Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Na een 2 maanden goed te hebben gereden was de accu van de Virago gister morgen leeg. Nu heb ik zelf heel weinig tijd om er naar te kijken maar tot is dit nagekeken: De accu nergens aangesloten meet hij 12 volt. Tijdens starten heel kort 10.5 volt. Tijdens het lopen 11.8 volt. Als ik de motor...
Tijdje geleden dat ik heb gepost, een aantal probleemloze motortjes mogen bezitten. Maar nu met de aanschaf van een 2e hands XV250'je zit ik met het volgende:
Zodra de motor wordt gestart loopt ie lekker laag stationair. Op het moment dat ik gas geen en loslaat (ook laat schieten) dan blijft...
De brandstofwaarde bij volgas is 8800 waar het 500 zou moeten zijn. Hoe of wat is hier het probleem? Niet zo veel tijd voor details op t moment, maar als je iets wil weten vraag maar raak!
Weet iemand een alternatief voor deze luchtinlaatjes, zowel links als rechts? Ze zijn uit productie, zodoende kan ik er geen meer vinden.
DUCT,R AIR, fits CB125T BELGIUM - order at CMSNL
Okay, ik heb flink gezocht, ook in het invoertopic, maar ik kan geen definitief antwoord vinden. Ik heb dus de motor gekocht van iemand in NL. De motor is zwitsers. Zwitserse papieren zijn aanwezig.
Wie kan mij voor eens en voor altijd vertellen welke keuring er nodig is? En is er wel...
Okay, ik geloof dat ik onderhand wel op de zenuwen werk met mijn belachelijke vragen, maar hier volgt er nog een!
CB125Twin gekocht uit '79.
Alles schoongemaakt.
Nieuwe luchtfilterelementen.
Ontsteking en mengsel afgesteld.
Stationait afgesteld.
Vonkt goed, krijgt genoeg brandstof...
Ik heb nu mijn CB125T uit 1979 helemaal klaar om straks in de zomer te rijden, op een ding na. Ik krijg het stationaire toerental niet onder de 3-3,5 k rpm. Er is gecontroleerd op valse lucht, niet aanwezig. Ik weet zelf niets van de afstelling van deze motor, maar de tip van eerst helemaal...
Ik ben ten einde raad. Mijn ontsteking aan de linkerkant werkt niet, hoewel alles nu goed staat. Lampje om te testen gaat aan de linkerkant van de puntenplaat niet branden(waar dit wel moet). Nu ben ik op zoek naar de condensator, maar die is nergens te bekennen. Help?
Nee, het is nog geen vrijdag.
Kan dit? Branden er dingen door bij langdurige aansluiting? Of is alles gewoon in orde als je alle lampen etc uitzet? Kan ik hem ook gewoon jumpstarten en dan de accu eraf halen? Blijft hij dan lopen?
Ook kan ik het schroefje dat ik mis, die de gashendel...
Hoihoi,
Ik heb vandaag een Honda CB125T aangeschaft, voor een mooi prijsje. Er was helemaal niets mis mee, maar wel 2 jaar stilgestaan. Kwestie van klein onderhoud en gaan. Maar nu heb ik een vraagje.
De motor heeft geen kentekenplaat, maar wel heb ik de zwitserse papieren erbij gekregen...
Als ik de knipperlichten van mijn Suzuki GSX600F aanzet, komt er ergens(niet de claxon) een toetergeluid vandaan. Wat is dit? De draden zitten goed aangesloten! Moet er nog iets vloeibaars tussen de connecties?
Misschien een beetje een onzinnige vraag, maar daar sta ik al om bekend.
Kun je een spuitbus carb cleaner zo leegspuiten in de tank? Of moet dat per se de vloeibate variant zijn? Verder, hoeveel?
Ha! Daar zijn we weer!
Met de schuurvondst van een Suzuki Katana GSX600F uit 1990 ben ik begonnen met het creëeren van de ultieme beginnermotor (dit staat niet open voor discussie :X ).
Nou is het volgende het probleem: Ik heb de motor opengehaald, dus al het plastic eraf zodat alles goed...
Hoihoi!
Ben ik weer met mijn "beginnersvragen"!
Alles is nu op orde met de GSX600F die 9 jaar stil heeft gestaan, en starten doet hij nog steeds goed! Nu is mijn vraag, wat moet ik nog meer nalopen?
De blokjes van de rem zaten tegen het wiel aan. Heb de remklauwen gedemonteerd maar ik...
Ik heb pas geleden een Suzuki GSX600F uit 1990 aan het lopen gekregen na 9 jaar stilstaan. Appeltje eitje, maar de accu is wel overleden. Wat is de beste optie, van zo'n 30 euro, om er in te stoppen?