Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: dutchjoppie
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. D

    Majesty 250, na 15000 km rijplezier

    Ik rij nu iets meer dan een jaar op mijn Yamaha Majesty 250 (bouwjaar 2002). Daarbij heb ik 15000 kilometer afgelegd, zonder noemenswaardige problemen, dan enkel het reguliere onderhoud (totaalafstand van de motor 33500 km) Heb de 20 en 30 duizend kilometerbeurt gedaan en ook daarbij geen...
  2. D

    Motorscooter zaken

    Ik neus regelmatig op internet, naar motor zaken in heel Nederland. Dan kijk ik of ze ook iets doen in motorscooters, nieuw of gebruikt, onderdelen. Nu kan ik totaal verkeerd kijken, maar ik ben nog geen specifieke zaak tegengekomen die zich ENKEL op motorscooters richt. Het punt kan zijn...
  3. D

    Voertuigbeheersing na je rijbewijs

    Gisteren ben ik voordat ik moest werken, even naar een stil bedrijventerrein gegaan (Westpoort-Groningen) om daar wat voertuigbeheersing te doen. Zoals remproeven (noodstop en precisiestop), uitwijken, slalom en keren. Ik doe dit wel regelmatiger, om het juiste gevoel te houden met de machine...
  4. D

    2 wielen, met of zonder

    Nederland is op zich een rijk land, we klagen dan wel veel, maar in feite moeten we niet "teveel zeuren". Ik heb zo het idee, dat onder de motorscooter rijders, veel mensen zijn die zowel een motorscooter als een auto hebben (of misschien een combi van motor, motorscooter en auto) Waarom vraag...
  5. D

    "Windhangen"

    De laatste tijd was het weer zo (eind maart 2013), dat er veel wind was (kracht 5/6). Ik heb gelukkig veel ervaring met harde wind, ook omdat ik veel fiets. Vanuit die ervaring ken ik ook het fenomeen "windhangen", dat wil zeggen bij zijwind tegen de wind in hangen om zo op de weg te blijven...
  6. D

    Je verkeersgedrag

    Het is wel een beladen topic, maar ik waag mij er aan :) Een ieder die op zijn motorscooter zal rijden, zal daar zelf zo zijn eigen rijstijl hebben. Maar, doe je dat binnen de gestelde normen (verkeersregels), of rij je zoals je zelf wilt. En dan bedoel ik met name, de snelheden die je op...
  7. D

    Mag ie ook het fietspad?

    Ok, je hebt een 250cc motorscooter (sinds kort), en je komt op je werk, en collega's aanschouwen je "mean machine" (let wel, ik woon in Noord Nederland) Verbazingwekkend wat je dan hoort, veel mensen hebben totaal geen benul wat een motorscooter is. Ik had vaak de neiging om in lachen uit te...
  8. D

    Dutchjoppie

    Ik ben Jop, en sinds november 2012 ben ik in het bezit van een Yamaha Majesty 250. Ben toen gelijk gaan lessen, en begin januari 2013 mijn motorrijbewijs gehaald. Daarvoor had ik al 5 jaar ervaring op een 50cc Gilera Runner, en omdat ik al 2 keer van de weg (fietspad) was gereden door een...
Terug
Bovenaan Onderaan