Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Me
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Me

    Suzuki GSX750ES uit 1986, 54.727 km

    Hierbij bied ik mijn Suzuki GSX750ES uit 1986 aan. Reden van verkoop is dat ik inmiddels in het bezit van een andere motor ben! De kilometerstand is momenteel 54.727. Dit loopt nog wat op aangezien ik de motor zo en af en toe gebruik om naar m’n werk te gaan. Wat eraan zit te komen is...
  2. Me

    Honda XR600R uit '85, bijna belastingvrij

    Hierbij bied ik mijn Honda XR600R uit 1985 aan. Reden van verkoop is dat ik binnenkort in het bezit van een andere motor ben! (en omdat ik onlangs op mezelf ben gaan wonen waar ik de XR niet echt goed kan stallen...) In de tijd dat ik de XR heb zijn de volgende dingen gebeurd: - Motorblok...
  3. Me

    Uitgevallen GSX750ES?! (standaard-lampje aan)

    Weer een tijdje geleden dat ik gebruik heb gemaakt van het Motor-forum, maar nu mijn GSX750ES het niet meer doet, toch weer eens vraagje! De situatie was alsvolgt: ik accelereer net nadat ik een rotonde genomen heb, en de motor valt uit. Gelukkig kon ik precies op een verdrijvingsvlak tot...
  4. Me

    Uitgevallen GSX750ES?! (standaard-lampje aan)

    Weer een tijdje geleden dat ik gebruik heb gemaakt van het Motor-forum, maar nu mijn GSX750ES het niet meer doet, toch weer eens vraagje! De situatie was alsvolgt: ik accelereer net nadat ik een rotonde genomen heb, en de motor valt uit. Gelukkig kon ik precies op een verdrijvingsvlak tot...
  5. Me

    Haperen/sputteren bij lage toerentallen en warme motor

    :W Sinds een maand rijd ik een GSX750ES (eerste zware motorfiets, jawel *O* ), en dat bevalt prima. Nu heeft deze motor het volgende: - sputtert lichtelijk bij toerentallen tot 3000 tpm - loopt onregelmatig stationair (schommelt tussen ~700 en 1200 tpm), en slaat uiteindelijk af - bij...
  6. Me

    Spitsstoplichten: boete bij doorrijden?

    Omdat mijn vertrouwen in koekblikkers niet altijd even groot is neem ik zo af en toe tijdens de spits een parallelweg aan de A13 vanaf Delft naar Schiedam (genaamd Rotterdamseweg, misschien komt iemand dit bekend voor). Nu schijnt men het niet zo leuk te vinden als koekblikkers ook gebruik...
  7. Me

    Deuk in vermogenskromme GS500 (25kW)

    Grofweg tussen de 2500 en 4000 tpm lijkt het alsof er een 'deuk' in de vermogenskromme zit bij m'n GS500. Nu heb ik het idee dat dit kan liggen aan het feit dat hij teruggetuned is, maar de vermogensafname is best heftig te noemen. Hiermee bedoel ik dat het lijkt alsof hij in dit toerengebied...
  8. Me

    XL600LM tank

    Iemand die een dergelijke tank heeft en hem ook wil verkopen? Zo ja, wat zou je ervoor willen hebben en van welk materiaal (metaal/plastic) is hij gemaakt? Alvast bedankt!
  9. Me

    Toerenteller op XR600 monteren

    Iemand ervaring hiermee? Ik heb de ballen verstand van elektronica, en een mechanische aansluiting voor een toerenteller zit er niet op voor zover ik weet. Wat ik wel ooit gelezen heb (voor zover ik me herinner) is dat op een XL wel een toerenteller zit standaard. Waar is die op aangesloten...
  10. Me

    Topsnelheid XR600R met groter voortandwiel

    Sinds kort heb ik een 16-tands voortandwiel op m'n XR ('85) gezet. Nu vroeg ik me af wat nu eigenlijk de topsnelheid is van een XR met standaard vertanding (heb gelezen rond de 140 km/h) en met de vertanding die ik op het moment heb. Iemand die dit weet? Ik wil het zelf namelijk nog niet...
  11. Me

    Verzekeringsperikelen

    Kinders, Vandaag een lang en vervelend verhaal van mij. Over het verzekeren van een lichte motorfiets die eigenlijk niet licht is. Hoezo is hij niet licht dan? Omdat het niet op het kentekenbewijs vermeld staat. Voor mijn motorfiets heb ik een tijdje terug een (schijn-)verzekering afgesloten...
  12. Me

    Schelptoetâhs op XR600R

    Onlangs heb ik twee schelptoeters gekocht om op m'n XR te zetten. Nu zag ik in de installatiehandleiding staan dat er een zekering van 20A op de constante plus gezet moet worden :o , en dat deze draad een doorsnede moet hebben van minimaal 2,5 mm2 :o Die dingen zullen dus aardig wat stroom...
  13. Me

    Oliepomp XR600R primen: makkelijkere manier?

    Omdat het ontluchten van de oliepomp van XR-blokken nogal een irritant werkje is kwam mijn vader met het volgende idee: injectiespuit, met grote inhoud, vullen met motorolie en aansluiten op de aanvoerleiding vanaf de olietank; pompwieltje draaien terwijl je druk opbouwt met de injectiespuit om...
  14. Me

    Honda XR600R ('85) kleine onderdelen

    Ik ben op zoek naar: - een ketting/tandwielbeschermer die aan het motorblok vastzit - rubber-achterbrug-bescherming-tegen-invretende-ketting-ding (geen idee of het überhaupt een naam heeft?) Ik hoor het wel *O*
  15. Me

    Knipperlichten op Honda XR600R?

    Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld in de techniek-sectie van het forum, maar kreeg daar geen antwoord op de volgende vraag: bestaan er ook knipperlichtrelais die op wisselstroom werken? Op mijn XR wil ik namelijk knipperlichten monteren, maar de knipperlichtrelais die ik gezien heb...
  16. Me

    Knipperlichten inbouwen op motorfiets

    Op mijn Honda XR600R wil ik knipperlichten gaan zetten, en aangezien ik weinig van elektronica afweet heb ik een aantal vraagjes. Om alles simpel te houden wil een knipperlichtschakelaar gebruiken die je volledig zelf aan en uit moet zetten (daarmee bedoel ik dus een schakelaar die je niet in...
  17. Me

    Sproeierbezetting bij geknepen inlaatspruitstuk

    Bij mijn Honda XR600R uit '85 heb ik een geknepen inlaatspruitstuk gemonteerd dat een maximaal vermogen van 20 kW moet geven. Bij stationair draaien geen problemen, als ik echter het gas een heel klein beetje open draai stopt hij ermee. Iemand enig idee of ervaring ermee welke sproeierbezetting...
  18. Me

    Flexibele slangen voor uitlaatbocht

    Naar aanleiding van een door Hoogvliet Motoren gebouwde motorfiets die flexibele RVS-slangen als deel van de uitlaat heeft (zie foto hieronder) vroeg ik mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, aangezien ik bezig ben om zelf een demper en een tussenpijp te maken. Op deze site...
  19. Me

    Tank voor XR600R uit '85

    Ik ben op zoek naar een benzinetank voor mijn XR600R uit 1985. De kleur is geen belangrijk punt: hij wordt overgespoten. Ook een krasje is niet erg, daar is plamuur voor uit gevonden...dus...wie heeft er nog een tankje over? :W
  20. Me

    Plastic Plaatdelen Plastificeren

    Ik had erover gelezen in een ander topic dat dit wel gedaan wordt, beetje irritant om er off-topic tussendoor te blaten, dus...iemand ervaring hiermee? Ik heb het plastic zelf gespoten, en het is nogal irritant als de verf er op bepaalde plekken 'opeens' afligt (als ik ergens tegenaan stoot...
  21. Me

    Kwasten motorblok met Hammerite?

    Iemand ervaring met het kwasten van een motorblok met deze verf? Lijkt me wel handig om het te kwasten, zou mooi zijn als het een beetje vloeit ook. Spuiten kan opzich ook, maar dan is het weer moeilijker om in de kleine hoekjes te komen.
  22. Me

    Zelfbouwen van uitlaatdemper

    Het zelfbouwen van een demper lijkt me niet echt moeilijk (naief als ik ben O-) ). Een demper van bijvoorbeeld Supertrapp verschilt toch ook niet van het plaatje dat te zien is hieronder...afgezien van dat er nog een bevestiging voor de discs is natuurlijk...en dat het een schematische tekening...
  23. Me

    Oliefilter vóór oliepomp

    Nadat ik mijn frame (met ingebouwde olietank) heb laten poedercoaten bleek dat er straalzand (of wat het ook is) in de tank zat. Zouden ze afdichten...niet dus :( Ik heb de tank eerst doorgespoeld met water, met een soort stoomreiniger, met terpentine en nu met motorolie. Het probleem is dat...
  24. Me

    SU carburateur afstellen

    M'n vader heeft al een tijd een SU carburateur liggen, die oorspronkelijk bedoelt was voor zijn Harley. Het probleem is alleen het afstellen, daar is 'ie een hele tijd voor bezig geweest. Aangezien deze carburateur niet werkt zoals een normale carburateur (zoals de meesten van jullie wel zullen...
  25. Me

    XL600R aansluiten CDI-unit op de alternator

    Ik heb een CDI unit( type Shindengen CI554A) waarop een 4-polige aansluiting met daarnaast een 2 polige aansluiting. De 4-polige is het probleem niet, is origineel met de bijbehorende 4 polige steker (pulsgever en aansluiting naar bobine etc). De 2-polige is om de rood/zwarte draad van de...
Terug
Bovenaan Onderaan