Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: beyond cool
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. beyond cool

    Wegvervuiling: wat is aannemelijk en wat is "de norm"?

    Reeds enige tijd ben ik bezig om bij de gemeente Utrecht er voor te zorgen dat de oprit van de Firezone (Biltse Rading) schoon wordt gemaakt. De situatie is te zien op Google Street View. Vlak voor de Firezone wordt er gebouwd. Uiteraard rijdt daar veel verkeer de weg op, met veel zand op de...
  2. beyond cool

    I fought the law and .

    I WON! Op 20 april, ik werk dan zo'n volle drie dagen bij mijn nieuwe werkgever, wordt ik door een lokale BOA bekeurd. Ik merk de bekeuring pas de volgende ochtend op, als ik de motor weer uit mijn garage wil halen. Tussen de kabels van mijn koppelingshendel zit een zorgvuldig opgerold stukje...
  3. beyond cool

    Baksteen, eh, MBM

    Politie Motorkleding Kopen? Ontdek de Motorbroek, Motorjas en Motorlaarzen / Motorkleding Adviescentrum Motowarehouse.nl | Motorcity.nl Daar staat 'ie, halverwege de pagina, een MF sticker aan te wijzen ...
  4. beyond cool

    Hoeveel % korting is op dit moment gebruikelijk??

    Ik denk zelf ergens tussen de 0 en 100%. Maar dat is maar een schatting.
  5. beyond cool

    Slome motorrijders die omvallen

    Gisterenmiddag was ik in Amsterdam. Het was een zomerse dag, met korte rokjes en lange benen volop aanwezig in de straten van de hoofdstad. Rechts was een parkeerterreintje, en daar stond een motor. Voor mij was een stoplicht, en daarvoor stond een hele rij auto's, druk bezig met wachten op een...
  6. beyond cool

    2 avondkaarten Motorbeurs donderdag 26 februari

    Wegens een dubbele boeking heb ik 2 avondkaarten voor donderdag 26 februari over. Het zijn digitale kaarten. De kaarten zijn geldig vanaf 17:00. De prijs voor de kaarten is 22 euro. Graag een PM indien je interesse hebt.
  7. beyond cool

    Welke Li-ion accu voor mijn Virago?

    Beste medemotorforumleden, Ik ben op zoek naar een vervangende li-ion accu voor mijn Virago 920. De huidige accu is 12V 20A, en ik vraag me af of ik exact hetzelfde vermogen moet kopen of dat ik bijvoorbeeld ook voor 18A kan gaan. De reden dat ik voor een iets lichtere accu zou willen gaan is...
  8. beyond cool

    Open brief aan het gemeentebestuur van Wijk bij Duurstede

    Deze brief is exact overgenomen zoals deze aan de redactie is verstuurd. Hallo. Mijn naam is Gerrit Taute. Ik wil graag een klacht indienen tegen motoren wegens de overlast die zij veroorzaken. Elk weekend rijden zij als gekken door de binnenstad van mijn gemeente. Hun motoren rijden...
  9. beyond cool

    Motorrijders zijn betere autorijders

    Iets wat wij al heel lang wisten, maar nu door een Amerikaanse verzekeraar ook in cijfers is vastgelegd. Uiteraard zou het nog veel hoger uitkomen als we de Harleyrijders niet zouden meetellen :+ Motorcyclists '23% better' behind the wheel of a car
  10. beyond cool

    Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic deel 9

    Alledaags en uitzonderlijk wegmisbruik door medeweggebruikers kan hier gemeld worden. Blaas wat stoom af en laat de rest van MF meegenieten. Vorige delen: Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic deel VIII Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic VII Het grote "Wat ik...
  11. beyond cool

    Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic VII

    Alledaags en uitzonderlijk wegmisbruik door medeweggebruikers kan hier gemeld worden. Blaas wat stoom af en laat de rest van MF meegenieten. Vorige delen: Het grote "Wat ik vandaag onderweg meemaakte" deel VI Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V Het grote wat ik...
  12. beyond cool

    De poezie van het motorrijden

    Een nieuw en hopelijk langlevend topic waarin het iedereen vrij staat om in dichtvorm over het motorrijden te mijmeren. Discussie mag ook, maar eventuele beslommeringen moeten op z'n minst rijmen. Enkele voorbeelden. De traditionele haiku. Oh, zonnestralen Asfalt warm onder rubber...
  13. beyond cool

    Het instellen van spiegels op de motor

    Ik rij heel veel snelweg en daarom zijn mijn spiegels zodanig afgesteld dat ik, in combinatie met mijn schouders, geen dode hoek heb. Als ik echter een leenmotor mee heb dan merk ik vaak dat die dingen compleet willekeurig zijn ingesteld. Nu zullen lengte en zithouding wel een invloed hebben...
  14. beyond cool

    Een penibele situatie op de motor

    Wat ik nu weer voorhad. Licht onder tijdsnood kleed ik me aan. Helm, handschoenen, jas, broek en laarzen en dat allemaal in een andere volgorde. Hoe ervaren je ook bent, het neemt toch al snel vijf minuten in beslag en als het echt snel moet sta ik na afloop licht te hijgen in mijn helm. Ik...
  15. beyond cool

    Het grote "Wat ik vandaag onderweg meemaakte" deel VI

    Alledaags en uitzonderlijk wegmisbruik door medeweggebruikers kan hier gemeld worden. Blaas wat stoom af en laat de rest van MF meegenieten. Vorige delen: Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV Het grote wat ik...
  16. beyond cool

    camera achter op motor

    Het aanbod actiecamera’s dat gebruikt kan worden om beelden te schieten vanaf de motor is tegenwoordig schier onuitputtelijk. Sony, JVC, Contour, GoPro, Ion, en ga zo maar door. Er is keuze uit letterlijk tientallen camera’s. Ik zoek echter een ander type camera want ik wil natuurlijk wel filmen...
  17. beyond cool

    [centraal] MF-er gespot post het hier deel 51

    De bedoeling van dit topic. Als je een mede MF'er hebt gezien (met of zonder sticker) dan kan je dat hier posten. Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, type/kleur motor (soms koekblik), nickname op kuipruit, datum/tijd en waar je diegene hebt gespot natuurlijk... Voor de duidelijkheid: Er...
  18. beyond cool

    [Centraal] Wat wel/niet/misschien meenemen op de motor?

    Omdat ik mij als volledig altruïstisch ingesteld individu het lot van mijn medemens ernstig aantrek wil ik hieronder graag het relaas doen van een recente boodschap en daaraan gekoppeld graag een maatschappelijk, forumwijd overleg starten om andere te behoeden of te bevestigen in wat men wel en...
  19. beyond cool

    Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

    Na deel IV komt deel V. Alledaags en uitzonderlijk wegmisbruik door medeweggebruikers kan hier gemeld worden. Blaas wat stoom af en laat de rest van MF meegenieten. Vorige delen: Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deeltje IV Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte...
  20. beyond cool

    Eerste keer Eifel

    In mei wil ik samen met 2 familieleden voor het eerst naar de Eifel. Ik had een route in elkaar gedraaid die er aardig bochtig uitzag, maar na controle in Google Earth bleek het toch redelijk saai. Nu wil ik graag de mening van de mensen die wel vaker in de Eifel gaan rijden of daar bekend...
  21. beyond cool

    Hulp gevraagd tegen ijzelvorming en vorst

    Elke ochtend en elke avond rij ik met mijn motor over het terrein vlak bij het gebouw waar ik werk. Alhoewel de eigenaren van dat terrein hun best doen om het ook bij temperaturen onder 0 schoon te houden lukt dat niet altijd. Meestal gaat het goed, maar af en toe maar net. In het donker is het...
  22. beyond cool

    Welk geel (fluorescerend) hesje moet ik kopen?

    Ik ben er uiteindelijk over uit geraakt dat een geel hesje de zichtbaarheid in het verkeerd verhoogt. Ik merk bijvoorbeeld dat vrienden op het voetpad mij sneller herkennen nu ik een hesje draag. Ik heb momenteel een hesje wat ik ooit eens gratis gekregen heb, met op de achterkant het logo...
  23. beyond cool

    In neutraal of koppelingshendel gebruiken bij stilstaan?

    Stel je komt bij een stoplicht of een andere situatie waar je moet stoppen voor onbepaalde tijd, bijvoorbeeld aan het eind van de snelweg na een u-bocht bij een stoplicht, zet je de motor dan in z'n vrij of hou de koppelingshendel in? Ik weet overigens niks van motormechaniek, dus als het een...
  24. beyond cool

    Pinlock Shoei helm blijft niet op zijn plaats en beslaat dus

    Dag vrienden van het motor-forum, Sinds mijn meest recente ongeval is mijn mooie BMW System 6-helm naar de prullenbak verwezen en ben ik dus aangewezen op mijn zomerhelmpje om de winter door te komen. Het betreft een Shoei X-Spirit II met een speciaal groot pinlock. Dit pinlock blijft echter...
  25. beyond cool

    IJs in de bocht van de A1 naar de A27 vanaf Amersfoort

    Zoals de topictitel vermeldt. Mocht je vanochtend vanaf Amersfoort de A27 op willen dan ligt er in de verbindingsbocht ijs op de linkerbaanhelft. Geen idee hoe het daar gekomen is, maar het glibbert wel een beetje als je erover rijdt :(
Terug
Bovenaan Onderaan