Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. R

    Vacuumbenzinekraantjes op carburateur zonder vacuumaansluiting?

    Beste allen, Ik wil graag een andere tank op mijn motor (xs650, 1977) plaatsen en de nieuwe tank heeft twee benzinekraantjes met een vacuumaansluiting (on/reserve/pri). Mijn oude tank heeft twee kraantjes zonder vacuumaansluiting (on/off/reserve). Mijn vraag is dus of ik de vacuumkraantjes kan...
  2. R

    SR500 (1978) Spaakwielen

    Ik ben op zoek naar spaakwielen voor mijn SR500. Iemand nog iets liggen?
  3. R

    XS750 (1978)

    De motor heeft drie jaar stil gestaan, maar is wel rijdend weggezet en heeft binnen gestaan. De voorrem zit inmiddels wel vast. Er moet denk ik wel het een en ander aan gedaan worden, in ieder geval al het achterstallige onderhoud. Ik heb een aantal andere projecten lopen en rij vooral veel...
  4. R

    XT500 zonder accu?

    Hallo iedereen. Mijn XT 500 (1978) was gejat, teruggevonden door de politie, en is er niet zo best aan toe. Ik ben de motor aan het opknappen en aangezien het huis voor de luchtfilter helemaal kapot was heb ik er een open luchtfilter opgezet. Ook de zijkapjes zijn spoorloos verdwenen. Nu...
  5. R

    trekkende motor bij warm blok

    Mijn XS650 wil bij een warm blok met de koppeling ingeknepen toch naar voren. Volgens mij is de koppeling wel goed afgesteld. Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Iets met de platen ofzo? Hoop dat eht niet een al te duur grapje wordt........
  6. R

    Xs650 (1976) te koop

    ik ben alweer meer dan een jaar de trotse bezitter van deze motor, maar ik heb er nog maar 500km mee gereden. Het blijkt dat ik toch eerder op een van mijn trouwe eenpitters stap (XT/SR500) dan op deze tweepitter, terwijl ik hem toch echt had gekocht om te toeren. Ik heb hem ooit voor 1300...
  7. R

    Gezocht; Zadel voor XT500 (1978)

    Hallo iedereen. Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn XT500. Ik zoek een iets kortere uitvoering dan de orginele. Staat namelijk mooier. Ik denk dat deze 3/4 van de orginele grote is, maar de mensen met een XT weten denk ik wel waar ik het over heb. Hoor t wel
  8. R

    Clip-ons 35mm

    Ik ben op zoek naar een paar clip ons voor mijn cafe-race project van mijn SR500. Mijn voorforkpoten zijn 35mm.....Dussss, als iemand iets heeft hoor ik het graag en dan het liefst in de buurt van Nijmegen.
  9. R

    XT500 gejat.....Help

    IK wil bij deze zoveel mogelijk mensen oproepen hun ogen open te houden en uit te kijken naar een oude XT500 (1978) crossmotor. DEze is in de nacht van Zaterdag 18-02-2006 voor mijn deur gestolen. - witte tank +spatborden - verroeste uitlaat - rechterkant zadel kapot - geen knipperlichten -...
  10. R

    Weerzinwekkende verhalen op je brik topic

    Ik dacht dat dit misschien wel een goed idee is? Mijn verhaal is een barre tocht op mijn SR500 richting Spanje midden in januari in 2003. Natuurlijk is het een brik en was ik dus vol bepakt met fietstassen en een tanktas vol gereedschap. De fietstassen zaten vol met kleren en kookspul, en...
  11. R

    SR500 revisie......?

    Hallo iedereen, Ik ben begonnen aan het opknappen van een Yamaha SR500 eenpitter uit 1976. Nou heb ik aan het frame, de remmen, vering, etc mijn handen al vol en ben ik op zoek naar een revisiebedrijf die vakkundig werk afleverd en ook nog eens niet te duur is. Het gaat hier om uithonen...
  12. R

    Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

    Hallo iedereen, Inmiddels is mijn motoren verzameling flink uitgebreid, maar ik rij nog vaak rond op mijn eerste motor. Deze SR500 uit 1978 stampt nog steeds goed door. Ben er een keer zelfs mee naar Madrid gereden en het was zwaar in de regen en winter, maar ik zou het zo weer doen. Ik kom...
  13. R

    xs650 tank, stuur, zadel

    Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar een andere tank voor mijn XS650 (1976). Ik wil hem meer een race uiterlijk geven; dus clip-ons langere tank (race tank) solo seat
  14. R

    Lucht benzine mengsel afstellen sr500

    Ik heb een tijdje geleden mijn SR500 eenpitter weer uit de stalling gehaald, maar heb een rare mengselverhouding. Als ik mijn gas opendraai houdt hij in en als ik in hoge toeren het gas los laat ploft die soms. Nou wil ik sowieso een andere open luchtfilter erop zetten en moet dus mijn sproeiers...
  15. R

    Aankoop XS650 uit 1975?

    Ik heb een oude import xs650 uit Amerika op het oog, maar weet echter niet wat te bieden. Hij staat al 6 jaar stil en er moet dus het een en ander aan gebeuren. Hij is nog wel helemaal orgineel, maar alles is een beetje verroest. Na een dagje schoonmaken en sleutelen liep die wel weer, maar er...
  16. R

    Op zoek naar een nieuwe brik......waar te beginnen

    Hallo iedereen. Ik rijdt al een tijdje op een Yamaha SR 500 rond en heb hier erg veel plezier van. Nu begin ik echter steeds meer fan te worden van het oude race uiterlijk (zie ducati en norton). Nu kan ik wel een mono seatje, clip-on's op mijn SR fabriceren, maar dit is zonde en ik wil...
  17. R

    CZ 175cc kan niet door de RDW (geen papieren)

    Hallo iedereen, Ik heb sinds een week een nieuwe geweldige brik uit het oosten. Het is een CZ uit Tjechslowakije uit 1972. Echt een geweldig 175cc 2tact brommertje. Nou heb ik hem via via gekregen en na een aantal uurtjes prutsen kreeg ik hem weer aan de praat. MOOI TOCH, dacht ik. Nou zit er...
  18. R

    Op zoek naar een nieuwe Brik......

    Hallo daar. Ik rij alweer een jaar vrolijk rond op mijn SR500, maar wil inmiddels toch wel een iets zwaardere Brik met meer vermogen......Een van de voorwaarde is echter wel dat er makkelijk aan te sleutelen valt en dat het een oude brik moet zijn. Qua sleutelen wordt het waarschijnlijk nooit zo...
  19. R

    BMW R80GS?.....

    Hallo daar. Ik zit te twijfelen om ooit van mijn SR motor over te stappen op deze o zo mooie BMW off the road. Voordat ik mezelf in het diepe gooi zou ik graag nog iets meer over deze motor willen weten......Ervaringen, technische mankementen, voordelen, aanschaf (waar, hoeveel geld), etc. Ik...
  20. R

    Ducati 500GTV.......nooit van gehoord!!

    Een vriend van me heeft er net een gekregen en het is duidelijk een opknapper. Ik had echter nog nooit van dit type gehoord terwijl ik toch vrij veel van ducati weet. Heeft iemand ervaring met deze motor, hoe loopt ie, etc. Zijn er ergens onderdelen te bestellen in de buurt van...
  21. R

    de knallende 1 pitter SR 500

    Hallo iedereen. Ik ben nieuw op dit forum en ben in het bezit van een yamaha SR500 uit '78. Ben er al veel mee op vakantie geweest, van Denemarken tot Spanje. Heerlijk. Al verklaren veel mensen mij voor gek, ik heb nog nooit serieuze problemen gehad met deze degelijke eenpitter. KICKEN en...
Terug
Bovenaan Onderaan