6000-7000km werden 2 bougies (1 van de 2 was de middelste) ook...
  8. G

    Zomervakantie-weekje ardennen

    Hey iedereen, Deze zomervakantie (eind juli-begin augustus) ga ik met de vriendin een weekje naar de ardennen (Vielsalm). Hebben jullie zelf ervaring met bepaalde goede wegen/activiteiten in de buurt? Ik weet wel dat er de grotten van Han ed. zijn, maar bedoelde eerder de minder bekende...
  9. G

    Iphone en scala rider

    Nu vroeg ik me af of sommige mensen hun Iphone samen met hun scala rider koppelen en dit ook als GPS gebruiken? Reden dat ik dit vraag is omdat mij Samsung Galaxy s3 wel koppelt met de headset om te bellen, maar voor de GPS hoor ik niets, waardoor ik deze gsm zou willen ruilen voor een Iphone...
  10. G

    Repetitief geluid tijdens uitbollen

    Vandaag stukje met de moto gereden. Als ik hem laat uitbollen, hoor ik een repetitief geluid van lagers die rollen/draaien. Wat later nog eens gereden en dan niet meer gehoord. Toen ik thuis kwam, duwde ik de motor in de garage en dan kraakte hij precies lichtelijk naar gelang ik hem duwde...
  11. G

    Navigon Android en scala rider

    Heb sinds kort een nieuwe Android telefoon en heb hierop Navigon (gps software). Nu zou het programma ook via bluetooth de instructies moeten vertellen..maar helaas. Gsm is perfect gekoppeld aan de scala rider, maar de software herkent deze niet. Ik kan onder opties van het programma kiezen...
  12. G

    Cbf600 start slecht na regenbui

    Als het droog is start mijn motorfiets van de eerste keer, maar vanaf dat het iets begint te regenen, start hij pas na 6-7x proberen. Heeft iemand dit probleem ook? Eens dat hij net gestart is en gas geef, heeft hij de neiging uit te vallen. Ik moet hem eerst 10-20 sec laten draaien. Ik...
  13. G

    Advies nodig bij lek cbf600n

    Heb gisteren mijn uitlaat zitten kuisen met Optiglanz (goed spul trouwens) en stootte ineens op dit lek... Het gaat om een cbf 600 N van 2005 en maar 10 000km op de teller. Het lekt drupt niet, maar het is er vettig en het was me nooit opgevallen.. De bovenkant van de 6-hoekige schroef is...
  14. G

    1 week op reis

    Beste leden, volgend jaar zou ik mijn eerste reis met de moto willen maken. Ikzelf woon in Belgie en mn vriendin en ik zouden naar de Belgische ardennen gaan (+-150km). Nu ben ik al eens gaan rondkijken voor zijkoffers, maar zit met een groot dilemma. Ofwel harde- ofwel zachte zijkoffers...
  15. G

    cbr 600 uitlaat op cbF 600

    Zou iemand me kunnen zeggen of de uitlaat van een cbr600 past op een uitlaat van een cbf600? Ik zou namelijk een uitlaat van Danmoto willen kopen (niet te luid en niet te duur), maar vind er geen voor mijn cbf 600 van 2005. Wel voor een CBF 1000 (heeft een dubbele uitlaat, dus past niet) en een...
  16. G

    Hoe motor onderhouden als het regent

    Nu rijd ik zelf bij elk type weer en vraag me af hoe jullie jullie motor onderhouden als het regen. Ik bedoel dus eerder onderhoud van het chassis/frame. Ik zie bij mijn motor hier en daar plekjes roest en kuis dit goed af en wax het daarna zodat het water werend is :). Maar Wat doen jullie...
  17. G

    Rijd ik op 3 cilinders?

    Zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik hier wat niet op het forum. Ik ben in het bezit van een cbf600na van 2005. Deze heeft 9000km gelopen, waarvan de laatste 1000 km zelf gereden. Sinds enkele dagen voel ik amper/geen kick meer als ik optrek, terwijl ik nog maar 2 weken met de moto...
  18. G

    CBF600NA ophogen

    Heb sinds 3 dagen mijn CBF600NA van het jaar 2005. Nu ben ik zelf 1,95m lang en zit ik op deze motor nogal laag als ik met beide voeten op de grond sta. Het is precise of ik op een gewone stoel zit qua hoogte.. Nu weet ik dat ik mijn motor kan ophogen (in 3 standen)..Dit heb ik gedaan, maar...
  19. G

    Nieuwe helm, productiefout?

    Ik ben sinds een kleine week in het bezit van de volgende helm: LS2 single mono carbon (helm volledig in carbon dus) Nu als het vizier helemaal dicht is, zit er vooraan een spleet van 1-2mm dat open is. Is dit normaal? Als ik dan (wanneer het vizier dicht is) nog harder het vizier naar...
  20. G

    Eerste motor: CBR600F 1998

    Binnenkort doe ik mijn motor rijexamen (Belgie) Nu ben ik al aan het zoeken naar een motor. Dit zijn de volgende zaken waar ik eventueel rekening mee moet houden: * 1x/jaar op vakantie gaan (+- 300km heen en weer) * vriendin komt af en toe mee achterop (laat ons zeggen 1x/maand) *...
  21. G

    Keuze eerste motor

    Bij deze ben ik een nieuw lid hier :P Ik ben 21 jaar oud, wonende in België *D Nu zou ik binnen dit en een jaar een motorfiets kopen. In mijn omgeving zijn er 2 personen die een motorfiets verkopen: **Honda Fireblade Repsol** (2005) - Speciaal gespoten zoals Rossi, wit met blauwe...
Terug
Bovenaan Onderaan